Διέξοδος για τις επιχειρήσεις το ηλεκτρονικό εμπόριο

Shopping Therapy μέσω του Internet και συγκεκριμένα μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων κάνουν όλο και περισσότεροι Έλληνες και φυσικά Ευρωπαίοι. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ecommerce Europe που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την GfK, σύμφωνα με την οποία μέσα σε ένα χρόνο (2012) αυξήθηκαν κατά 61% οι αγορές που πραγματοποίησαν οι Έλληνες καταναλωτές από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Αν και στη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε την Παρασκευή, δεν αποτυπώνεται η αξία των αγορών που έκαναν οι Έλληνες, φαίνεται όμως ότι στην Ελλάδα, όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται ακόμη σε νηπιακή φάση, καταγράφηκε πέρυσι ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης στην Ευρώπη.

Εν αντιθέσει με την μικρή ακόμη ελληνική αγορά, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη ζει και βασιλεύει αλλάζοντας όχι μόνο τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους αλλά και τον τρόπο που κάνουν ή θα πρέπει να κάνουν πλέον τη δουλειά τους οι επιχειρήσεις.

Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι πέρυσι η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε σχέση με το 2011 κατά 19% και άγγιξε τα 322 δις. ευρώ εκ των οποίων τα 110 δις. ευρώ αφορούσαν αγορές που σχετίζονται με τον τουρισμό. Και αν αυτό το ποσό φαντάζει «λίγο», αφού αντιπροσωπεύει μόλις το 3,5% του ΑΕΠ της Ευρώπης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι θα διπλασιαστεί μέχρι το 2016 δηλαδή θα προσεγγίσει τα 625 δις. ευρώ και θα τριπλασιαστεί μέχρι το 2020.

Και επειδή μιλάμε για κατανάλωση, σήμερα οι Ευρωπαίοι που είναι e-shoppers και θα μπορούσαν κάλλιστα να γίνουν και καταναλωτές ελληνικών προϊόντων, υπολογίζονται στα 250 εκατομμύρια και πέρυσι ξόδεψαν κατά μέσο όρο 1.243 ευρώ για αγορές μέσω του Internet.

Οι πιο «φανατικοί» e-shoppers είναι οι καταναλωτές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Ρωσία. Την ίδια ώρα στις Σκανδιναβικές χώρες, και στις Κάτω χώρες το 70 – 80% των χρηστών του Διαδικτύου είναι e-shoppers των e-commerce και των m-commerce (αγορές μέσω smart phones και tablets).


Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω των έξυπνων κινητών αποτελούν άλλωστε τη νέα ραγδαία αναπτυσσόμενη «μόδα» τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στις ΗΠΑ το μερίδιο του m-commerce στις on line πωλήσεις έχει φθάσει κοντά στο 10%, σχεδόν διπλάσιο από το 2011. Στην Ευρώπη πάλι αντιπροσωπεύει το 5,5% των on lineαγορών ήτοι σε αξία άγγιξε πέρυσι τα 17 δις. ευρώ. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το m-commerce έχει φτάσει το 12% των συνολικών online πωλήσεων το 2012, από 5% στο τέλος του 2011, ενώ στις σκανδιναβικές χώρες το ποσοστό είναι σήμερα 8% και στη Γαλλία 2%. Καθόλου παράξενο αν αναλογιστή κανείς ότι σήμερα το 47,6% των Ευρωπαίων έχουν ένα έξυπνο τηλέφωνο, μέσω του οποίου μπορούν πολύ εύκολα να αναζητήσουν και να αγοράσουν ότι επιθυμούν.

Αυτή άλλωστε είναι μια σημαντική πρόκληση για τους επιχειρηματίες να καταφέρουν δηλαδή να ακολουθήσουν τη μόδα και να κερδίσουν πελάτες, τζίρο και φυσικά κέρδη.

Βέβαια ο ανταγωνισμός είναι πολύ πιο δύσκολος σε σχέση με αυτόν που κάποιος έχει στα στενά περιθώρια της «γειτονιάς» του, αφού στον κόσμο του διαδικτύου υπάρχουν σήμερα 550.000 ηλεκτρονικά καταστήματα.

Κάποια από αυτά τα διαδικτυακά καταστήματα προέρχονται και από τον Ευρωπαϊκό Νότο, ο όπου οι αγορές μέσω διαδικτύου αυξήθηκαν πέρυσι κατά 17% αγγίζοντας τα 28,5 δις. ευρώ. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η έρευνα συμπεριλαμβάνει στον Ευρωπαϊκό Νότο, εκτός από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Προτογαλία, τη Μάλτα, την Ιταλία και την Τουρκία η οποία αφ ενός δεν αντιμετωπίζει οικονομική κρίση και αφ ετέρου σημείωσε και τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης 75% την περασμένη χρονιά.
της Αλεξάνδρας Γκίτσηeuro2day.gr