Έτσι θα είναι το εμπόριο το 2040

Η τεχνολογία αναμένεται ότι στα επόμενα χρόνια θα δημιουργήσει ένα νέο και τελείως διαφορετικό κόσμο, μέσα στον οποίο θα κληθούμε να προσαρμοστούμε.

Η τεχνολογία αποτέλεσε έναν από τους κινητήριους μοχλούς για την αναμόρφωση του κόσμου την τελευταία δεκαετία και θα συνεχίσει να αποτελεί βασική πηγή αλλαγών στον τρόπο ζωής μας και τα επόμενα χρόνια.

Smartphones, Social Media, IoT, Smart Homes και gadgets που ούτε καν φανταζόμαστε σήμερα, σε 40 χρόνια θα έχουν δημιουργήσει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, μέσα στον οποίο θα κληθούμε να ζήσουμε.

Ένα από τα πράγματα που θα αλλάξουν ριζικά είναι το εμπόριο, είτε το βιώνουμε από την πλευρά του καταναλωτή, είτε του εμπόρου. Θα αλλάξουν οι συναλλαγές, η εμπειρία της αγοράς και ο τρόπος που «καταναλώνουμε» γενικότερα, και όχι μόνο σε έναν τομέα. Παρακάτω θα δούμε πώς θα διαμορφωθεί το εμπόριο στην ψυχαγωγία, το σπίτι και τα καταστήματα λιανικής, το 2040, σύμφωνα με την έρευνα Commerce 2040 της Euromonitor International.

Ψυχαγωγία

Πολλοί παράγοντες αναμένεται να φέρουν την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο «καταναλώνεται» η ψυχαγωγία. Ήδη, με την εκτεταμένη δια-συνδεσιμότητα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κόσμος μπορεί να «παρευρεθεί» σε μουσικές και αθλητικές εκδηλώσεις χωρίς να βγαίνει από το σπίτι του.

Ταυτόχρονα, οι αξίες των καταναλωτών μετατοπίζονται προς τις «εμπειρίες», μια τάση που αποτελεί πρόκληση για την βιομηχανία της ψυχαγωγίας. Η πρόκληση αυτή επιβάλλει στις εταιρείες να δημιουργήσουν μια διοφοροποιημένη εμπειρία που θα «κρατήσει» το κοινό και θα το κάνει να επιστρέφει σε κάθε event.

Πώς όμως θα γίνει αυτό; Πώς ο εκάστοτε φορέας - εταιρεία θα φέρει τον κόσμο στα events που διοργανώνει; Πώς θα διαμορφωθεί το εμπόριο στον τομέα της ψυχαγωγίας;
  • Οι χώροι πολλαπλών χρήσεων θα επεκτείνουν το ενδεχόμενο χρονοδιάγραμμα εκδηλώσεων
  • Οι χώροι με ελεύθερη πρόσβαση θα επεκτείνουν την πελατειακή τους βάση
  • Το κοινό θα εξοπλίζεται με VR για να αξιοποιεί πλήρως την εμπειρία του
  • Τα εξατομικευμένα highlights θα επιτρέπουν στο κοινό να ξαναζήσει τις εμπειρίες του
  • Οι κάτοχοι εισιτηρίων διαρκείας θα μπορούν να εγγραφούν για βιομετρική καταχώρηση
  • Η σάρωση προσώπου θα εντοπίζει τους fans, επιτρέποντας έτσι τις προσαρμοσμένες Οι φίλοι θα έχουν πολλές επιλογές για φαγητό που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους
  • Τα μέσα κοινωνική δικτύωσης θα καταστήσουν την εμπειρία «εξαγώγιμη»
  • Η παράδοση τροφίμων και ποτών θα είναι μια επιλογή για τους σταθερούς οπαδούς
  • Οι δυνατότητες AR θα παρέχουν νέα επίπεδα πληροφοριών για τους παίκτες (πχ ενός αθλητικού event) όπως τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία απόδοσης.

Σπίτι

Το IoT και το Smart Home έχουν μπει ήδη στις ζωές των ανθρώπων και όσο περνάνε τα χρόνια θα θεωρούνται όλο και πιο δεδομένα και απαραίτητα, αφού θα φέρνουν όλο και περισσότερες πτυχές της ζωής έξω-από-το-σπίτι, μέσα σε αυτό. Όσο θα γίνεται αυτό, οι καταναλωτές θα δυσκολεύονται να βρουν λόγους να βγουν από το σπίτι τους και οι έμποροι θα πασχίζουν να τους προσφέρουν συνεχώς νέες υπηρεσίες.
  • Βιομετρικές μέθοδοι θα επιβεβαιώνουν την ταυτότητα του επισκέπτη και θα ξεκλειδώνει η πόρτα
  • Προ-ρυθμισμένα προφίλ θα προσαρμόζουν αυτόματα τον φωτισμό, τη θερμοκρασία δωματίου και την επιλογή μουσικής για κάθε μέλος της οικογένειας.
  • Η κουζίνα θα λειτουργεί ως hub για την υγιεινή διαβίωσης παρακολουθώντας την πρόσληψη τροφής και προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις ανάλογα το άτομο και την ημέρα.
  • Δια-συνδεδεμένες συσκευές θα παρακολουθούν την κατανάλωση και θα παραγγέλνουν αυτόματα προϊόντα για το σπίτι, όπως π.χ. απορρυπαντικό
  • Δια-συνδεδεμένος καθρέφτης θα λειτουργεί ως προσωπικό στυλίστας.
  • Ψηφιακός προσωπικός στυλίστας θα δίνει συμβουλές με βάση την ντουλάπα που διαθέτει ο καθένας, τον καιρό και τις δραστηριότητες για την ημέρα.

Λιανική

Οι εξελισσόμενες προσδοκίες των καταναλωτών και η νέα ανταγωνιστική πραγματικότητα αλλάζει τον τρόπο που περιηγούνται στα μαγαζιά και αγοράζουν. Οι αγορές στο παρελθόν ήταν συναλλαγές, τώρα, όπως προαναφέραμε είναι μια ολόκληρη εμπειρία.

Οι έμποροι πρέπει να χτίσουν αυτήν την εμπειρία και να δημιουργήσουν μια σχέση με τον καταναλωτή προκειμένου να τον πείσουν να ψωνίσει. Και παρόλο που το ηλεκτρονικό εμπόριο «ανεβαίνει» συνεχώς, τα φυσικά καταστήματα είναι μέρος της ζωής του καταναλωτή και θα συνεχίσουν να είναι και το 2040. Φυσικά, με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Τα καταστήματα τα υπάρχουν για «αυθόρμητες» και ασυνήθιστες αγορές. Η τεχνολογία, τα φορέσιμα gadgets θα καθοδηγούν τους καταναλωτές μέσα στο κατάστημα. Τα προϊόντα θα τοποθετούνται αυτόματα σε ψηφιακό καλάθι αγορών μετά την επιλογή τους, ενώ ρομπότ θα χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση πελατών και την διαχείριση αποθεμάτων.

Θα υπάρχουν ειδικά κέντρα όπου ο πελάτης θα μπορεί να αγγίξει και να δοκιμάσει προϊόντα που χρειάζονται περισσότερη «σκέψη» και τα καταστήματα ίσως χρεώνουν την είσοδο των πελατών, ενώ παράλληλα θα φτιάχνουν μια ολόκληρη εμπειρία με βάση το προσωπικό συμφέρον του καθενός.

Επιπλέον:
  • Οι έμποροι λιανικής πώλησης θα μπορούν να στείλουν περισσότερες ειδοποιήσεις για να ενημερώσουν για νέες τιμές, προϊόντα ή εμπειρίες.
  • Τα καταστήματα του μέλλοντος θα έχουν ξεχωριστή είσοδο για εκείνους που παραλαμβάνουν παραγγελίες που γίνονται online.
  • Η σάρωση προσώπου θα εντοπίζει τους καταναλωτές κατά την είσοδό τους στο κατάστημα, επιτρέποντας έτσι στους εμπόρους να παράσχουν μια πιο προσαρμοσμένη εμπειρία.
  • Οι πληρωμές για τα προϊόντα ή τις εμπειρίες θα πραγματοποιηθούν αυτόματα μετά την έξοδο από το κατάστημα.
emea.gr



Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!