«Ναι» Αγγελούδη στη μερική παραχώρηση του ΟΛΘ

Συντάσσεται με τη θέση των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης, για μερική και σταδιακή παραχώρηση λειτουργιών του λιμανιού, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Στέλιος Αγγελούδης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο κ. Αγγελούδης είπε πολύ ξεκάθαρα ότι όσον αφορά το θέμα της ιδιωτικοποίησης «στη σωστή κατεύθυνση είναι η άποψη των παραγωγικών φορέων της πόλης», ενώ πρόσθεσε ότι η «εμπλοκή ιδιωτών στο λιμάνι, θα είναι σημαντική και χρήσιμη».

Μάλιστα υποστήριξε ότι η εμπλοκή αυτή έχει καθυστερήσει, προσθέτοντας ότι η παραχώρηση δεν θα πρέπει να εξυπηρετεί, μόνο την άντληση εσόδων για τα δημόσια ταμεία αλλά και τους αναπτυξιακούς στόχους του λιμανιού , με την προσέλκυση φορτίων και τη συμμετοχή του ιδιώτη στη χρηματοδότηση έργων υποδομών.

Όταν ο κ. Αγγελούδης ρωτήθηκε, εάν η ανάπτυξη της Cosco στον ΟΛΠ μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά για την παραχώρηση του ΟΛΘ, εξέφρασε την άποψη ότι «δεν υπάρχει λόγος τα δύο λιμάνια να λειτουργήσουν αντιπαραθετικά». Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης άλλωστε είναι το πρώτο στη διακίνηση χύδην και συμβατικών φορτίων, ενώ έχει πλεονεκτική γεωστρατηγική θέση και συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σε ό,τι αφορά τη θέση που έχει εκφράσει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, για διεκδίκηση του 1ου προβλήτα από το Δήμο, ο κ. Αγγελούδης έδωσε μία απάντηση όλο νόημα, λέγοντας ότι «ο 1ος προβλήτας είναι ήδη ανοικτός και δημόσιος χώρος, απλός ο ΟΛΘ με δική του δαπάνη φροντίζει για την καθαριότητα και την ασφάλεια σε αυτό το τμήμα του λιμανιού, ενώ επιπλέον βρίσκονται σε εξέλιξη διαγωνισμοί για τη δημιουργία κινηματογραφικών αιθουσών και καταστημάτων παροχής υπηρεσιών σε τουρίστες, όσο και στο κοινό της πόλης».

Μέρισμα και οικονομικά στοιχεία

Η συνέντευξη του προέδρου του ΟΛΘ δόθηκε με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των οικονομικών στοιχείων για το α’ τρίμηνο του 2013. Αυτό που οπωσδήποτε ενδιαφέρει τους μετόχους, είναι η πρόταση της διοίκησης για διανομή μερίσματος 0,60ευρώ /μετοχή, από τα κέρδη του 2012, δηλαδή απόδοσης τριπλάσιας από εκείνη που είχαν πάρει πρόπερσι (0,21 ευρώ/μετοχή), όταν πέρυσι και από τα κέρδη του 2011, το μέρισμα ήταν 0,40 ευρώ/μετοχή.

Σε ό,τι αφορά ο α΄τρίμηνο 2013, πωλήσεις και κέρδη κρατήθηκαν στα επίπεδα του περυσινού α΄τριμήνου, παρά τη διεθνή ύφεση. 

Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ διαμορφώθηκαν στα 4,871 εκατ. ευρώ, αυξημένα οριακά κατά 0,08%, έναντι των 4,867 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος της περσινής χρονιάς. Την ίδια περίοδο τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 6,022 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,38% έναντι του 2012. Ο κύκλος εργασιών ήταν 12,306 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 6,27%, έναντι των 13,130 εκατ. ευρώ του 2012.

Νέος διαγωνισμός για τη μαρίνα

Σημειώθηκε ότι οι πωλήσεις του ΣΕΜΠΟ, που αποτελεί το βαρόμετρο της λειτουργίας του εμπορικού λιμένα, μειώθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2013 μόλις κατά 0,80%, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση ότι τους επόμενους μήνες οι απώλειες αυτές θα ανακτηθούν. Στο ίδιο διάστημα, υπήρξε κάμψη στη διακίνηση νικελίου, που αναμένεται να ανακάμψει στη διάρκεια της χρονιάς, ενώ η διακίνηση του συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά.

Παρότι το θέμα της παραχώρησης-ιδιωτικοποίησης είναι σε εκκρεμότητα και άμεσα αναμένεται, τουλάχιστον ξεκαθάρισμα, της κυβερνητικής επιλογής ως προς το θέμα, η διοίκηση του ΟΛΘ αποφάσισε να επαναπροκηρύξει το διεθνή διαγωνισμό για τη μαρίνα σκαφών αναψυχής, με τα ίδια χαρακτηριστικά και όρους, στις επόμενες 15-20 ημέρες. Ο κ. Αγγελούδης εκτιμά ότι η κινητικότητα που υπάρχει από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ, για τις μαρίνες προς ιδιωτικοποίηση στο σύνολο της χώρας, μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση επενδυτών και στη Θεσσαλονίκη, ενώ η διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ, της μαρίνας της Αρετσούς, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά για τη δημιουργία μαρίνας στο κέντρο της πόλης. 

Στο μεταξύ, ο ΟΛΘ, μέσα στο 2012 επένδυσε σε έργα και προμήθειες μηχανημάτων, 4,1 εκατ. ευρώ, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2013 και μέχρι σήμερα, οι επενδύσεις φτάνουν τα 3,2 εκατ. ευρώ και αφορούν μηχανήματα, σύστημα ERP, μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και έγκρισή της.

Ο ΟΛΘ, έχει πετύχει την τελευταία διετία, να προσελκύσει ξένα κρουαζιερόπλοια, με αποτέλεσμα φέτος ο αριθμός των επισκεπτών που θα επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη να είναι διπλάσιος – περίπου 18.000- 20.000- εκείνων που ήρθαν πέρυσι, με τις περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων να είναι μεταξύ Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου, επιμηκύνοντας έτσι την τουριστική σεζόν της πόλης. Το σημαντικό είναι, ότι επανακάμπτουν μεγάλες εταιρείες όπως η Royal Caribbean Cruises και η Holland America, ενώ κρουαζιερόπλοιο της ΑΙDA Cruises θα κάνει πέντε διανυκτερεύσεις. Για το 2014, αναμένεται μεγάλη αύξηση στον τουρισμό κρουαζιέρας, για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

της Άννης Καρολίδου
voria.gr