Εβροφάρμα: Διπλασίασε τα λειτουργικά κέρδη της το 2013

Η μείωση των πωλήσεων φρέσκου γάλακτος με τον παράλληλο περιορισμό του δικτύου πωλήσεων σε απομακρυσμένες περιοχές, διπλασίασαν το 2013 τα λειτουργικά αποτελέσματα της εισηγμένης «Εβροφάρμα ΑΕ», όπως και του Ομίλου που αυξάνει συνεχώς τη δραστηριότητά του στον πρωτογενή τομέα με την «Campus».

«Οι στρατηγικές μας επιλογές αποδίδουν. Στο φρέσκο γάλα εστιάσαμε στη τοπική αγορά ενώ σε επίπεδο χώρας, τα προϊόντα μας φτάνουν στον καταναλωτή μέσω των δικτύων λιανικής των μεγάλων αλυσίδων. Το άλλο σκέλος της στρατηγικής μας αφορά στην αύξηση των εξαγωγών, μέσω συνεργασιών με μεγάλες αλυσίδες ή διανομείς του εξωτερικού. Σήμερα εξάγουμε σε 11 χώρες, προϊόντα ΠΟΠ αλλά και βιολογικά, όπως ισχύει για την περίπτωση της Σουηδίας, ενώ παράγουμε και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ικανοποιητικά αναπτύσσονται οι πωλήσεις της φέτας κάτω από τη μπράντα 'Polyphemus', ένα όνομα που συνδέει το παραδοσιακό αυτό ελληνικό τυρί με την ιστορία της περιοχής μας», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θανάσης Παπαζηλάκης.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η «Εβροφάρμα» είναι εξαγωγικά δυνατή στην Ουγγαρία, όπου έχει μπει στην αλυσίδα των Tesco, λιανεμπορική που στη συγκεκριμένη χώρα έχει δίκτυο 200 καταστημάτων. Η εβρίτικη βιομηχανία, εκτός από φέτα, εξάγει και στραγγιστό γιαούρτι, προϊόν για το οποίο υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην Ιταλία.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαζηλάκη, η δύναμη του ομίλου, έχει γερές βάσεις στον πρωτογενή τομέα, στη θυγατρική «Campus».

H «Campus», έφτασε να έχει 2.000 γαλακτοπαραγωγές αγελάδες, με παραγωγή που ανέρχεται στους 25 τόνους την ημέρα και αντιστοιχεί στο 1,5% - 2% της εθνικής παραγωγής αγελαδινού γάλακτος.

«Πρέπει να δοθεί έμφαση στην κτηνοτροφία. Η χώρα μας είναι ελλειμματική σε πρώτη ύλη . Όταν παράγουμε μόλις το 1/3 του γάλακτος που απαιτείται για να καλυφθεί η κατανάλωση, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει σημαντική μείωση στις τιμές του γάλακτος», υποστήριξε ο δ/νων σύμβουλος του ομίλου, προσθέτοντας ότι αναμένει σταδιακή μετατόπιση της ζήτησης από το υψηλής θερμικής επεξεργασίας στο διαρκείας επτά ημερών, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια ουσιαστική επίδραση στις τιμές.

Η Εβροφάρμα, που μπήκε στο 2014 με αύξηση των πωλήσεων( +10,45% στην ενοποίηση του πρώτου τριμήνου) , το 2013, εκτός από το διπλασιασμό των EBITDA, πέτυχε πολύ σημαντική μείωση των ζημιών στα προ φόρων αποτελέσματα ενώ ολοκλήρωσε τις διαπραγματεύσεις για αναδιάρθρωση του δανεισμού της με νέο κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο ύψους 14,035 εκατ ευρώ.

της Άννης Καρολίδου
voria.gr