Airbnb VS υπερτουρισμός

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα της Airbnb ως προς τη συμβολή της στον τουρισμό, είναι ότι αντιτίθεται στο φαινόμενο του υπερτουρισμού. Φαίνεται να προσπαθεί να μεταβάλλει την τουριστική οικονομία των παγκόσμιων προορισμών αποδίδοντας σημαντικά οφέλη σε τοπικές κοινωνίες, καταπολεμώντας τον υπερτουρισμό.

Η πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης, Airbnb, πραγματοποίησε πρόσφατα μια νέα έρευνα, η οποία δείχνει ότι οι ιδιοκτήτες της Airbnb διαχέουν στην τοπική κοινότητα το 97% από το κάθε ευρώ που εισπράττουν από την ενοικίαση των σπιτιών τους, σε αντίθεση με τις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων οι οποίες τουλάχιστον το 36% των εσόδων από τους τουρίστες δεν φτάνει ποτέ στον τόπο.

Αντίστοιχα, τα έσοδα των κρουαζιέρων παραμένουν στις εταιρίες των πλοίων τόσο για τα καύσιμα όσο και για τις γενικότερες μεταφορές των τουριστών σε έναν προορισμό, και όχι τόσο στους τοπικούς επιχειρηματίες. Στην ίδια έρευνα, με δείγμα 2,8 εκατομμυρίων ιδιοκτητών κατοικιών, η πλατφόρμα Airbnb φαίνεται να συμβάλλει στην ανακούφιση από το πρόβλημα του υπερτουρισμού στους πολύ δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Από πρόσφατα στοιχεία της πλατφόρμας, φαίνεται ότι τουλάχιστον τα 2 τρίτα του συνόλου των τουριστικών αφίξεων στην Airbnb αφορούν μη τουριστικές περιοχές, και το 72%-93% των σπιτιών της πλατφόρμας βρίσκονται εκτός των τουριστικών περιοχών. Το συγκεκριμένο γεγονός διευκολύνει τη γεωγραφική κατανομή των τουριστών σε περισσότερα μέρη.


της Βασιλικής Πούλου
travel-agent.eu