Εξελίξεις σε ρεύμα και αέριο για τον όμιλο ΕΛΠΕ

Βλέπουμε τις αγορές του ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου ως ευκαιρίες για να ενισχύσουμε τη συμμετοχή δραστηριοτήτων που δε σχετίζονται με τη διύλιση στο πορτφόλιο του ομίλου, ανέφερε χθες ο αν. διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων Αν. Σιάμισιης, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα α᾽ τριμήνου στους αναλυτές.

Νωρίτερα ο κ. Σιάμισης, είχε εκτιμήσει ότι είναι θέμα λίγων εβδομάδων η αλλαγή στο μετοχικό status της Elpedison, μετά την στρατηγική απόφαση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ να αποχωρήσει εστιάζοντας σε άλλους τομείς όπως οι ΑΠΕ. Ως μέτοχοι πλειοψηφίας, ίσως αυξήσουμε μαζί με την Edison το μερίδιό μας, ανέφερε ο κ. Σιάμισιης.

Για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας πρόσθεσε ότι όπως έχει επικοινωνήσει ήδη ο όμιλος στην αγορά είναι ότι το μερίδιο που έχει σήμερα στην εταιρεία 35% δεν είναι το ιδανικό. "Θέλουμε είτε να έχουμε πλειοψηφικό ποσοστό ή να αποχωρήσουμε. Το κοιτάμε, είμαστε ανοιχτοί. Δεν προσθέτει αξία στα ΕΛΠΕ να είναι μειοψηφικός μέτοχος. Ή αγοράζουμε ή πουλάμε. Η καθαρή συναλλαγή προτιμάται και από την αγορά” ξεκαθάρισε ο κ. Σιάμισιης.

Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά, ο αν. διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, τόνισε ότι τα ΕΛΠΕ είχαν ένα καλό τρίμηνο απέναντι σε μια ασθενή αγορά, ενώ αναμένεται να συνεχιστούν οι προκλήσεις και στο δεύτερο τρίμηνο.

Ωστόσο οι επιδόσεις στο β εξάμηνο εκτιμάται ότι θα είναι καλύτερες. "Εστιάζουμε 100% στην καλύτερη απόδοση του ομίλου και αυτό σημαίνει επιθετικές εμπορικές κινήσεις, αξιοποίηση ευκαιριών σε φυσικό αέριο και ηλεκτρισμό”.

Σημειώνεται ότι τα περιθώρια διύλισης της Μεσογείου στο πρώτο τρίμηνο του έτους κυμάνθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, ενώ η εγχώρια ζήτηση επηρεάστηκε από την αυξημένη εποχική ζήτηση για το πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο όμως δεν εμφανίζει σημαντικά περιθώρια κέρδους.

Αντίθετα στα καύσιμα κίνησης, η βενζίνη εμφάνισε υποχώρηση της τάξης του 5% ενώ το ντίζελ κυμάνθηκε σε σταθερά επίπεδα.

Επίσης στις πωλήσεις καυσίμων παρατηρείται σημαντική αύξηση στα ναυτιλιακά λόγω της ανόδου της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στα αεροπορικά λόγω του τουρισμού.

Στο κομμάτι της διύλισης, κυριαρχεί η επικείμενη αλλαγή στους κανονισμούς ΙΜΟ 2020 και ο όμιλος ήδη εισέρχεται σε φάση προσαρμογής της παραγωγής του με μείωση της παραγωγής μαζούτ και αύξηση του ντίζελ χαμηλού θείου. Οι εξαγωγές συνεχίζουν να αποτελούν πάνω από το 50% των πωλήσεων.

Τέλος σε ό,τι αφορά τους επιμέρους κλάδους, αφενός η Elpedison πέτυχε αυξημένα αποτελέσματα αξιοποιώντας την εγκατεστημένη ισχύ αλλά και την ευελιξία των μονάδων της ενώ η ΔΕΠΑ με μειωμένες πωλήσεις λόγω της πώλησης του ΔΕΣΦΑ αλλά και της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης, πέτυχε σταθερή κερδοφορία, η οποία όπως ανέφερε ο κ. Σιάμισιης ήταν αποτέλεσμα της αποτελεσματικής διαχείρισης.

capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!