Μια 100% ελληνική βιομηχανία που βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία

Στην Ελλάδα της κρίσης δεν ήταν όλα μίζερα. Αν ένας ιστορικός του μέλλοντος επιχειρήσει να καταγράψει την ιστορία αυτής της γκρίζας για την πλειοψηφία του λαού περιόδου, μιας συγκυρίας όπου ο λαϊκισμός σάρωσε τα πάντα και οι άνθρωποι είδαν τις οδυνηρές συνέπειες αυτών των φαινομένων, οι περιγραφές θα είναι αρνητικές. Ο κατάλογος δε των επιχειρήσεων που έκλεισαν μακρύς. Η Βασιλείου Τροφίνκο ΑΕΒΕ όμως είναι πολύ διαφορετική. Είναι μια βιομηχανία εξαίρεση στον κανόνα, η οποία αντί να πάει με το -γκρίζο- ρεύμα πήγε αναπτυξιακά. Πήγε πολύ διαφορετικά.

Mια βιομηχανία κατεψυγμένων τροφίμων που το 2000 θεωρούνταν μεσαία δύναμη με πωλήσεις της τάξης των 20 εκατ. ευρώ είδε τα τελευταία χρόνια την παρουσία της όχι μόνο να μη συρρικνώνεται, αλλά αντιθέτως να μεγαλώνει. Να εξελίσσεται σε μια ελληνική δύναμη στον κλάδο της, που πρωτοπορεί, καινοτομεί και τελικά σε πείσμα των καιρών προκόβει.

Για να κατανοήσει κανείς την πορεία αυτή, η βιομηχανία κατεψυγμένων διπλασίασε τις πωλήσεις της, οι οποίες ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ. Σήμερα, λίγο πριν από το νέο έτος, οι τζίροι αγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ και, όπως όλα δείχνουν, όλα θα πάνε ακόμα καλύτερα.

Για την ακρίβεια, το 2017 σημειώθηκε ανάπτυξη τζίρων και έγινε επένδυση σε νέες αγορές. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 49.661.571 ευρώ έναντι 44.881.321 ευρώ το 2016. Τα αποτελέσματα προ φόρων αυξήθηκαν στα 707.617 ευρώ έναντι 345.103 ευρώ το 2016, ενώ και τα καθαρά αποτελέσματα περιόδου μετά από φόρους ενισχύθηκαν στα 332.475 ευρώ από 133.553 ευρώ το 2016.

Πώς όμως μια οικογενειακή εταιρεία την οποία ίδρυσε ένας οραματιστής στον κλάδο των τροφίμων, ο Δημήτρης Βασιλείου, και σήμερα διοικείται από τον γιο του Γρηγόρη φτάνει όχι απλώς να επιβιώνει από την κρίση, αλλά και να σχεδιάζει ένα ακόμα πιο δυναμικό μέλλον; Μα με τον γνωστό τρόπο που έσωσε πλήθος εταιρειών: την επένδυση στις εξαγωγές και την εξωστρέφεια.

Tη δραπέτευση δηλαδή από το μαύρο ελληνικό τοπίο και τις δυσκολίες του. Συγκεκριμένα, μόνο στο έτος που πέρασε, η Βασιλείου Τροφίνκο ενίσχυσε τις ήδη υπάρχουσες συνεργασίες (Σκλαβενίτης, Lidl, Γαλαξίας κ.λπ.), ενώ ξεκίνησε διεργασίες για ανάπτυξη σε νέους πελάτες και νέα σχήματα (Κρητικός, Κύπρος). Αυτό φυσικά ήταν μονάχα το ένα σκέλος. Σε ό,τι αφορά την εξαγωγική της δραστηριότητα, οι πωλήσεις στο εξωτερικό όσο και στις κρουαζιέρες έχουν σταθεροποιηθεί, με αυξητικές τάσεις και άνοιγμα προς την αγορά της Ρουμανίας, ενώ παράλληλα ξεκίνησαν με επιτυχία το 2017 κινήσεις για είσοδο σε νέες αγορές του εξωτερικού (ΗΠΑ, Πολωνία, Ελβετία κ.λπ.). Επίσης, η επιχείρηση επένδυσε σε τομείς όπως αυτόν του catering και της ξενοδοχειακής εστίασης, εκτιμώντας την άνοδο του ελληνικού τουρισμού και τις άνω των 30 εκατομμυρίων αφίξεις τουριστών. Με βάση τη συγκεκριμένη στόχευση θα πορευτεί στο μέλλον η εταιρεία, η οποία δείχνει την τάση να επενδύει στα εκτός παραδοσιακής λιανικής ρεύματα. Στο επονομαζόμενο HORECA.

Eπένδυση στις εξαγωγές

H Βασιλείου Τροφίνκο δραστηριοποιείται στην αγορά των κατεψυγμένων τροφίμων προμηθεύοντας με κατεψυγμένα αλιεύματα τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ξενοδοχεία. Η βασικότερη τοποθέτησή της, όμως, δεν είναι άλλη από τις εξαγωγές. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία εξάγει ή συνεργάζεται με αλιευτικά σε Ινδία, Κίνα, Χιλή, Ολλανδία, Βέλγιο, ακόμα και στη μακρινή Ισλανδία. Από εκεί η Τροφίνκο παίρνει τις πρώτες ύλες της για να τις μεταποιήσει σε τρόφιμο πρώτης ποιότητας και να τις φέρει στον Ελληνα και διεθνή καταναλωτή. Και αυτό με όρους ποιότητας.

Φυσικά η επιχείρηση μελετά ακόμα περισσότερες νέες τοποθετήσεις. Γιατί στο οικογενειακό DNA των Βασιλείου δεν υπάρχει τίποτε άλλο από την ανάγκη για πρόοδο και διαρκή ανάπτυξη. Αυτό είναι το ελληνικό δαιμόνιο το οποίο οδηγεί σε επιτυχίες και κέρδη, σε πείσμα εκείνων που μίκρυναν την αγορά και τη χώρα. Εκτός όμως από αλιεύματα, η Βασιλείου Τροφίνκο έχει κάνει και άλλες τοποθετήσεις, όπως οι προμήθειες των πελατών της με κρέατα ποιότητας, είτε σε χονδρική είτε στη λιανική. Η τοποθέτηση αυτή έφερε αποτελέσματα και δείχνει να έχει βάθος για τα επόμενα χρόνια. Θα πρέπει να πούμε ότι στα σούπερ μάρκετ η βιομηχανία κινείται με το σήμα «7 Θάλασσες» κάνοντας μεγάλη επιτυχία και ήδη υπάρχει συζήτηση για περαιτέρω επέκταση των συνεργασιών της.

H ιστορία

Στα τέλη του '50 και τις αρχές της επόμενης δεκαετίας συντελέστηκε μια μεγάλη στροφή στη διατροφή των Ελλήνων. Ο λόγος για τη μετατόπιση πολλών προς τις κατεψυγμένες τροφές. Η χώρα μας άλλαζε ως αποτέλεσμα του εκμοντερνισμού και της υιοθέτησης διεθνών -αμερικανικών για την ακρίβεια- προτύπων. Τότε ήταν που άρχισαν σημαντικές επενδύσεις. Σε μια περίοδο όπου ακόμα η αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα ήταν οικογενειακή υπόθεση, άρχισε να αναδύεται η ψύξη ως τρόπος αποθήκευσης και παροχής τροφίμων. Το 1964 ο Δημήτρης Bασιλείου, σημερινός πρόεδρος της Τροφίνκο, έκανε το μεγάλο βήμα. Με γνώση της αγοράς τροφίμων και μεγάλη φιλοδοξία, έχοντας υψηλές προσδοκίες και με συνέπεια στις αρχές του, ίδρυσε τη Bασιλείου και ΣIA O.E. στα Ψυγεία Kαλυψώ, στην οδό Πειραιώς 226, στον Tαύρο.

H περιοχή ήταν το κέντρο της αγοράς της χώρας, με αποτέλεσμα η επιτυχία να έρθει άμεσα. Μέσα από μια σειρά τοποθετήσεων,η εταιρεία πέτυχε τους στόχους της και κατέστη μια από τις σημαντικότερες της αγοράς του Ταύρου. Το 1985 η Tροφίνκο, δραστηριοποιούμενη στον ίδιο τομέα, μετέφερε την έδρα της στην Aγίου Kωνσταντίνου 6, στην Aθήνα, με στόχο να περάσει και σε νέα αντικείμενα όπως τις πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ. Ηταν η περίοδος όπου η κατεψυγμένη τροφή κυριαρχούσε και έγινε καθημερινότητα. Παράλληλα η εταιρεία αύξησε το προσωπικό της (σήμερα ξεπερνά τα 150 άτομα), τόνωσε τα δίκτυα πωλήσεών της, έκανε ανοίγματα στα ξενοδοχεία, με τον Δημήτρη Βασιλείου να μη φείδεται κόπων και χρημάτων. Διαρκώς εξάλλου επανεπένδυε τα κέρδη αποσκοπώντας στη δημιουργία μιας εταιρείας-πρότυπο στον κλάδο.

Tο 2001 ο Δημήτρης Βασιλείου και ο Γρηγόρης Βασιλείου που πλέον είχε μπει για τα καλά στην οικογενειακή εταιρεία πήραν την απόφαση να ενώσουν τη Βασιλείου και ΣΙΑ ΟΕ και την Τροφίνκο στο σημερινό σχήμα Βασιλείου Τροφίνκο ΑΕΒΕ. Η έδρα παρέμεινε στον Ταύρο, όμως ήδη η στόχευση ήταν προς τις αγορές του εξωτερικού, τις εξαγωγές. Οι απαιτήσεις της αγοράς και η πρόθεση εκσυγχρονισμού της λειτουργίας οδήγησαν στην επέκταση και μετεγκατάσταση στη Μαγούλα Αττικής, με υπερσύγχρονες ψυκτικές εγκαταστάσεις αποθηκευτικού δυναμικού 5.000 παλετών.

Aπό το 2006 ολοκληρώθηκαν και λειτούργησαν πανομοιότυπες υποδομές δυναμικού 500 παλετών στη ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου Κρήτης και το 2007 έγινε η μετεγκατάσταση σε νέο χώρο του υποκαταστήματος Θεσσαλονίκης. Υπό τη διοίκηση του Γρηγόρη Βασιλείου πλέον, η εταιρεία απέκτησε παραγωγική δυναμική 30 τόνων κατεψυγμένων αλιευμάτων ημερησίως και ένα ευρύ πανελλαδικό δίκτυο εμπορικών σχέσεων. Επίσης, η Βασιλείου Τροφίνκο συγκαταλέγεται στις πρώτες εταιρείες κατεψυγμένων τροφίμων που διαπιστεύτηκαν κατά πρότυπο IFS (International Food Standard), και μάλιστα με βαθμολογία Higher Level.

Tο τεχνικό πρότυπο για την ασφάλεια των τροφίμων International Food Standard (IFS) έχει αναπτυχθεί από τη Γερμανική και Γαλλική Ενωση Πωλητών Λιανικής για τις επιχειρήσεις που, όπως και για το BRC, παράγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), προϊόντα προς εξαγωγή και προϊόντα που απευθύνονται σε σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα η εταιρεία κάνει διαρκώς σεμινάρια για την ασφάλεια τροφίμων αλλά και τις πωλήσεις αναπτύσσοντας μια μοντέρνα δυναμική.

Άλλες χώρες ενδιαφέροντός της είναι η Πολωνία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Αλβανία, η Σερβία και η Τουρκία, με διαρκείς εξαγωγές και επενδύσεις, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες εντός του 2019. Επίσης, έχει συμπεριληφθεί από την ICAP στις «Strongest Companies in Greece», στις δυνατότερες εταιρείες στην Ελλάδα, με δυνατότητα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των καιρών και επιβεβαιώνοντας την πιστοληπτική ικανότητά της ως πραγματικά υψηλή. Πολύ σημαντική όμως είναι και η χορηγική - φιλανθρωπική της δράση. Δεν είναι τυχαίο ότι η Τροφίνκο συμμετέχει στα Κοινωνικά Μαγειρεία δήμων παρέχοντας αλιεύματα, λαχανικά και κρέας, στα Γεύματα Αγάπης της Κλίμακας, στο Χαμόγελο του Παιδιού, στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα κ.α.


του Δημήτρη Μαρκόπουλου
newmoney.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!