Τι είναι πραγματικά αυτό που θέλουν οι ταξιδιώτες από ένα ξενοδοχείο;

Η βιομηχανία της φιλοξενίας νομίζει ότι γνωρίζει την απάντηση πολύ καλά. Οι δημοσκοπήσεις σίγουρα βρίσκουν κάθε απάντηση, αλλά μήπως δεν έχει τεθεί ακόμη η κατάλληλη ερώτηση; Μια πρόσφατη έρευνα, λοιπόν, δείχνει ότι οι επισκέπτες αποζητούν περισσότερη τεχνολογία, μια άλλη ότι οι επισκέπτες επιθυμούν περισσότερο το δωρεάν Wi-Fi, μια άλλη το ποιοτικό πρωινό και τέλος μια ακόμη έρευνα δείχνει ότι το σημαντικότερο είναι το parking. Ποιο είναι τελικά το συμπέρασμα; Δεν είναι καθόλου λίγες οι φορές που τα ξενοδοχεία εστιάζουν σε κάτι συγκεκριμένο, μη λαμβάνοντας υπόψιν τι πραγματικά θέλει ο επισκέπτης, καταλήγοντας ως την χειρότερη επιλογή για τον τελευταίο. 

Για να καταλάβει, λοιπόν, ένα ξενοδοχείο τι είναι αυτό που θέλει στην πραγματικότητα ο επισκέπτης του πρέπει να εμβαθύνει στις ανάγκες του, στο τι θεωρεί αυτονόητο ότι υπάρχει και τι όχι, τι ονειρεύεται και τι απεχθάνεται. Σε καμία περίπτωση ο επισκέπτης δεν ζητά ένα δωμάτιο που θα του παρέχει φως, νερό τηλέφωνο. Δεν θα τα ζητήσει γιατί τα θεωρεί αυτονόητα. Το ίδιο αυτονόητα θεωρεί και το ασύρματο internet και τις “γωνίες” όπου μπορεί να φορτίσει τις ηλεκτρονικές του συσκευές ανά πάσα στιγμή, και μάλιστα σε πληθώρα. Κάτι ακόμα που πρέπει να προσέξει ένα ξενοδοχείο, είναι το κατά πόσο προσφέρει χρήσιμες ηλεκτρικές συσκευές, π.χ. καφετιέρα, μικρό ψυγείο ή ακόμη και φούρνο μικροκυμάτων.

Οι επισκέπτες πολλές φορές, δεν θέλουν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα, για να πάρουν ότι χρειάζονται, από το εστιατόριο ή την καφετέρια του ξενοδοχείου. Άλλωστε μπορεί αυτά που προσφέρουν τα μαγαζιά εστίασης, εντός και εκτός του ξενοδοχείου, να μην ανταποκρίνονται στα γούστα του επισκέπτη. Επομένως, δεν αρκεί το να προσφέρει ένα δωμάτιο ένα mini bar –που μάλιστα χρεώνει πολύ τον πελάτη σε περίπτωση που καταναλώσει κάτι. Χρειάζονται πολλά περισσότερα! 

Ένα ακόμη ζήτημα προς συζήτηση είναι το κομμάτι του φωτισμού και του καθρέφτη. Τα περισσότερα δωμάτια και τα αντίστοιχα μπάνια τους είναι συνήθως πολύ φτωχά φωτισμένα, κάτι που τα κάνει αποπνικτικά. Η λύση; Καθρέφτες παντού. Οι καθρέφτες επιτρέπουν στο φως να διαχέεται παντού, ανοίγουν τον χώρο, τον φωτίζουν και τον κάνουν πιο όμορφο. Τέλος, το σημαντικότερο είναι η καθαριότητα. Μπορεί να θεωρείται αυτονόητο, αλλά δυστυχώς σε αρκετά ξενοδοχεία δεν είναι και τόσο. 

Οι εντυπωσιακές παροχές, τα ιδιαίτερα έπιπλα, η τελευταία λέξη της τεχνολογικής μόδας κλπ, χάνουν την αξία τους αν η καθαριότητα του δωματίου δεν αγγίζει την τελειότητα. Τελικά, τι είναι αυτό που φταίει και ένα ξενοδοχείο δεν ξέρει τι ακριβώς ζητά από αυτό ο επισκέπτης του; Μήπως ο επισκέπτης δε λέει ξεκάθαρα αυτό που θέλει ή μήπως το ξενοδοχείο δεν ακούει τους επισκέπτες του; Φαίνεται ότι η απάντηση είναι ένας συνδυασμός και των δύο. Για αυτόν τον λόγο, το κάθε ξενοδοχείο ξεχωριστά θα πρέπει να μπει στη διαδικασία να ρωτήσει τους επισκέπτες του τι είναι εκείνο που θέλουν και τι τους λείπει από αυτό που τους προσφέρεται ήδη κλπ.


hotelmag.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα