Ανεβαίνει (και) η Θεσσαλονίκη στις προτιμήσεις των τουριστών

Ο μέσος τουρίστας που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη θέλει να ... ξανάρθει, αποκομίζει θετικότερες εμπειρίες από τις αρχικές προσδοκίες πρίν το ταξίδι του στην πόλη και μένει ευχαριστημένος από τη διαμονή του στα ξενοδοχεία της πόλης.

Το μέσο προφίλ του Έλληνα ή ξένου τουρίστα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους σκιαγράφησε για μία ακόμη χρονιά η έρευνα προφίλ και ικανοποίησης τουριστών, καθώς και απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2016 για έκτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία "GBR Consulting". Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 1.200 ερωτηματολογίων την περίοδο από τον Οκτώβριο του 2016 έως τον Ιανουάριο του 2017, λαμβάνοντας στοιχεία από 41 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών- μέλη της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.


Όπως προκύπτει από την έρευνα σχεδόν όλοι οι επισκέπτες της πόλης (96%) επιθυμούν να ξανάρθουν στη Θεσσαλονίκη, γεγονός το οποίο η Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης θεωρεί ως ενθαρρυντικό μήνυμα για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή. Ως προς τις δαπάνες στην πόλη αυξήθηκαν την περασμένη χρονιά κατά 4,1% στα 71 ευρώ.

Επιπλέον, το 97% των επισκεπτών συνολικά (αναψυχή, δουλειά ή συνέδριο) απάντησε ότι θα προτείνει τη Θεσσαλονίκη στο περιβάλλον του και σε άλλους, γεγονός που σημαίνει ότι ο προορισμός ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Ωστόσο, η ΕΞΘ σημειώνει ότι με βάση τις απαντήσεις στην έρευνα, υπάρχουν πτυχές του προορισμού (π.χ. καθαριότητα, ηχορύπανση, θέματα ασφάλειας, μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, πλατείες και πεζοδρόμια) που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.


Οσον αφορά το ξενοδοχειακό δυναμικό της πόλης, ο κλάδος της Θεσσαλονίκης έχει παραμείνει σταθερός την τελευταία δεκαετία όσον αφορά τον αριθμό μονάδων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων gbr consulting. «Ωστόσο, με την αύξηση της ζήτησης, η πληρότητα σημείωσε αύξηση φτάνοντας τα επίπεδα του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας. Αντίθετα δεν παρατηρήθηκε η αντίστοιχη τάση στη μέση τιμή δωματίου, που παρέμεινε χαμηλά», επισημαίνεται χαρακτηριστικά. Με βάση τα ίδια στοιχεία, η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία και το Μαυροβούνιο συμπεριλαμβάνονται στις δέκα κύριες αλλοδαπές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 23% των διανυκτερεύσεων αλλοδαπών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης. Σημειωτέον ότι το 2016 σημειώθηκαν περισσότερες διανυκτερεύσεις από Έλληνες παρά από αλλοδαπούς.


Μερικά ακόμη συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

-Το 50% των ταξιδιωτών αναψυχής αποφάσισε εγκαίρως την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη προετοίμασε το ταξίδι του πολύ νωρίς, που σημαίνει τουλάχιστον 14 μέρες πριν την άφιξή του, ενώ περίπου το 25% των ταξιδιωτών αναψυχής το αποφάσισε 6 – 14 μέρες πριν.

-Επίσης, περίπου το 45% των ταξιδιωτών για δουλειά αποφάσισε το ταξίδι του στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον 14 μέρες πριν την άφιξή του.

-Περίπου το 69% των αλλοδαπών ταξιδιωτών που έρχονται για αναψυχή μένει στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 31% επισκέπτεται και άλλες περιοχές.

-Μόνο το 12% των αλλοδαπών ταξιδιωτών για δουλειά επισκέπτεται και άλλες περιοχές εκτός Θεσσαλονίκης.

-Οι Έλληνες στην πλειοψηφία τους επισκέπτονται μόνο τη Θεσσαλονίκη, είτε έρχονται για αναψυχή ή για δουλειά.

-Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί της ευρύτερης περιοχής για τους ταξιδιώτες που επισκέπτονται για αναψυχή τη Θεσσαλονίκη,είναι η Χαλκιδική, η Βεργίνα και τα Μετέωρα.

-Οι ταξιδιώτες για δουλειά έχουν λιγότερο χρόνο για να επισκεφθούν τα τουριστικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής.

-Από πλευράς ταξιδιωτών αναψυχής οι 7 στους 10 ταξιδιώτες είχαν καλύτερη ή και πολύ καλύτερη εμπειρία στη Θεσσαλονίκη από ό, τι προσδοκούσαν πριν την επισκεφθούν. Ακόμα κι αν αυτό είναι θετικό, σημαίνει επίσης από την άλλη πλευρά ότι οι ταξιδιώτες δεν γνώριζαν τι θα μπορούσαν να περιμένουν. Αυτό θα μπορούσε να βελτιωθεί με την περαιτέρω προώθηση της πόλης με σκοπό την αναγνωρισιμότητά της (branding).

-Από πλευράς ταξιδιωτών για δουλειά, οι προσδοκίες του 40% των ταξιδιωτών ταίριαζαν με την πραγματική εμπειρία στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Περίπου το 56% είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ό, τι προσδοκούσε πριν το ταξίδι.


Οι ξενοδόχοι της συμπρωτεύουσας επαναλαμβάνουν το αίτημα του κλάδου για μείωση της υπερφορολόγησης, ταυτόχρονα με την επιστροφή των συντελεστών ΦΠΑ σε ανταγωνιστικά επίπεδα και την αποφυγή επιβολής του φόρου διαμονής, ενώ, όπως σημειώνουν, θα πρέπει θα παταχθεί οριστικά το φαινόμενο αθέμιτου ανταγωνισμού εξαιτίας της λειτουργίας ανεξέλεγκτου αριθμού κατοικιών που προσφέρονται παράνομα για τουριστική μίσθωση.




newmoney.gr