O Μασούτης "γίνεται" 40 με αύξηση κερδών- Τα σχέδια για Αθήνα

Η «Μασούτης» ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 40 χρόνια της, το 2016, έχοντας επιτύχει ανάπτυξη μέσα στο χρόνια της κρίσης, επέκταση του δικτύου καταστημάτων, αύξηση τζίρου, αύξηση κερδών και μείωση δανειακών υποχρεώσεων, απασχολώντας σήμερα 6.300 άτομα με το 50% αυτών να είναι πλήρους απασχόλησης. 

Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γιάννης Μασούτης και διευθυντικά στελέχη της εταιρείας πληροφόρησαν για τις εξελίξεις στην εταιρεία, η οποία βλέπει την αγορά της Αθήνας, όπου όμως θα κάνει την επόμενη σημαντική κίνηση όταν θα καταλήξει στην εξαγορά μίας μεσαίας αλυσίδας που σημειώνει τζίρο μεταξύ 50 και 100 εκατ. ερυώ.

Εν τω μεταξύ, όπως είπε ο κ. Μασούτης, με αυτοχρηματοδότηση θα συνεχιστεί το 2016, το πρόγραμμα οργανικής ανάπτυξης που θα απορροφήσει κεφάλαια της τάξης των 20 εκατ.ευρώ. 

Το λιανεμπόριο, όπως γενικότερα το επιχειρείν, θέλει πολιτική και οικονομική σταθερότητα, υπογράμμισε ο κ. Γιάννης Μασούτης αναφερόμενος στη δύσκολη συγκυρία που κυριαρχεί για τις επιχειρήσεις στην αγορά, ενώ προέβλεψε ότι οι ισχυροί του κλάδου, οι υγιείς επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της «Μασούτης», μοιραία θα προχωρήσουν σε εξαγορές για τη διεύρυνση των μεριδίων τους.

«Όλοι μιλάμε με όλους», είπε χαρακτηριστικά αλλά απέκλεισε κατηγορηματικά την πώληση μερίδιου της εταιρείας, η οποία σημειωτέον είναι αμιγώς ελληνική ιδιοκτησιακά. 

Η «Μασούτης» λοιπόν, μέσα στις επόμενες λίγες ημέρες -από 11 μέχρι 18 Δεκεμβρίου- εγκαινιάζει τρία ακόμη καταστήματα, ένα στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, ένα στη Λάρισα και ένα στη Λαμία, έτσι που η εκπνοή του 2015 θα την βρει με ένα δίκτυο 260 καταστημάτων από τα οποία 241 είναι λιανικής (μαζί με δύο «πράσινα» σε Καστοριά και Λάρισα) και τα 19 Cash & Carry. Το δίκτυο αυτό απλώνεται από τον Έβρο μέχρι την Εύβοια. 

Να σημειωθεί ότι από τα 260 καταστήματα τα 80 είναι ιδιόκτητα και σε αυτά, τα πλέον δυναμικά, πραγματοποιείται το 40% του τζίρου της αλυσίδας. 

Τα νούμερα όμως, εκτός από καταστήματα, αφορούν βεβαίως και τα οικονομικά στοιχεία. Έτσι, το 2015 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1% και προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν στα 750 εκατομμύρια, ενώ τα προ φόρων κέρδη προβλέπεται ότι θα ξεπεράσουν τα 25 εκατ.ευρώ, έναντι των 23 εκατ.ευρώ πέρυσι. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα υπολογίσιμο κομμάτι των πωλήσεων, ένα τμήμα 10% και σε αριθμούς περίπου 70 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και άνω των 1.600 κωδικών στα ράφια. 

Ο διευθυντής αγορών Γρηγόρης Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η «Μασούτης» πέτυχε ανάπτυξη το 2015 -το +1% στις πωλήσεις - όταν ο κλάδος πανελλαδικά υποχώρησε κατά -2,5%. Η «Μασούτης», μέσα στην κρίση, κατάφερε να κερδίζει μερίδια αγοράς αφού κατά την τελευταία πενταετία, όταν η αγορά έχασε 18%, η συγκεκριμένη εταιρεία πρόσθεσε στα ποσοστά της επιπλέον 22%. Σήμερα, το μερίδιο της «Μασούτης», πανελλαδικά βρίσκεται στο 10,7%, ενώ στη βόρεια Ελλάδα είναι ο αδιαμφισβήτητος leader με μερίδιο 33,5%.

Η εταιρεία μέσα στο 2015 έτρεξε ένα επενδυτικό πρόγραμμα στο δίκτυο, ύψους 20 εκατ. ευρώ. Πριν επτά ημέρες εγκαινιάσθηκε το ανακαινισμένο Grand Μασούτης στη Σταυρούπολη, ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του Grand της Ξάνθης, ενώ πριν ένα χρόνο έγινε και η ανακαίνιση του Grand της Θέρμης. Το επόμενο Grand της αλυσίδας, που θα ανακαινιστεί είναι αυτό στην Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης που θα αλλάξει πρόσωπο μέσα στο καλοκαίρι του 2016, ενώ ο προγραμματισμός προβλέπει ανακαίνιση και του Grand της Αλεξανδρούπολης. 

Όπως είπε ο διευθυντής πωλήσεων Γιάννης Συμεωνίδης, η ανακαίνιση κάθε Grand κοστίζει περί τα 3 εκατ.ευρώ, αλλά το πρόγραμμα ανακαινίσεων περιλαμβάνει και καταστήματα πόλης, όπως το μεγάλο κατάστημα στο Πανόραμα, δύο από τα τρία «Μασούτης» επί της οδού Παπάφη, αλλά και το κατάστημα στην οδό Αριστοτέλους, στη Κατερίνη. 

Το 2016, οι επενδύσεις στο δίκτυο προβλέπουν ανακαινίσεις σε 16 καταστήματα και την προσθήκη 8 νέων καταστημάτων, κάποια από τα οποία βρίσκονται σε σημεία που λειτουργούσαν super markets άλλων λιανικών. Στα νέα που σίγουρα θα προστεθούν στο δίκτυο, είναι 2 καταστήματα στη Θάσο, 1 στην Εύβοια, 1 στο Βόλο, 1 στην Αλεξανδρούπολη, 1 στη Λάρισα και 2 στο Αγρίνιο, ένα κατάστημα χονδρικής και ένα λιανικής με τα οποία η «Μασούτης» για πρώτη φορά τοποθετείται στη συγκεκριμένη πόλη. 

Υπενθυμίζεται ότι η «Μασούτης», μέσα από τα logistics της εφοδιαστικής της αλυσίδας αλλά και το τμήμα συστημάτων τεχνολογιών, υποστηρίζει τα express markets(220 καταστήματα), όπως και άλλα 500 συνεργαζόμενα καταστήματα. 

Την παρουσίαση των ιστορικών σταθμών στη πορεία της «Μασούτης» έκανε ο διευθυντής μάρκετινγκ Σταμάτης Δαυίδ, ο οποίος μίλησε για τις τεράστιες δυνατότητες που δίνουν στην εταιρεία το μεγάλο logistics center στο Καβαλάρι όπως και οι σύγχρονες τεχνολογίες επικοινωνίας αλλά και οι τεχνικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί.


Πηγή: voria.gr