Η τεχνητή νοημοσύνη εισβάλλει στον ξενοδοχειακό τομέα

Ο ξενοδοχειακός τομέας, βρίσκεται αυτή τη στιγμή μπροστά από μια κρίσιμη απόφαση για το εάν θα υιοθετήσεις τις εξελίξεις που αφορούν την τεχνητή νοημοσύνη, ή θα παραμείνει στάσιμος περιμένοντας να τον προσπεράσουν τα γεγονότα.

Η τεχνητή νοημοσύνη, όπως και η εικονική πραγματικότητα, είναι εργαλείο που προσφέρει πολλές δυνατότητες στα ξενοδοχεία, οι οποίες θα μεταβάλλουν στο σύνολο την ξενοδοχειακή εμπειρία αλλά και αναμένεται να αυξήσουν τα έσοδα.

Δεν πρόκειται για μια τεχνολογία που βγήκε τώρα στο προσκήνιο. Η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει ήδη τη βιομηχανία της φιλοξενίας και τα ξενοδοχεία μπορούν να εκμεταλλευθούν ποικίλες τεχνολογικές καινοτομίες για να επιτύχουν τους στόχους τους.

Πώς, λοιπόν, η τεχνητή νοημοσύνη εισβάλλει στον ξενοδοχειακό κλάδο;

Εφαρμογές μηνυμάτων: Οι δημοφιλείς αυτές εφαρμογές προσφέρονται από εταιρίες στην υπηρεσία της έξυπνης εξυπηρέτησης πελατών σε πραγματικό χρόνο χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης. Το πιο απλό παράδειγμα είναι η Facebook με την υπηρεσία Messenger.

Chatbot: Στο εξής, αναμένεται ότι θα αυξηθούν οι ταξιδιώτες που εξυπηρετούνται μέσω προφορικού λόγου και φυσικής αλληλεπίδρασης και μέσω chatbot, τα οποία μπορούν να διαχειριστούν και περίπλοκες συζητήσεις, και καλούν τους πελάτες να συμμετάσχουν σε ένα ζωντανό σενάριο χωρίς την ανάγκη μεσολάβησης email ή τηλεφώνου.

Ρομπότ: Η Marriott διαθέτει το ρομπότ Mario που υποδέχεται τους επισκέπτες, η Hilton το Connie κλπ. Τα ρομπότ, όντας, ακόμη, κάτι το καινούριο, φέρνουν το χαμόγελο σε κάθε πελάτη, ενώ εξοικονομούν χρόνο για τους υπαλλήλους.

Πλατφόρμες κρατήσεων: Οι πάροχοι τεχνολογικών υπηρεσιών προσπαθούν να υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να προσφέρουν ένα περισσότερο εξατομικευμένο περιβάλλον κρατήσεων στα ξενοδοχεία. Στόχος είναι να υπάρχουν αμεσότερες αλληλεπιδράσεις και να αντικατασταθεί η προσέγγιση των cookies.

Διαχείριση κριτικής και φήμης: Μια καθυστέρηση ή μια όχι και τόσο καλή κριτική από έναν πελάτη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να έχει ολέθρια αποτελέσματα για τη φήμη ενός ξενοδοχείου. Η τεχνητή νοημοσύνη, λοιπόν, έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και ενημέρωσης και να ανταποκρίνεται αμέσως σε κάθε κριτική κλπ. Αυτό μπορεί, επομένως, να αποτρέψει τυχόν προβλήματα δημοσίων σχέσεων.

Η τεχνητή νοημοσύνη, με λίγα λόγια, είναι το εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει το ξενοδοχείο να συλλέγει, να καθαρίζει, να αποθηκεύει δεδομένα, να τα αναλύουν, αλλά ακόμη και να βοηθούν στη διαμόρφωση στρατηγικής και στην αύξηση του κέρδους.

Σύμφωνα, τέλος, με την έρευνα της Colliers International, εξατομίκευση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) μπορεί να αυξήσει τα έσοδα των ξενοδοχείων παραπάνω από 10% και να μειώσει το κόστος περισσότερο από 15% μέχρι το 2025. Η έρευνα, μάλιστα, εκτιμά ότι το 73% των χειρωνακτικών δραστηριοτήτων στον κλάδο της φιλοξενίας μπορεί να αυτοματοποιηθεί κάτι που εφαρμόζουν ήδη διεθνής αλυσίδες φιλοξενίας όπως οι Marriott, Hilton και Accor.

Πέραν όμως των αμιγώς λειτουργικών ζητημάτων, η τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται να μεταλλάσσει και τον τομέα του design σε ένα ξενοδοχείο. Ο τρόπος που πλέον θα διακοσμείται ένα ξενοδοχείο, ενδέχεται να μην είναι ο παραδοσιακός και να μην χρειάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας. Η τεχνητή νοημοσύνη θα επεξεργάζεται τα δεδομένα και τις προτιμήσεις των επισκεπτών και ανάλογα θα παρουσιάζει διαφορετικά είδη και στυλ design τόσο για τα υπνοδωμάτια όσο και τους κοινόχρηστους χώρους.

της Βασιλικής Πούλου
hoteldesign.gr