Μετρούν τα "ψιλά" τους σούπερ μάρκετ και προμηθευτές

Η οριακή αύξηση του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε επίπεδο οκταμήνου, η πίεση στο δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου και η ασθενής ανάπτυξη τις πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου, προβληματίζει σούπερ μάρκετ και προμηθευτές.

Μπορεί το πρώτο εξάμηνο η κατανάλωση να κατέγραψε άνοδο 3,4% σε αξία και 2,9% σε όγκο πωλήσεων, ωστόσο σε επίπεδο οκταμήνου ο ρυθμός ανάπτυξης υποχώρησε στο 2,9% σε όγκο και αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Εξέλιξη η οποία καταδεικνύει ότι η ανάπτυξη στον κλάδο αφ ενός δεν έχει σταθεροποιηθεί και αφ ετέρου ότι το λιανεμπόριο δεν μπορεί να "πιάσει" το τουριστικό ρεύμα. Κάτι που έγινε εμφανές το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου όπου η αύξηση της κατανάλωσης σε αξία και όγκο υποχώρησε στο επίπεδο του 1%.

Τάση η οποία διατηρήθηκε και τον Σεπτέμβριο ενώ ανάλογο είναι το αποτύπωμα και τις πρώτες εβδομάδες Οκτωβρίου. Λογικό αφού το Φθινόπωρο αποτελεί για τους καταναλωτές μια δύσκολη περίοδο όπου επιβαρύνονται με τις φορολογικές υποχρεώσεις, την καταβολή του φόρου εισοδήματος, του ΕΝΦΙΑ και τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους.

Εάν συνεχιστεί αυτή η τάση και τους επόμενους μήνες τότε το 2019 θα "κλείσει" γα τον κλάδο με ανάπτυξη μικρότερη από την αρχικώς εκτιμώμενη που ήταν 1,9%, αναφέρουν στελέχη της αγοράς τα οποία δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την αδυναμία της κατανάλωσης να ακολουθήσει τους πρόδρομους δείκτες της οικονομίας.

Τι έδειξε όμως το "καλάθι" του οκταμήνου σε σχέση με αυτό του εξαμήνου; Την περίοδο Ιανουάριος – Αύγουστος, σύμφωνα με τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν 3,2% σε αξία και 3,3% σε όγκο, τα είδη προσωπικής φροντίδα κατά 2,4% σε αξία και όγκο και τα είδη νοικοκυριού σημείωσαν οριακή αύξηση 0,9% σε αξία και οριακή πτώση 0,9% σε όγκο πωλήσεων. Στους μεγάλους κερδισμένους του οκταμήνου τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αύξηση πωλήσεων 7,2% σε αξία και 6,8% σε όγκο, τα snacks σημείωσαν άνοδο πωλήσεων 5,7% σε αξία και 7,4% σε όγκο και τα συσκευασμένα τρόφιμα οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 5,1% σε αξία και 4,3% σε όγκο.

Ανάπτυξη πωλήσεων η οποία υπολείπεται από την τάση εξαμήνου όπου οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν 3,9% σε αξία και 3,4% σε όγκο, των προϊόντων υγείας και ομορφιάς 1,9% σε όγκο και αξία, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων σπιτιού ενισχύθηκαν μεν 1,3% σε αξία αλλά υποχώρησαν κατά 0,8% σε όγκο. Στους μεγάλους κερδισμένους τα κατεψυγμένα τρόφιμα όπου καταγράφηκε αύξηση της αξίας των πωλήσεων τους κατά 8,1% και του όγκου κατά 6,8%, ενώ στα σνακ οι πωλήσεις τους ενισχύθηκαν 7,7% σε αξία και 8,2% σε όγκο.

capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!