Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και social media: Αξίζει η επένδυση;

Το έχω πει άπειρες φορές και θα συνεχίσω να το λέω. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής και ευρωπαϊκής οικονομίας. Αυτό το άρθρο, λοιπόν, αφορά όλους όσους έχουν μια τέτοια επιχείρηση και σκέφτονται γιατί και πως να επενδύσουν σωστά στα κοινωνικά δίκτυα.

Ας το δούμε με ψυχρά μαθηματικά, αρχικά. Αυτή τη στιγμή το Facebook, για παράδειγμα, έχει 5,3 εκατομμύρια Έλληνες χρήστες. Αυτό το νούμερο αντιπροσωπεύει παραπάνω από τον μισό ελληνικό πληθυσμό, εάν σκεφτούμε και τη μερίδα του πληθυσμού που νομοτελειακά δεν έχει λογαριασμό όπως τα πολύ μικρά παιδιά ή οι πολύ ηλικιωμένοι άνθρωποι. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι σε αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε και να αποκτήσουμε δυνητικά ως πελάτες παραπάνω από τον μισό ελληνικό πληθυσμό. Αρκετά καλός λόγος;

Ποια είναι όμως τα βασικά βήματα που πρέπει μια μικρομεσαία επιχείρηση να κάνει για να μπει δυναμικά στο παιχνίδι των κοινωνικών δικτύων; Αυτή είναι η δική μου προσωπική λίστα!

Brand Image και Identity

Μάλλον το έχετε ακούσει πολλές φορές αλλά παραμένει το πιο βασικό. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η εικόνα μας στον online διαδικτυακό χώρο. Είναι το ηλεκτρονικό μαγαζί μας, η βιτρίνα μας. Έτσι, λειτουργεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Όπως δίνουμε πάντα χρήματα για να φτιάξουμε μια όμορφη βιτρίνα, έτσι και το περιεχόμενο που αναρτούμε πρέπει να είναι προσεγμένο. Μέσα από το προφίλ της επιχείρησης δείχνουμε ουσιαστικά τις αξίες μας και πως μπορούμε να ωφελήσουμε τον πελάτη μας.

Brand Awareness

Αφού, λοιπόν, έχουμε χτίσει την εικόνα μας, η σωστή και επαναλαμβανόμενη διαφήμιση μέσα από τα social media είναι απαραίτητη. Οι διαφημίσεις, όμως, δεν μπορούν να αποτελούν ένα μεμονωμένο κομμάτι που γίνεται μια στο τόσο, αν θέλουμε να αποδώσουν τα μέγιστα. Πρέπει να εντάσσονται σε ένα πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής καμπάνιας που στοχεύει στο σωστό κοινό-στόχο, ώστε να μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρόνο και σαφώς κόστος. Στόχος είναι να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα - δηλαδή αύξηση των πωλήσεων - με το μικρότερο δυνατό κόστος για μια μικρομεσαία επιχείρηση. Αυτό είναι σίγουρα εφικτό με τη σωστή στρατηγική, καθώς είναι προτιμότερο να ξοδεύω 5 ευρώ την ημέρα για δέκα ημέρες από το να ξοδεύω μέσα σε μια μέρα 50 ευρώ και η επόμενη διαφήμιση να γίνει σε χρονικό ορίζοντα 2 εβδομάδων. Οι διάττοντες αστέρες δεν είναι φίλοι των διαφημίσεων online!

Επικοινωνία με τους πελάτες

Τα πράγματα είναι απλά. Όπως όταν ένας πελάτης θα μπει σε ένα κατάστημα και θα εξυπηρετηθεί, η εμπειρία θα πρέπει να είναι ίδια και στο ηλεκτρονικό προφίλ. Τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν άπειρες δυνατότητες αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές. Δεν γίνεται να “αγνοούμε” τους πελάτες μας. Πρέπει να απαντάμε άμεσα σε οποιοδήποτε σχόλιο ή μήνυμα. Από ένα απλό θετικό σχόλιο, μέχρι μια ερώτηση και φυσικά στα αρνητικά σχόλια. Μην ξεχνάμε την πολλαπλασιαστική επίδραση των ηλεκτρονικών πελατών μας. Η ηλεκτρονική εκδοχή του word of mouth («από στόμα σε στόμα») έχει άπειρες - κυριολεκτικά - δυνατότητες.

Ο κόσμος του ίντερνετ έχει χώρο για όλους. Τα Social Media λειτουργούν όποιο και εάν είναι το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Ωστόσο, χρειάζονται προσεκτικά και στρατηγικά βήματα ώστε με το ελάχιστο κόστος να κάνουμε scale up την επιχείρηση μας. Άλλωστε, αν μπορείς να το φανταστείς, σίγουρα μπορείς να το κάνεις!

της Ιωάννας Φωτοπούλου
πηγή: epixeiro.gr

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!