Τι δείχνει η τεχνική ανάλυση για τις κατασκευαστικές μετοχές

Οι κατασκευαστικές εταιρείες αναμένεται στα επόμενα χρόνια να ξετυλίξουν τον μίτο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας με την ανάληψη και ολοκλήρωση μεγαλόπνοων έργων όπως είναι η Γραμμή 4 του Μετρό, η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, το δορυφορικό σύστημα διοδίων, ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου, το τμήμα Καλαμάτα- Πύλου και, φυσικά, το Ελληνικό.

Μέσα από τη μηνιαία και πιο "καθαρή" διαγραμματική αποτύπωση θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τις πιθανές μεσομακροπρόθεσμες διαθέσεις τεσσάρων μετοχών του κλάδου. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, προς ενημέρωση, ότι τις δύο κατασκευαστικές ΕΚΤΕΡ και Ιντρακάτ δεν τις αναφέρουμε γιατί τις είχαμε αναλύσει διεξοδικά σε προηγούμενες έντυπες παρουσιάσεις.

Ξεκινάμε με τη ΓΕΚ Τέρνα και τον μακροπρόθεσμο Pitchfork ανοδικό σχηματισμό, που την έχει οδηγήσει από τα 1,06 ευρώ στις αρχές του 2016 στα πρόσφατα 7 ευρώ. Μέσα από αυτήν τη διαγραμματική τεχνική, η τιμή της μετοχής φαίνεται ότι μπορεί να προσεγγίσει στις αρχές του επόμενου έτους τα 8,70 ευρώ, κατεβάζοντας όμως σημαντικά την ταχύτητα ανόδου στην οποία μας είχε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Χαρακτηριστική είναι και η βίαιη δραπέτευση που πραγματοποίησε τον Ιούλιο πάνω από την πολύ σκληρή αντίσταση των 5,65 ευρώ. Σε κοντινό χρονικό επίπεδο, αυτό που διαφαίνεται είναι η πιθανή δυστοκία της μετοχής να περάσει με ευκολία πάνω από τη "βαριά" αντίσταση των 7,10 ευρώ, στοιχείο που μπορεί να καλλιεργήσει μια πλάγια κίνηση διακύμανσης ανάμεσα στα 7,10 και τα 5,50 ευρώ.


Ο Ελλάκτωρ, μετά και την είσοδο του Ανέμου στο roster του, έχει δυναμώσει και σε κεφαλαιοποίηση αλλά και στη διαγραμματική αποτύπωση. Η μετοχή, παρά τα όποια μικροοικονομικά προβλήματά της, φαίνεται να υστερεί σε σχέση με τους υπόλοιπους κατασκευαστικούς τίτλους. Το "κλειδί" από πλευράς τεχνικής ανάλυσης για τη μετέπειτα πορεία της είναι η μακροπρόθεσμη ζώνη ουδετερότητας, που από το 1995 απλώνεται μεταξύ των 2,20 και 2,75 ευρώ. Πράγμα που σημαίνει ότι μια επιτυχής είσοδος της μετοχής πάνω από τα 2,20 ευρώ θα τη σπρώξει χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση προς τα 2,75 ευρώ. Από εκεί και πάνω, όμως, εάν δηλώσει ισχυρό ανοδικό πάτημα, τότε θα ανοίξει τον δρόμο στη μετοχή για τα σαλόνια των 4,10 , των 5 και των 6,70 ευρώ.



Στον Άβαξ την προσοχή έχει τραβήξει ο τεράστιος σε μέγεθος σχηματισμός Head and Shoulders, που κρατάει από το 2009. Σύμφωνα, λοιπόν, με το εν λόγω διαγραμματικό pattern, η τιμή της μετοχής βρίσκεται πλέον σε απόσταση αναπνοής από τη neckline, στα 0,83 με 0,85 ευρώ. Ανοδική τμήση των 0,85 ευρώ με αυξημένο όγκο συναλλαγών θα βάλει εμπρός τις μηχανές για μια αργή κίνηση βάσει της τεχνικής θεωρίας προς τα 2 ευρώ (το λογαριθμικό ύψος της κεφαλής προς τη neckline). Ιδιαίτερη σημασία έχει και το γεγονός της ανοδικής φυγής της μετοχής –για πρώτη φορά από το 2008– πάνω από τον κινητό μέσο 70 μηνών. Η εταιρεία, πάντως, έχει αρχίσει και δίνει σημαντική έμφαση στις ξένες αγορές, με σημαντικά έργα στη Μέση Ανατολή και στον Αραβικό Κόλπο, ενώ ήδη βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη κατασκευαστικά και ενεργειακά έργα σε Ιράκ, Κύπρο, Κατάρ, Ιορδανία και Λιβύη.



Για το τέλος αφήσαμε την Τεχνική Ολυμπιακή, που ναι μεν συγκαταλέγεται στις κατασκευές, αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει απλώσει "δίχτυα" στους δύο πολύ hot κλάδους: του τουρισμού, μέσω του Πόρτο Καρράς, και των υπό δημιουργία οικιστικών ακινήτων, μέσω της "πλησίον" τεράστιας έκτασης, όπου και ενδιαφέρονται ισχυρά ονόματα τόσο από πλευράς κατασκευής όσο και από πλευράς εξαγοράς και διεύθυνσης. Τεχνικά, λοιπόν, τα πάντα κρίνονται από τη διάθεση των "ρυθμιστών" να αρπάξουν την περιοχή των 2,40 με 2,50 ευρώ, μιας που από εκεί περνά το εναρκτήριο λάκτισμα του κινητού μέσου των 100 μηνών για μια έντονη ανοδική κίνηση προς τα 3,30 και τα 4,80 ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα κομμάτια που έχουν διακινηθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες, καθώς είναι άνω των 3,2 εκατ. σε ένα free float 10 εκατ. μετοχών, στοιχείο που πιθανόν να δείχνει είσοδο επενδυτικού σχήματος.



capital.gr

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!