Μερίδιο 28% στην Ελλάδα οι low cost αεροπορικές

Της Στεφανίας Σούκη

Το φράγμα των 500 εκατομμυρίων θέσεων θα σπάσουν φέτος οι low cost αεροπορικές εταιρείες, με βάση τα προγράμματα που έχουν ανακοινωθεί στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,8% σε σύγκριση με το 2017. Στην Ελλάδα το μερίδιο των εταιρειών χαμηλού κόστους έχει φθάσει αισίως το 28% και κινείται χαμηλότερα του ευρωπαϊκού μέσου όρου που προβλέπεται στο 36% για φέτος, ενώ σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες το αντίστοιχο ποσοστό έχει ξεπεράσει το 50%.

Tα εντυπωσιακά στοιχεία έρχονται την στιγμή που ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, η Ryanair έρχεται αντιμέτωπη με τις νέες, μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις που κήρυξαν τα πληρώματα καμπίνας για την ερχόμενη εβδομάδα με αποτέλεσμα να ακυρώνονται τουλάχιστον το 12% των πτήσεων της στις 25 και 26 Ιουλίου με αντίκτυπο σε 50.000 πελάτες της στο Βέλγιο την Πορτογαλία και την Ισπανία με ακυρώσεις έως και 300 πτήσεις κάθε μέρα. Ηδη, η εταιρεία είχε ακυρώσει ακύρωσε 30 πτήσεις στις 12 Ιουλίου, όταν αρκετοί πιλότοι στην Ιρλανδία πραγματοποίησαν την μεγαλύτερη μέχρι σήμερα απεργία στην εταιρεία.

Tα νούμερα και οι εκτιμήσεις πάντως ευημερούν: Με βάση την ανάλυση των στοιχείων από το εξειδικευμένο για τις αερομεταφορές anna.aero, oι διαθέσιμες θέσεις των low cost αεροπορικών θα ξεπεράσει φέτος το 36% επί του συνόλου των αεροπορικών θέσεων, με μία αύξηση του μεριδίου σε ετήσια βάση κατά 1,4% και πρόβλεψη για μερίδιο 50% επί του συνόλου της αγοράς στην Ευρώπη το 2027. Τα ...highlights του 2018 περιλαμβάνουν την Wizz Air, η οποία προσθέτει 6 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις (και στην Ελλάδα) φέτος, ενώ η easyjet ενισχύεται τρείς φορές γρηγορότερα σε σύγκριση με τον μεγάλο ανταγωνιστή της, τη Ryanair, παρουσιάζοντας ανάπτυξη 13% το 2018 έναντι του 4,2% της Ryanair.

Συνολικά, το 2018 θα είναι η πρώτη χρονιά κατά την οποία η αγορά των low cost θα ξεπεράσει το όριο του μισού δισεκατομμυρίου θέσεων- στα 501,83 εκατομμύρια για την ακρίβεια, όταν, λίγα χρόνια πρίν, το 2009, το αντίστοιχο νούμερο ήταν στα 224,29 εκατομμύρια, με τα νούμερα να παραπέμπουν σε υπερδιπλασιασμό και άνοδο κατά 124%. Συνολικά, στην ευρωπαϊκή αγορά η δυναμικότητα των εταιρειών χαμηλού κόστους αυξάνεται με ρυθμούς πάνω από 9% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας και, αν συνεχιστούν αυτοί οι ρυθμοί ανάπτυξης, το 2019 πάνω από 540 εκατ. αεροπορικές θέσεις θα είναι διαθέσιμες για τους ταξιδιώτες.



Όσον αφορά τις ίδιες τις εταιρείες, η Ryanair έχει ήδη ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια προσφερόμενες θέσεις ετησίως και η easyjet φαίνεται ότι θα είναι η επόμενη μέσα στο 2019, με 98,4 εκατ. θέσεις για το 2018 και αύξηση κατά 11,1% σε σύγκριση με πέρυσι ως αποτέλεσμα και της επέκτασής της στη Γερμανία κατόπιν των εξελίξεων και με την airberlin.

Ανά χώρα, το υψηλότερο μερίδιο ως προς το κομμάτι των low cost έχει η ΠΓΔΜ με ποσοστό κοντά στο 65,6% και ακολουθούν Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Λιθουανία, Βοζνία κι Ερζεγοβίνη, Γιβραλτάρ, Ισπανία, Πολωνία, όλες με ποσοστά άνω του 50%. Στον αντίποδα, τα χαμηλότερα μερίδια παρατηρούνται στη Λευκορωσία με μόλις 0,7% και ακολουθούν η Ρωσία με 6,7%, το Αζερμπαϊτζάν με 10,8%, η Ουκρανία με 11% και η Μολδαβία με 12,6% συμπληρώνοντας το τοπ 5 των χαμηλότερων μεριδίων. Από πλευράς αριθμού αεροπορικών θέσεων, τουρισμός κι επιχειρείν διαμορφώνουν τις ...μεγάλες δυνάμεις: Προηγείται λοιπόν η Ισπανία με 82,2 εκατομμύρια θέσεις για το 2018, το Ηνωμένο Βασίλειο στη δεύτερη θέση με 75,2 εκατ. και η Γερμανία, τρίτη με 55,7 εκατομμύρια προσφερόμενες θέσεις απο τις low cost αεροπορικές.




newmoney.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα