Fourlis: Νέο concept στη λιανική και «άνοιγμα» στο εξωτερικό

Τον σταδιακό ποιοτικό μετασχηματισμό του ομίλου έως το 2025 σχεδιάζει η διοίκηση της Fourlis, έτσι ώστε να επιμερίσει γεωγραφικά και λειτουργικά την εξάρτηση των δραστηριοτήτων της.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου Βασίλη Φουρλή, ο οποίος τοποθετήθηκε στο περιθώριο της πρόσφατης τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, το βασικό περιεχόμενο της ατζέντας 2025 είναι η προσθήκη ενός νέου concept λιανικής αλλά και ο επιμερισμός των δραστηριοτήτων ανά αγορά, έτσι ώστε καμιά να μην προσφέρει περισσότερο από το 30% των κερδών στα ενοποιημένα μεγέθη.

Σήμερα, περίπου το 65% του τζίρου και το 50% της λειτουργικής κερδοφορίας προέρχονται από τις διεθνείς αγορές (Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρος, Τουρκία), όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται με ΙΚΕΑ και Intersport.

Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, στη νέα ψηφιακή οικονομία θα επιβιώσουν εταιρείες με χαμηλά κόστη, ανταγωνιστικά προϊόντα και άλλη φιλοσοφία. Ο ίδιος ανάφερε πως ο όμιλος διερευνά την πιθανότητα επέκτασης με νέο concept -μεγάλης κλίμακας-, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα καλύτερης διασποράς -κινδύνου και αποδόσεων- στη δραστηριότητα του ομίλου.

Σε ό,τι αφορά στην τρέχουσα χρήση, οι επιδόσεις του ομίλου βελτιώθηκαν στο πεντάμηνο μετά από ένα αδύναμο πρώτο τρίμηνο. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, όλες οι αγορές εξωτερικού (Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρος, Τουρκία) κινούνται θετικά, με εξαίρεση την Ελλάδα, όπου η ευρύτερη λιανική δέχεται πιέσεις και ως εκ τούτου και τα λιανικά concepts του ομίλου ΙΚΕΑ και Intersport.

Παρά τη μείωση της κατανάλωσης, ο όμιλος το 2016 πέτυχε θετικά αποτελέσματα σε επίπεδο πωλήσεων και κερδοφορίας, γεγονός που του επέτρεψε να προτείνει την επιστροφή κεφαλαίου προς τους μετόχους, ύψους 0,10 ευρώ ανά μετοχή.

Το 2016 ο όμιλος πέτυχε αύξηση πωλήσεων λιανικής (4,4%) χάρη και στην υποστήριξη που παρείχε η Trade Logistics, EBITDA στα 38,4 εκατ. ευρώ με αύξηση 18%, με απόδοση 7,3% του επενδεδυμένου κεφαλαίου -ήτοι ετήσια αύξηση κατά 1,5 μονάδα- και με επενδύσεις που διατηρήθηκαν κοντά στα επίπεδα της προηγούμενης χρήσης (11,4 εκατ. ευρώ από 13,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).

Το 2016 σημειώθηκε επίσης αύξηση επισκεπτών στα δίκτυα του ομίλου κατά 3%, βελτίωση μεριδίου αγοράς κατά 1%, ενίσχυση του δικτύου με 7 νέα καταστήματα Intersport, 2 Τhe Athlete's Foot, ένα pick up point ΙΚΕΑ (στο Μπουργκάς), ανάπτυξη του e-commerce της ΙΚΕΑ σε Κύπρο και Ρουμανία, αλλά και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού κατά 200 εργαζόμενους (3.904 άτομα).

Πέννυ Κούτρα
euro2day.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα