Euromonitor: Οι top 5 ψηφιακές τάσεις στο εμπόριο το 2019

Η ψηφιακή ευεξία, τα αυτόνομα καταστήματα, το φωνητικό εμπόριο, η πελατοκεντρική εμπειρία και η επέλαση των υπερ-εφαρμογών (super apps) είναι οι τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στο εμπόριο τη φετινή χρονιά.

Τις ψηφιακές αυτές τάσεις, που θα “κλέψουν” την προσοχή των καταναλωτών το 2019, αποκαλύπτει η εταιρεία ερευνών Euromonitor International, η οποία κάνοντας ένα βήμα παραπέρα θα επιχειρήσει να αναλύσει τον αντίκτυπό τους στο χώρο του εμπορίου μέσω ενός διαδικτυακού σεμιναρίου που έχει προγραμματίσει την Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου.

“Η αυξανόμενη συνδεσιμότητα σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές εξελίξεις έχει προκαλέσει τεράστιες ανακατατάξεις στις προσδοκίες των καταναλωτών, έχει μειώσει τα εμπόδια εισόδου για τις ταχέως εξελισσόμενες εταιρείες και έχει εμπνεύσει νέους ‘ψηφιακούς’ δρόμους”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Michelle Evans, επικεφαλής του τμήματος ψηφιακού εμπορίου της Euromonitor International.

Την τάση αυτή, επομένως, ακολουθούν και οι εμπορικές επιχειρήσεις, που αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, για πρώτη φορά φέτος, περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού θα έχει πρόσβαση στο Internet. Ωστόσο, όπως τονίζει, οι καταναλωτές δίνουν πλέον ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο να κρατήσουν μια ισορροπία μεταξύ του χρόνου που ξοδεύουν στο διαδίκτυο και του χρόνου που δεν βρίσκονται “online”, καταδεικνύοντας ότι γίνονται πιο επιλεκτικοί όσον αφορά τις ψηφιακές τους δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εφαρμογές ψηφιακής ευεξίας, που επιτρέπουν στον χρήση να παρακολουθεί πόσο χρόνο περνάει παρέα με το κινητό του, πόση ώρα χρησιμοποιεί τις εφαρμογές του, πόσες φορές ξεκλειδώνει το τηλέφωνό του αλλά και πόσες ειδοποιήσεις λαμβάνει ώστε να κρίνει αν πρέπει να μειώσει τη χρήση του, θα έχουν την τιμητική τους το τρέχον έτος.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη Euromonitor, το τρέχον έτος τα αυτόνομα καταστήματα θα συνεχίζουν να αποτελούν πόλο έλξης των καταναλωτών, καθώς και οι ίδιες οι εταιρείες επενδύουν στη συγκεκριμένη τεχνολογία με στόχο να μπουν σε νέα κανάλια διανομής και να αναπτύξουν καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα.

Στο προσκήνιο θα βρεθεί, επίσης, το φωνητικό εμπόριο, που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα, μάλιστα, με την Euromonitor, ενώ πέρυσι το φωνητικό εμπόριο αντιπροσώπευε μόλις το 1% των συνολικών ηλεκτρονικών αγορών στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό υπολογίζεται ότι θα φτάσει το 5% έως το 2023. Σημειώνει, δε, ότι όσο οι συσκευές με δυνατότητα φωνής μπαίνουν όλο και περισσότερο στην καθημερινότητα των καταναλωτών, οι εταιρείες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες να εξυπηρετήσουν νέες χρήσεις αυτής της τεχνολογίας και να ενσωματώσουν ανάλογες λειτουργίες στις στρατηγικές τους.

Ένα ακόμη μέλημα των στελεχών στις εμπορικές επιχειρήσεις το τρέχον έτος θα είναι η περαιτέρω βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, σύμφωνα με έρευνα της Euromonitor για την εμπορική βιομηχανία. Όπως σημειώνεται, η εξέλιξη της τεχνολογίας βοηθά τις εταιρείες να προσφέρουν πραγματικά επιλεκτική και εξατομικευμένη αλληλεπίδραση, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να θέσουν τους καταναλωτές στο επίκεντρο.

Τέλος, στο επίκεντρο φέτος θα βρεθούν και τα super apps -δηλαδή οι mobile εφαρμογές που συνδυάζουν πληθώρα χαρακτηριστικών σε μια ενιαία πλατφόρμα- που εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς, καθώς τόσο οι καταναλωτές όσο και οι εταιρείες έλκονται από την πολυλειτουργικότητά τους.

emea.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!