ΓΝΩΜΕΣ: Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα: από την ιδέα στην πράξη

του Δημήτρη Δρόσου* |
Ο Δημήτρης Δρόσος, λέκτορας Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, είναι ο Επιστημονικός Υπεύθυνος για το 1ο Διεθνές Θερινό Σχολείο Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας που θα διεξαχθεί στον Μόλυβο της Λέσβου από 28/7 έως 4/8/2013 και γράφει για την ανάγκη διαρκούς παρακολούθησης των τεχνολογικών εξελίξεων και τη Δια Βίου Μάθηση σε ένα τόσο ευμετάβλητο οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον. Σε ένα περιβάλλον που η παιδεία γίνεται στάση ζωής με πολλαπλές επιλογές και ανοιχτές διαδρομές.

Σήμερα στο Διαδίκτυο λειτουργούν περίπου 3.500 ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, ωστόσο παρατηρείται σημαντική έλλειψη σε ικανά στελέχη Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Επιπλέον, σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Κομισιόν πρόσφατα ανέφερε τους τομείς εκείνους με τη μεγαλύτερη δυναμική για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στο μέλλον: την πράσινη οικονομία, τις υπηρεσίες υγείας και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΓΔ Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικής Ένταξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής). Παράλληλα σημειώνει σε έκθεσή της το 2012 ότι «η επιτυχία της Ευρώπης 2020, η ανταγωνιστικότητα και η ικανότητα καινοτομίας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και η κοινωνική συνοχή εξαρτώνται από τη στρατηγική και την αποτελεσματική χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ) και τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις ικανότητες και την επινοητικότητα του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού και των πολιτών».

Η έρευνα της Public Issue για τη Διά Βίου Μάθηση, στην οποία εντάσσονται και τα Θερινά Σχολεία, δείχνει ότι ακόμη και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, ο ένας στους δυο Έλληνες έχει την πρόθεση να συμμετάσχει σε κάποιο πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης στο άμεσο μέλλον και ότι οι νέες τεχνολογίες είναι το δημοφιλέστερο θεματικό πεδίο για εκμάθηση. Οι τρόποι δε, στους οποίους οι Έλληνες δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση για να μάθουν κάτι που τους ενδιαφέρει, δεν αποτελούν μέρος της κλασσικής εκμάθησης (π.χ. μέσω διδασκαλίας σε μια τάξη), αλλά αφορούν περισσότερο εναλλακτικές διαδικασίες, όπως η συμμετοχή σε μια ομάδα με κοινά ενδιαφέροντα ή ένα λιγότερο τυπικό σεμινάριο ή εργαστήριο.

Το Θερινό Σχολείο eBiz2013 αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία, προς αυτή την κατεύθυνση, για νέους ερευνητές ή επαγγελματίες από όλο τον κόσμο. Οι συμμετέχοντες θα ανταλλάξουν καινοτόμες ιδέες για το Διαδίκτυο, θα υλοποιήσουν ηλεκτρονικά καταστήματα και εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο, ενώ ταυτόχρονα θα έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν το υπέροχο νησί της Λέσβου.

Ενδεικτικά, δραστηριότητες του eBiz2013 είναι:
  • Από την ιδέα στην υλοποίηση: Πώς δημιουργείται και λειτουργεί ένα e-shop;
  • Ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα;
  • Πώς θα είναι ασφαλείς οι διαδικτυακές συναλλαγές;
  • Τι είναι μια Mobile Augmented Reality εφαρμογή και πώς μπορούμε να την αξιοποιήσουμε επιχειρηματικά;
  • Πώς προετοιμάζουμε την επιχειρηματική μας ιδέα για να συμμετάσχουμε σε διαγωνισμούς καινοτομίας/ επιχειρηματικότητας.
  • Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα social media για την προβολή της επιχείρησης μας;
  • Τι είναι τα Business Analytics και πώς μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρηση μας;
  • Πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε το Ελληνικό ψηφιακό περιβάλλον; Αυτή είναι η πρόκληση στο διαγωνισμού που θα διεξαχθεί στο eBiz2013 Summer School και θα δώσει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να διεκδικήσουν 2 Touchpad Tablets.
Το eBiz2013, διάρκειας επτά ημερών, θα διοργανωθεί στο τέλος Ιουλίου με την συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το Michigan State University, τα Τμήματα Μάρκετινγκ και Στατιστικής του ΟΠΑ και το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου.

Κλείνω με την υπόσχεση, ότι το Αιγαίο μπορεί να προσφέρει ένα μοναδικό φυσικό, πολιτιστικό και μαθησιακό περιβάλλον για σύγχρονες σπουδές.


Πηγή: epixeiro.gr
____________________________________________________________

*Ο Δημήτρης Δρόσος είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) στο γνωστικό αντικείμενο του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Έχει μεταπτυχιακό με ειδίκευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο από το International MBA του ΟΠΑ και βασικό τίτλο σπουδών από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Παν. Κρήτης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο κινητό ηλεκτρονικό επιχειρείν και στην αποτελεσματικότητα ηλεκτρονικών διαφημιστικών μηνυμάτων. Έχει πλήθος δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, όπως το International Journal of Electronic Commerce και το European Marketing Conference. Ο Δημήτρης Δρόσος σήμερα είναι Λέκτορας Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας στο Τμήμα Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.