Το μέλλον βρίσκεται στον ψηφιακό χώρο εργασίας

Οι εργασιακές συνθήκες αλλάζουν πολύ πιο γρήγορα μπορούν να αντιληφθούν τόσο οι εργοδότες όσο και οι εργαζόμενοι. Τα παραδοσιακά μοντέλα έχουν ήδη αρχίσει να περιθωριοποιούνται και ακόμα και αν στη χώρα μας λόγω κρίσης αλλά πιο πολύ λόγω νοοτροπίας έχουμε μείνει πίσω, είναι καιρός να δούμε ποιο είναι το μέλλον της εργασίας και πως αυτό διαμορφώνεται.

Το μέλλον της εργασίας βρίσκεται στον ψηφιακό κόσμο και ήδη οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να ενστερνίζονται την υιοθέτηση του ψηφιακού χώρου εργασίας. Σύμφωνα με εκθέσεις, η αγορά ψηφιακού χώρου εργασίας αναμένεται να αυξηθεί από 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 σε 35,7 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2023.

Όμως τι είναι ψηφιακός χώρος εργασίας;

Υπάρχει μεγάλη σύγχυση σχετικά με το τι είναι ο ψηφιακός χώρος εργασίας. Έτσι, ας το πιάσουμε αυτό πρώτα, βλέποντας τι ΔΕΝ είναι. Ψηφιακός χώρος εργασίας δεν είναι ο παραδοσιακός χώρος με πρόσβαση στο διαδίκτυο ή σε ένα εσωτερικό intranet όσο εξελιγμένο και να είναι αυτό. Όπως το ορίζει η Gartner “o ψηφιακός χώρος εργασίας είναι κάτι περισσότερο από εργαλεία, τεχνολογία ή ένα ενιαίο τεχνικό περιβάλλον που ενεργοποιείτε στην επιχείρηση σας. Είναι ένας νέος τρόπος εργασίας που δίνει στους εργαζόμενους τη δυνατότητα να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και παραγωγικά. Είναι μια συνεχής, σκόπιμη προσέγγιση για την παροχή ενός περιβάλλοντος που μοιάζει με καταναλωτικό περιβάλλον και είναι ικανότερο να διευκολύνει τις καινοτόμες και ευέλικτες εργασιακές πρακτικές”.

Σύμφωνα με την Inphiz, ο ψηφιακός χώρος εργασίας, δεν είναι ένα μέρος, αλλά ένας χώρος στον οποίο οι εργαζόμενοι θα έχουν πρόσβαση από το κινητό τους τηλέφωνο, κάποιο ψηφιακό βοηθό, από κάθε μέρος του κόσμου. Όλα αυτά θα πρέπει να αποτελούν μέρος της μελλοντικής διασυνδεμένης και διαμοιρασμένης εργασίας.

Η είσοδος της “κατανάλωσης” στον εργασιακό χώρο

Πάνω από το 70% των εργαζόμενων σε όλο τον κόσμο εργάζονται από απόσταση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σύμφωνα με μελέτη του Forbes. Αναγκάζονται να θυμούνται πολυάριθμους κωδικούς καθώς μετακινούνται μεταξύ εφαρμογών – για να μην αναφέρουμε το χρόνο που χάνουν στην αναζήτηση πληροφοριών. Με τις παραδοσιακές μορφές εργασίας να προσπαθούν να προσαρμοστούν στα σύγχρονα περιβάλλοντα πληροφορικής, οι εργαζόμενοι γίνεται όλο και πιο δύσκολο να μένουν παραγωγικοί και δημιουργικοί. Οι εργαζόμενοι πια αναζητούν στην εργασία του, τις ίδιες εμπειρίες που έχουν στην προσωπική τους ζωή σαν καταναλωτές, την ευκολία στην διεκπεραίωση προβλημάτων και την πρόσβαση σε λύσεις και πληροφορίες, με μεγαλύτερη ευελιξία σχετικά με το πού και πώς λειτουργούν.

Η ψηφιακή εργασία βάζει την καταναλωτικοποίηση στον χώρο δουλειάς και αλλάζει τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις, που συνεργάζονται μεταξύ τους και καταγράφουν ή μοιράζονται πληροφορίες, παρέχοντας ένα ενιαίο, ασφαλή και “έξυπνο” χώρο εργασίας. Η ενοποιημένη συνεργασία και επικοινωνία περιεχομένου από συστήματα παλαιότερων διαδικασιών, σε ένα ενιαίο χώρο εργασίας, επιτρέπει στους εργαζόμενους ελευθερία πρόσβασης από οπουδήποτε, με οποιαδήποτε συσκευή.

Αυτή είναι η τάση που πρόκειται να επικρατήσει στην παγκόσμια αγορά ψηφιακής εργασίας, έως το 2023.

Τι πρέπει να γίνει

Ο ψηφιακός χώρος εργασίας, αλλάζει δραματικά τον τρόπο εργασίας των υπαλλήλων:
  • Μέσω της ψηφιακής εργασίας, τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα μπαίνουν “στο χρονοντούλαπο της ιστορίας” και μέσω βελτιστοποίησης των λειτουργιών, φέρνει ευελιξία και διαφάνεια σε όλο το παραγωγικο σύστημα. Θα προσφέρει αυξημένη ανταπόκριση στις επιχειρηματικές ανάγκες, παρέχοντας καινοτόμες και γρήγορες λύσεις για την επίλυση των προβλημάτων των πελατών.
  • Η προσέγγιση του συνδυασμού οικονομικών στοιχείων και δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για τη δημιουργία της εργάσιμης ημέρας θα δώσει στον εργαζόμενο μια απρόσκοπτη εμπειρία. Από την αίθουσα συνεδριάσεων έως την εκτελεστική ομάδα και στους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής, κάθε εργαζόμενος θα αισθάνεται και θα είναι μέρος της επιχείρησης.
  • Η κατοχύρωση υψηλού βαθμού αυτονομίας του εργατικού δυναμικού από πλευράς λήψης αποφάσεων, ανοικτής και διαφανούς επικοινωνίας θα ενισχύσει τη συνολική ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
  • Δημιουργεί αυτόματα μια omnichannel επιχείρηση η οποία δίνει στους εργαζόμενους την δυνατότητα να εμπλακούν πλήρως με την επιχείρηση, κάτι που αυξάνει την παραγωγικότητα.


Οι κυρίαρχες τάσεις για την ψηφιακή εργασία έχουν ήδη διαμορφωθεί

Τάση 1: Αποκέντρωση εταιρείας

Στο μέλλον της εργασίας, οι επιχειρήσεις θα λειτουργούν όχι μέσω κεντρικών γραφείων, αλλά έξυπνων hub εργασίας. Το εργατικό δυναμικό των σύγχρονων επιχειρήσεων είναι απαρτισμένο από millenials οι οποίο έχουν μεγαλώσει μέσα στην τεχνολογία,την οριζόντια οργανωτική δομή και την κουλτούρα της ανοιχτής διασύνδεσης, είτε πρόκειται για την εργασία είτε για την προσωπική τους ζωή. Η ταχύτερη πρόσβαση σε υπηρεσίες θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της εργασίας του (άμεσου) μέλλοντος και αυτό κάνει τους εργαζόμενους να αισθάνονται πιο συνδεδεμένοι με την εταιρεία και τους συναδέλφους τους.

Τάση 2: Ελευθερία λειτουργίας

Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν πάντα πολλά εργαλεία για να κάνουν εργασία. Και είναι απογοητευτικό όταν συνειδητοποιείτε ότι δεν μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε μια σύνδεση ή ένα αρχείο, όπως συμβαίνει με τα παλαιότερα συστήματα πληροφορικής. Στο μέλλον της εργασίας, είναι σημαντικό να επιτραπεί αυτή η ευελιξία υιοθετώντας μια ενοποιημένη προσέγγιση μέσω της συνάθροισης δεδομένων και εφαρμογών για επιχειρήσεις.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να μπορούν να έχουν ελευθερία λειτουργίας και αυτό επίσης βοηθάει την οργάνωση της εταιρείας καθώς τα εργαλεία που θα χρησιμοποιούνται στον χώρο εργασίας του μέλλοντος θα είναι ενσωματωμένα από την αρχή.

Τάση 3: Κινητή λειτουργία εταιρείας

Η κινητή επανάσταση έχει εμπνεύσει μια γιγαντιαία μετατόπιση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν. Οι στατιστικές μιλούν από μόνες τους, η διείσδυση των smartphones είναι 84% στην Ευρώπη, 80% στις ΗΠΑ και 66% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Η επόμενη γενιά εργαζομένων θα συνδέεται με τα κινητά τηλέφωνα ή τα tablets τους, όχι με τους υπολογιστές στα γραφεία τους. Αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε εμπειρίες που είναι απλές και να εκτελούνται εν κινήσει.

Τάση 4: Ο εργαζόμενος δεν δουλεύει σε “γαλέρα”

Η μετάβαση από την πελατοκεντρική στην εργατοκεντρική εμπειρία θα επαναπροσδιορίσει τις επιχειρηματικές στρατηγικές από τη βάση. Ο ψηφιακός χώρος εργασίας θα δημιουργήσει νέες εργασιακές συνθήκες, οι οποίες θα είναι τελείως διαφορετικές από το παραδοσιακό μοντέλο των γραφείων. ήδη πολλές επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει την λογική των μικρών κοινοτήτων εργασίας μέσα στην εταιρεία, προσφέροντας ένα περιβάλλον συνεργασίας και ομαδικότητας ανάμεσα στους υπαλλήλους.

Ταυτόχρονα, οι υπάλληλοι νοιώθουν πιο κοντά με την επιχείρηση και συμβάλλουν στον εξορθολογισμό των πολύπλοκων διαδικασιών.

Το μέλλον της εργασίας είναι “από οπουδήποτε”, συνδεδεμένο και ψηφιακό. Ο σύγχρονος ψηφιακός χώρος εργασίας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια πιο συνεργατική, διαφανή, εκδημοκρατισμένη εργασιακή κουλτούρα. Αυτή τη στιγμή, είμαστε σε ένα κρίσιμο σταυρδρόμι, στο οποίο οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί θα πρέπει να εξετάσουν πως θα φέρουν στο παρόν την ελευθερία λειτουργίας που έρχεται από το μέλλον.

Το ερώτημα που θα πρέπει να τεθεί, δεν είναι “πως θα μοιάζει το μέλλον και ο ψηφιακός χώρος εργασίας”, αλλά “πόσο γρήγορα και πως θα φτάσουμε σε αυτό το μέλλον;”.

πηγή: emea.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!