ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα έργα στο σταθμό "ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ" το επόμενο μεγάλο στοίχημα

Συνεχίζονται τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο στη βασική γραμμή όσο και τη Γραμμή Καλαμαριάς και το επόμενο διάστημα είναι αυτό που θα καθορίσει και την πλήρη ολοκλήρωση των έργων πρώτης φάσης.

Τα έργα στο σταθμό "ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ" θα είναι εκείνα που θα οριστικοποιήσουν την παράδοση του δυτικού τμήματος της βασικής γραμμής. Αυτή την εποχή έχουν ξεκινήσει στο σταθμό οι πρόδρομες εργασίες και θα συνεχίσουν με την πλάκα οροφής που θα επιτρέψει να συνεχιστεί υπόγεια η διάνοιξη του σταθμού μέχρι να "βρει" χώρο ανάμεσα στις δύο σήραγγες.

Εδώ για την ολοκλήρωση των έργων του σταθμού με την αλλαγή στις μελέτες λόγω της των αρχαιολογικών ευρημάτων, αναμένεται να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση ύψους περίπου 20-25εκατ.ευρώ (περίπου το 2% επί του συνόλου του έργου). Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com μέχρι το τέλος του έτους η σύμβαση θα έχει ετοιμαστεί για να σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως να ενεργοποιηθεί.

Η εκτίμηση που υπάρχει στην Αττικό Μετρό για την ολοκλήρωση των έργων στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ και την απόδοση του δυτικού τμήματος που περιλαμβάνει συνολικά 4 σταθμούς (Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ) είναι για το τέλος του 2022 ή τις αρχές του 2023.

Αυτά που θεωρούνται κλειδωμένα σύμφωνα με στελέχη της Αττικό Μετρό, είναι η παράδοση τον Νοέμβριο του 2020 του τμήματος της βασικής γραμμής Συντριβάνι-Νέα Ελβετία που θα περιλαμβάνει 9 σταθμούς (ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΗ, ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ (25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ), ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ) και της γραμμής Καλαμαριάς στις αρχές του 2021 (ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ).

Εδώ τρέχουν παράλληλα τα έργα επιδομής (οι γραμμές δηλαδή) που έχουν φτάσει μέχρι του ΠΑΠΑΦΗ, τα αρχιτεκτονικά τελειώματα των σταθμών, τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα κ.α. Ειδικότερα για τα τελευταία περιμένουμε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την εγκατάσταση της σηματοδότησης της Γραμμής Καλαμαριάς, με τον σχετικό διαγωνισμό να είναι σε εξέλιξη και μειοδότη την εταιρεία Ansaldo-Hitachi. H προμήθεια αυτή είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση των έργων. Σχετικά με την έλευση των συρμών και την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων αυτό σύμφωνα με τη διοίκηση είναι προγραμματισμένα για το 2019.

Την ίδια στιγμή σε εξέλιξη είναι και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για τις πρόδρομες εργασίες της κυκλικής γραμμής προς τα δυτικά προάστια της πόλης. Ο διαγωνισμός έχει εκτιμώμενο κόστος 30εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό θα βγει στον αέρα προς τα τέλη Οκτωβρίου-αρχές Νοεμβρίου με στόχο να ξεκινήσουν τα έργα το 2019.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]