Στον «αέρα» βγαίνει ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στο τμήμα Βεϊκου - Γουδί.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 48,36 εκατ. ευρώ και η κατάθεση των προσφορών έχει οριστεί για τις 23 Ιουλίου.
Η διάρκεια της σύμβασης είναι 30 μήνες από τη σχετική υπογραφή και περιλαμβάνει τις αρχαιολογικές εργασίες αλλά και τις μετατοπίσεις των δικτύων, γεγονός που σημαίνει ότι θα έχουμε εγκατάσταση εργοταξίων κατά μήκος του υπό δημοπράτηση τμήματος.
Να σημειωθεί ότι αυτός ο διαγωνισμός είναι ανεξάρτητος από το κύριο διαγωνισμού που αφορά την κατασκευή της γραμμής 4 και ο οποίος ήδη τρέχει.
Ήδη στον κύριο διαγωνισμό έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση (εκδήλωσης ενδιαφέροντος) και αφού εξετάστηκαν όλες οι προσφυγές δόθηκε το πράσινο φως.
Οι τρεις πλεόν διεκδικητές είναι οι:
1. Κ/Ξ Τέρνα ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG «TVS»,
2. Κ/Ξ J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.,
3. Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SP.
Τα έργα κατασκευής του σταθμούς ανένεται να ξεκινήσουν το 2019 και να διαρκέσουν 7 με 8 χρόνια.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1,4 δισ. ευρώ, ενώ οι 14 και 1 σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι: ο σταθμός Άλσος Βεϊκου που θα βρίσκεται στη διαστάυρωση Βεϊκου και Τραλλέων, ο σταθμός Γαλάτσι που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Γαλατσίου και Βεϊκου, ο σταθμός Κυψέλης που θα βρίσκεται στην πλατεία Κυψέλης, ο σταθμός Δικαστήρια που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Ευελπίδων και Μοστοξύδη, ο σταθμός Αλεξάνδρας στη διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη, ο σταθμός Εξάρχεια στην πλατεία Εξαρχείων, ο σταθμός Ακαδημίας στη διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα, ο σταθμός Κολωνάκι που θα βρίσκεται στην πλατεία Κολωνακίου, ο σταθμός Ευααγγελισμός που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου, σταθμός Καισαριανή στη διασταύρωση Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως, σταθμός Ιλίσια στην πλατεία Κύπρου, σταθμός Ζωγράφου στην Πλατεία Γαρδένια και σταθμός Γουδί στην στην Πλατεία Ελευθερίας.
Η γραμμή 4 θα συνδέεται τόσο με την Γραμμή 2 όσο και με την Γραμμή 3, ενώ το τμήμα Αλσος Βεϊκου - Γουδί της νέας γραμμής 4 θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και την ΕΤΕπ σε ποσοστό που φτάνει το 75%. Με τη λειτουργία της Γραμμής 4 το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα μετρά 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν άλλα μελλοντικά έργα.
enikonomia.gr