Το 2013 η Apple είχε αποπειραθεί να εξαγοράσει την Tesla προσφέροντας 240 δολάρια ανά μετοχή, μια πρόταση που αν και ιδιαίτερα δελεαστική δεν τελεσφόρησε. Έξι χρόνια αργότερα, με την μετοχή της εταιρείας να κινείται στα 192 δολάρια με καθοδικές τάσεις, όλα δείχνουν πως η Apple έχει σκοπό να επανέλθει, σε ένα deal που αν ολοκληρωθεί, δίκαια θα χαρακτηριστεί σαν το deal της δεκαετίας, τουλάχιστον από άποψη προβολής.
Τον τελευταίο καιρό η Tesla έχει προκαλέσει αρκετά αρνητικά σχόλια με τους επικριτές να σχολιάζουν τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία "καίει" συνεχώς κεφάλαια, κάτι που οδήγησε τον Elon Musk πριν από μερικές μέρες να ομολογήσει πως τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας επαρκούν για 10 μήνες ακόμα αν δεν καταφέρει να συγκεντρώσει νέα κεφάλαια (κάτι που τελικά κατάφερε, αναβάλλοντας προς το παρόν το οικονομικό αδιέξοδο της εταιρείας), αλλά και λόγω της αδυναμίας της να ανταποκριθεί στις ανάγκες της παραγωγής και τους στόχους που η ίδια έχει θέσει για τα εργοστάσια της, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2019 κατάφερε να παραδώσει μόλις 63.000 οχήματα. Με αυτά τα δεδομένα, η υπόσχεση για 100.000 παραδόσεις στο δεύτερο τρίμηνο και συνολικά 400.000 οχήματα για όλη τη χρονιά, πιο πολύ μοιάζουν για ουτοπία παρά για πραγματικότητα.
Με βάση όλες αυτές τις εξελίξεις και το γεγονός ότι μόλις χθες η Morgan Stanley αναθεώρησε προς τα κάτω το χειρότερο δυνατό σενάριο για την εταιρεία, τοποθετώντας την μετοχή της στα 10 δολάρια, κάτι που κάνει το σενάριο εξαγοράς πιο υπαρκτό από ποτέ.
Μια συμφωνία ανάμεσα στις δύο εταιρείες, είναι θεωρητικά το ιδανικό σενάριο. Η Tesla χρειάζεται συνεχώς κεφάλαια για "κάψιμο" μέχρι να καταφέρει να εξορθολογίσει την γραμμή παραγωγής της και να αποφασίσει με τι ακριβώς έχει σκοπό να ασχοληθεί, καθώς οι επενδυτές της έχουν κουραστεί να βλέπουν τον Elon Musk να ασχολείται με φλογοβόλα, πυραύλους υπόγεια τούνελ και να μην βρίσκει τρόπους να ενισχύσει την γραμμή παραγωγής των αυτοκινήτων, που είναι το αντικείμενο που θα επιτρέψει την ανάπτυξη της εταιρείας.
Από την άλλη μεριά η Apple, βλέπει τις πωλήσεις των κινητών της τηλεφώνων να μειώνεται συνεχώς και χρειάζεται τρόπο να επεκτείνει τις υπηρεσίες που προσφέρει. Ο κλάδος των αυτοκινήτων είναι από παλιά "καημός" για την εταιρεία, ενώ αντιλαμβάνεται πως έχει μείνει πολύ πίσω σε ότι έχει να κάνει με Τεχνητή Νοημοσύνη και πως το κενό ανάμεσα σε αυτή και τις Google και Amazon συνεχώς αυξάνεται. Η Τεχνητή Νοημοσύνη που χρησιμοποιεί η Tesla είναι ένας από τους κύριους λόγους για την μεγάλη επιτυχία της εταιρείας. Επίσης αυτή τη στιγμή, η Tesla θεωρείται, παρά τα προβλήματα της, premium μάρκα, κάτι που ταιριάζει στο προφίλ της Apple.
Από τότε που ζούσε ο Steve Jobs η Apple προσπαθούσε να μπει στον χώρο των αυτοκινήτων, με τις προσπάθειες της να γίνονται πιο συστηματικές από το 2015 και μετά όταν άρχισαν να υλοποιούνται τα πρώτα αυτόνομα οχήματα και να διαμορφώνεται μια γορά η οποία αναμένεται να "δει" τεράστια ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Από όποια μεριά και να το κοιτάξει κάποιος, η σύμπραξη των δύο εταιρειών θα ήταν ένα ιδανικό ζευγάρωμα για τις αγορές. Η Tesla χρειάζεται να σωθεί από το όραμα της για το μέλλον και τις ψευδαισθήσεις μεγαλείου που έχουν ταλαιπωρήσει το επενδυτικό της κοινό και η Apple χρειάζεται μια δυναμική είσοδο στο χώρο του αυτοκινήτου. Με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι δύο εταιρείες το τελευταίο διάστημα στο ταμπλό, η ένωση τους θα ήταν μια κίνηση που θα μονοπωλούσε την προσοχή media και επενδυτών ενώ και οι δύο εταιρείες έχουν ακόμα αρκετή λάμψη για να απορροφήσουν όλα τα φώτα της δημοσιότητας και να ανοίξουν ένα καινούργιο δρόμο που τόσο πολύ χρειάζονται και οι δύο.
Αυτή τη στιγμή η χρηματιστηριακή αξία της Tesla είναι περίπου 37 δισ. δολάρια, ένα ποσό που δεν είναι μεγάλο για την Apple, ενώ η κίνηση θα πρέπει να γίνει όσο πιο σύντομα γίνεται, πριν αρχίσουν οι απώλειες των δύο εταιρειών να φτάσουν σε μη αναστρέψιμο σημείο.
emea.gr