ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Big Bang στις κατασκευαστικές εταιρείες και έργα άνω των 5 δισ.

Κοσμογονικές αλλαγές λαμβάνουν χώρες στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες. Οι άλλοτε μεγάλοι του κλάδου επιβίωσαν μεν από την μεγάλη κρίση και την έλλειψη έργων, ωστόσο, οι απώλειες είναι σημαντικές.

Και δεν είναι μόνο τα όσα έγιναν στον Ελλάκτωρα με την αλλαγή διοίκησης και το τέλος εποχής της οικογένειας Μπόμπολα που ίδρυσε τον όμιλο. Είναι κι άλλα πολλά που συμβαίνουν και που βάζουν τα θεμέλια για νέες ανατροπές ενόψει των σημαντικών δημόσιων έργων που αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα.

Γνώστες του κλάδου κάνουν λόγο για έργα που θα ξεπεράσουν τα 5 δις ευρώ και οι ελληνικές κατασκευαστικές, είτε μόνες, είτε σε συμμαχία με μεγάλους ξένους ομίλους, θα διεκδικήσουν κομμάτι της πίτας.

Στα έργα αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται βεβαίως το Ελληνικό το οποίο σε πλήρη ανάπτυξη έχει προϋπολογισμό 8 δις ευρώ.

Ωστόσο, η έναρξη της κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι, έργο 600 εκατ. ευρώ αλλά και η δημοπράτηση του ΒΟΑΚ, που θα ξεπεράσει τα 1,1 δις ευρώ, θα αποτελέσουν μήλον της έριδος για τους εργολάβους. Παράλληλα, αναμένεται μάχη και για τη δημοπράτηση της γραμμή 4 του Μετρό προς Γαλάτσι, Γκύζη, Εξάρχεια αλλά και την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Αγνωστο είναι τι θα γίνει και με τις επεκτάσεις της Αττικής οδού.

Κι όλα αυτά ενώ είναι σε εξέλιξη οι ραγδαίες ανακατατάξεις στον κατασκευαστικό κλάδο. Η αποχώρηση Κούτρα από τον Ελλάκτωρα μπορεί να μην εξέπληξε τους πάντες, μετά την επικράτηση της οικογένειας Καλλιτσάντση. Εκπληξη ίσως ήταν η αγορά έναντι 8 εκατ. ευρώ του 20% της Ιντρακάτ του Σωκράτη Κόκκαλη με τον Δ. Κούτρα να αναλαμβάνει πρόεδρος και να παραμένει ο κ. Σουρέτης διευθύνων σύμβουλος. Το ερώτημα είναι γιατί έκανε αυτή την κίνηση ο κ. Κούτρας, γιατί δεν έβαλε αυτά τα λεφτά για να έχει μεγαλύτερη δύναμη στον Ελλάκτωρα. Κάποιοι δεν αποκλείουν να το έκανε για να εκδικηθεί τους άλλοτε συνεταίρους του, όμως, είναι άγνωστο αν η Ιντρακάτ μπορεί να διεκδικήσει μεγάλα έργα ή αν θα έχουμε συμμαχίες με ξένους παίκτες για να πάρουν μεγάλο κομμάτι της πίτας που θα μοιραστεί.

Στον όμιλο ΓΕΚ τα πράγματα κυλάνε πιο ήρεμα, αν και ο θάνατος του ιδρυτή, κ. Κάμπα μπορεί να είναι καταλυτικός. O όμιλος έχει υψηλό ανεκτέλεστο και ισχυρούς ξένους εταίρους. Την Υork Capital, που διαχειρίζεται κεφάλαια 21,7 δισ. δολαρίων και το Reggeborgh Invest, που ελέγχει τη Volker Wessels.

Χαμός γίνεται, ανάλογος του Ελλάκτωρα και στην J&P Αβαξ. Η διαμάχη στην οικογένεια Παρασκευαϊδη, αλλά και η άλλη πλευρά με τον Δάκη και τον Ιωάννου, προκαλούν ανησυχία για το τι μπορεί να γίνει στον κλάδο που έχει πολλά έργα, κυρίως στη Σαουδική Αραβία.

ered.gr

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]