ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Τα έργα ΣΔΙΤ που αλλάζουν την Ελλάδα

Για τα έργα ΣΔΙΤ και τα πλεονεκτήματα τους έχουμε γράψει αρκετά. Είναι το είδος έργου που υπόσχεται να δημιουργήσει υψηλού επιπέδου υποδομές που θα συντηρούνται καθ`όλη τη διάρκεια της συμβατικής περιόδου.

Είναι εκείνα τα έργα που έρχονται σε υποδομές όπως τα σχολεία να αλλάξει τους κανόνες και την έννοια της δημόσιας σχολικής στέγης που ενώ είναι συνυφασμένη με κακοσυντηρημένα παγωμένα κτίρια που πολλές φορές είναι παντελώς ακατάλληλα για τα παιδιά, τα σχολεία-ΣΔΙΤ δημιουργούν την εικόνα ενός καλοκουρδισμένου, ασφαλούς χώρου που ανταγωνίζεται σε υποδομές και εξοπλισμό ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Η αρχή έγινε με τα 24 σχολεία της Αττικής που αποτέλεσαν άλλωστε και το παράδειγμα και τώρα ακόμα 20 σχολεία, επτά στα Χανιά και 13 στη Ρόδο θα υλοποιηθούν ως ΣΔΙΤ.

Τα ΣΔΙΤ όμως επεκτείνονται και πέρα από τα κλασικά όρια των κτιρίων. Τα είδαμε στην τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο της Αθήνας. Μην ξεχνάμε επίσης τους πυροσβεστικούς σταθμούς αλλά εκεί που φαίνεται να δημιουργούν μεγάλη προστιθέμενη αξία είναι οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων. Ήδη μία λειτουργεί στην Κοζάνη, άλλες δύο σε Ήπειρο και Σέρρες ολοκληρώνονται, υπό κατασκευή είναι άλλες τρεις στην Πελοπόννησο ενώ ετοιμάζεται να ξεκινήσει και άλλη μια στην Ηλεία. Μόλις πριν λίγες μέρες εγκρίθηκε ακόμα μία στη Ρόδο. Αυτά τα ΣΔΙΤ περιμένουμε να τα δούμε να πολλαπλασιάζονται στο μέλλον καθώς αποτελούν μονόδρομο στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων.

Για το τέλος αφήσαμε το ΣΔΙΤ για τον αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Η επιτυχία του διαγωνισμού που άποψη κόστους είναι το μεγαλύτερο ΣΔΙΤ που επιχειρείται στη χώρα (περίπου 250 εκατ.ευρώ), προσέλκυσε 5 σημαντικά σχήματα και έδειξε, ότι τα όρια των ΣΔΙΤ είναι μεγαλύτερα από αυτά που πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Εξάλλου, στην χρηματοπιστωτική κατάσταση που είναι η χώρα, τα ΣΔΙΤ, προσελκύουν κεφάλαια από εναλλακτικές πηγές και προσφέρουν υλοποίηση σε έργα που δεν έχουν προγραμματισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ή δεν είναι από μόνη της αρκετή.

Η πορεία των ΣΔΙΤ βέβαια δεν ήταν ανέφελη καθώς τα πρώτα χρόνια εφαρμογής τους αμφισβητήθηκαν έντονα ως προς το χαρακτήρα, τις δυνατότητες και τη σκοπιμότητα τους αλλά τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα δείχνουν ότι πρόκειται για ένα πολύ δυνατό εργαλείο και πλέον με την αποδοχή σε πολιτικό επίπεδο να είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, αποδεικνύουν ότι στο μέλλον θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και ρόλο στα κατασκευαστικά δρώμενα της Ελλάδας.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]