Μεγάλες παρεμβάσεις στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών με δύο σταθμούς, το έτος 2037 και ενδιάμεσο το 2027, ολοκληρώνει μέσα στο Μάρτιο το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνοντας σημαντικές τομές στο σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, τις σιδηροδρομικές υποδομές, τις διεθνείς συνδέσεις και τις οδικές μεταφορές.

Όπως δήλωσε χθες από την Λάρισα, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κ. Θάνος Βούρδας, από το βήμα του Συνεδρίου «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις", το σχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων, αναδιοργάνωση του συστήματος των αστικών μεταφορών, περιορισμό της κυκλοφοριακής κίνησης και βελτίωση της προσβασιμότητας στα μέσα μεταφοράς.

Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται ο σταδιακός περιορισμός των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς στα αστικά κέντρα με ποιοτική ενίσχυση των ΜΜΜ, η επέκταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στην Θεσσαλονίκη και ο επανασχεδιασμός του συστήματος αστικών και υπεραστικών μεταφορών.

Ο κ. Βούρδας σημείωσε ότι οι πόλεις που υλοποιούν σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας (ΣΒΑΚ), λαμβάνουν υπόψη ως βασικούς πυλώνες την προώθηση του ποδηλάτου, του περπατήματος, την ασφάλεια στις μετακινήσεις και την ποιοτική και αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία.

"Πέραν όμως αυτών, τα ΣΒΑΚ, εξετάζουν θέματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια, τις συνδυασμένες μεταφορές, τη διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, την αστική εφοδιαστική, τη διαχείριση κινητικότητας, τα ευφυή συστήματα μεταφορών και την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων. Παράλληλα, μέσω της υλοποίησης των ΣΒΑΚ καθίσταται δυνατή η επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στον τομέα των μεταφορών".

Ο κ. Βούρδας δήλωσε ότι παρά την πολυπλοκότητα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το πετυχημένο παράδειγμα θα επεκταθεί στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές σε όλη τη χώρα.

Όπως είπε, μετά το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, σύντομα θα ακολουθήσει το σχέδιο νόμου για τις υπεραστικές.

"Παράλληλα με τη νομοθεσία επανασχεδιάζουμε το σύστημα αστικών και υπεραστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν είναι δυνατόν, ο οργανισμός αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης να εκτελεί μεταφορά μέχρι και σε γειτονικούς νομούς και τα υπεραστικά ΚΤΕΛ Αττικής να εκτελούν συγκοινωνία στο αστικό κέντρο".

Παρουσιάζοντας το νέο πλαίσιο, ο στενός συνεργάτης του υπουργού Υποδομών, σημείωσε ότι ο επανασχεδιασμός προβλέπει αποκέντρωση των αφετηριών του ΚΤΕΛ Αττικής, εντός του Μαρτίου, τοποθετώντας τις σε σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς, εξασφαλίζοντας ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του λεκανοπεδίου.

Επίσης, για πρώτη φορά μετά τις αρχές της δεκαετίας του ΄90, το υπουργείο, θα προχωρήσει σε ριζική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης με σεβασμό στο περιβάλλον.

Σε ότι αφορά το σιδηρόδρομο, εκτός του βασικού άξονα Πάτρα-Θεσσαλονίκη και την σύνδεση της χώρας μας με τα Βαλκάνια, η στρατηγική του υπουργείου περιλαμβάνει και την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών περιφερειακά. Ο προαστιακός χαρακτήρας που έχει λάβει τα τελευταία χρόνια η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη θεωρείται ένα πετυχημένο παράδειγμα. Το 2022, η Θεσσαλία θα είναι η πρώτη ελληνική περιφέρεια που θα έχει πλήρες εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο με ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, τη γραμμή Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλο –Λάρισα –Βόλος.

Η εξέλιξη αυτή, ωστόσο, ανοίγει και το ζήτημα της ασφαλούς διέλευσης του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό, με επίκεντρο την πόλη της Λάρισας. Άμεσα προωθούνται προσωρινές λύσεις περίφραξης επικίνδυνων σημείων της γραμμής από τον ΟΣΕ.

της Μαριάννας Τζάννε
newmoney.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!