Επέκταση Μετρό Αθήνας προς Πειραιά, το μοναδικό έργο Μετρό της πόλης

Το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από το Χαϊδάρι στον Πειραιά είναι ένα από τα πιο πολύκροτα σήριαλ στον κατασκευαστικό κόσμο της Ελλάδας. Η πρώτη δημοπράτηση έγινε το 2006 αλλά λόγω ενστάσεων και ..Μητροπολίτη Πειραιά το έργο ακυρώθηκε στα τέλη του 2008.


Στις αρχές του 2009 επαναδημοπρατήθηκε έχοντας χάσει ένα σταθμό (ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ). Μετά ήρθε η κρίση ο διαγωνισμός πάγωσε και μετά από πολλές δυσκολίες ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2012 σχεδόν 5,5 χρόνια μετά την πρώτη του δημοπράτηση.

Ανάδοχος εταιρεία είναι η κοινοπραξία J&P-GHELLA-ALSTOM με ποσό 343.9 εκ.ευρώ και η σύμβαση υπογράφηκε την 1η Μαρτίου. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 515εκ.ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η επέκταση με μήκος 7,6χλμ και 6 σταθμούς θα ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης δηλαδή στα τέλη του 2017. Ήδη σε αυτον τον πρώτο χρόνο τα έργα έχουν φουντώσει. Συγκεκριμένα:

Έχουν καταληφθεί οι εργοταξιακοί χώροι σε όλους τους σταθμούς (Αγ.Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο). Στους πρώτους σταθμούς οι εργασίες προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς ενώ στον σταθμό Πειραιά υπάρχουν τα πρώτα προβλήματα με την παρουσία του νερού λόγω της γειτνίασης με την θάλασσα. Στο σταθμό Δημοτικό Θέατρο βρέθηκαν μεγάλα αρχαιολογικά ευρήματα και το ερώτημα είναι πόσο θα διαρκέσουν οι ανασκαφές. Η Αττικό Μετρό έχει προϋπολογίσει ένα χρόνο για τις αρχαιολογικές υπηρεσίες αλλά αυτό μάλλον είναι πολύ μακριά από τις πραγματικές χρονικές αποκλίσεις.

Στον εργοτάξιο του σταθμού Αγία Βαρβάρα είναι σε πλήρη εξέλιξη οι διαφραγματικοί τοίχοι. Σε αυτό το εργοτάξιο θα εισέλθει ο Μετροπόντικας για να ξεκινήσει το ταξίδι του για το μεγάλο λιμάνι. Το θετικό είναι ότι σύμφωνα με τις μελέτες δεν προβλέπεται «δύσκολο» υπέδαφος.

Το τεράστιο μηχάνημα αυτή την εποχή βρίσκεται στην Ιταλία (είναι μεταχειρισμένος) συναρμολογείται για να έλθει στην Ελλάδα, να αποσυναρμολογηθεί και κατόπιν να συναρμολογηθεί ξανά μέσα στο εργοτάξιο. Το ταξίδι του αναμένεται να ξεκινήσει προς τα τέλη του 2013.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Πρόκειται για το μοναδικό έργο Μετρό στην Αθήνα μετά το 2006 και θα προσφέρει 2.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια κατασκευής του, θα αλλάξει τις περιοχές από όπου περνά και θα δημιουργήσει ένα μεγάλο νέο δίκτυο Μετρό στις περιοχές του Πειραιά.

Το μήκος της επέκτασης είναι 7,6χλμ και περιλαμβάνονται 6 νέοι σταθμοί στις ακόλουθες θέσεις:
  • ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ Ελ.Βενιζέλου (δίπλα στην εκκλησία Αγία Ελεούσα)[/*]
  • ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ (πλατεία Ελευθερίας)[/*]
  • ΝΙΚΑΙΑ (πλατεία Αγίου Νικολάου)[/*]
  • ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ (Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη)[/*]
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ (Ακτή Ποσειδώνος)[/*]
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασιλέως Γεωργίου[/*]
Όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αναμένεται να εξυπηρετεί 130.000 νέους επιβάτες καθημερινά, θα μειώσει την κίνηση των ι.χ κατά 23.000 περίπου, η έκκληση ρύπων θα μειωθεί σημαντικά (115 τόνοι ημερησίως) ενώ η διαδρομή από το Δημοτικό Θέατρο μέχρι τον Κορυδαλλό θα διαρκεί περίπου 7 λεπτά ενώ μέχρι το Σύνταγμα περίπου 16 λεπτά. Με την ολοκλήρωση του η γραμμή 3 του Μετρό θα ξεκινά από τον Πειραιά και θα καταλήγει στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με μήκος σχεδόν 50χλμ και η απόσταση θα διανύεται σε περίπου 45 λεπτά.

Ο σταθμός Πειραιάς θα συνδέεται με την Γραμμή 1 του Μετρό ενώ μία είσοδος του θα βγάζει απευθείας στο λιμάνι του Πειραιά (στην Ακτή Ποσειδώνος). Ο συγκεκριμένος σταθμός θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Αθήνα καθώς εκτός από το σταθμό της Γραμμής 1 σε ακτίνα 50 μέτρων θα υπάρχει σταθμός Τραμ, Προαστιακού, Monorail ενώ θα περνούν δεκάδες γραμμές λεωφορείων και Τρόλεϊ.
ypodomes.com