του Τάσου Βελιάδη |
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά σχεδόν όλων τον brands στα social media, είναι οτι παράγουν συνεχώς περιεχόμενο.
Άλλα brands με πολύ αποτελεσματικό τρόπο και άλλα με λιγότερο.Το βασικό ερώτημα για τα περισσότερα απ' αυτά τα brands (αν όχι για όλα) είναι με ποιον τρόπο μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα χιλιάδες likes που έχουμε συγκεντρώσει στη σελίδα μας και να μετατρέψουμε τους fans σε πελάτες μας;
Εδώ και χρόνια, σίγουρα αυτό ειναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλά brands σε σχέση με τα social media. Θα έλεγα όμως οτι ακολουθώντας μια σωστή στρατηγική μπορείτε να μετατρέψετε τους fans σας σε πελάτες σας, ειδικά στην Ελλάδα της κρίσης, που ο καταναλωτής ψάχνει για καλύτερες προσφορές αλλά και για brands που θα τον ακούσουν και θα καταφέρουν να κατανοήσουν-καλύψουν τις ανάγκες του.
Το βασικότερο λοιπόν όλων είναι να ακούτε και να επιβραβεύετε τους καταναλωτές. Πως μπορείτε να το πετύχετε;
- Χρησιμοποιήστε κάποιο εργαλείο monitoring. Έτσι, θα μπορείτε να δείτε τι γράφουν τόσο για το brand σας όσο και για τον ανταγνωισμό.
- Ανατρέξτε ακόμα και στην ίδια σας τη σελίδα στο Facebook. Δείτε τα σχόλια των χρηστών, ανοίξτε διάλογο μαζί τους, φροντίστε να λύσετε τα προβλήματα και τις απορίες που μπορεί να έχουν σε σχέση με το προϊόν σας.
- Κάντε τους να αισθανθούν ξεχωριστοί. Κάθε άνθρωπος θέλει να νιώθει μέρος κάποιου συνόλου, ή μέλος κάποιας ομάδας. Δημιουργήστε μια ομάδα μέσα από τη σελίδα σας όπου θα έχετε προσφορές αποκλειστικά γι' αυτούς. Με αυτό τον τρόπο και θα καταφέρετε να μετρήσετε τι πωλήσεις σας αποφέρει το Facebook αλλά και να παρακινήσετε τους χρήστες να σας δώσουν κάποια διεύθυνση email. Έτσι, θα έχετε μια λίστα έτοιμη για αποστολή newsletter.
- Διαφημιστείτε. Οποιαδήποτε νέα προσφορά δημιουργήσετε θα πρέπει να την διαφημίσετε προκειμένου να συγκεντρώσετε μια κρίσιμη μάζα αλλά και να ανοιχτείτε σε νέα κοινά που δεν έχετε μέχρι τώρα στη σελίδα σας.
Είναι πολύ βασικό για το brand σας, να μην ξεχνάτε για ποιο λόγο έχετε μπει στα social media και τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε. Βάλτε στόχους κάθε φορά και προσπαθήστε να τους μετράτε συνεχώς.
Δημιουργήστε σωστά call to action. Πρέπει να έχετε πολύ ξεκάθαρα στο μυαλό σας τι ακριβώς θέλετε να προωθήσετε κάθε φορά. Προσπαθήστε να μην τρέχετε πολλές διαφορετικές καμπάνιες ταυτόχρονα σε πολλά μέσα, αλλά να επικοινωνείτε το ίδιο μήνυμα σε όσο περισσότερα μέσα μπορείτε. Σε κάθε μέσο φυσικά, το ύφος πρέπει να αλλάζει γιατί αλλάζει και το κοινό.
Φύγετε από το Facebook. Σταματήστε να δημιουργείτε activations τα οποία τρέχουν μόνο στο Facebook. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ενέργειες οι οποίες μπορούν να τρέξουν 360 digital. Έχοντας ως βασικό πυλώνα είτε το site σας (για να είναι πιο εύκολο σε κάποιον χρήστη να αγοράσει), είτε το Facebook, θα πρέπει οι ενέργειες σας να μπορούν να τρέξουν και να προωθηθούν ταυτόχρονα σε διάφορα μέσα.
epixeiro.gr