ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Η διευρυμένη πραγματικότητα του γαστρονομικού τουρισμού

Του Κώστα Τσαούση

Ο Δημήτρης Γεωργίου μεγαλωμένος σε ένα χωριό της Εύβοιας και με καλές σπουδές στο University of Cambridge δημιουργεί και προσφέρει ένα πακέτο υπηρεσιών στο κρίσιμο κομμάτι της βιωμένης εμπειρίας των τουριστών αξιοποιώντας τις δυνατότητες Virtual Reality αναπαραστάσεων και εφαρμογών της Augmented Reality τεχνολογίας. Ο Δημήτρης Γεωργίου ήταν γνωστός στην αθηναϊκή σκηνή των startupers πολύ πριν ενταχθεί στις αρχές του φετινού καλοκαιριού στον 6ο κατά σειρά κύκλο του προγράμματος egg (enter*grow*go).

Στο site του προγράμματος (https://www.theegg.gr) διαβάζουμε σχετικά με την ομάδα και το project που «τρέχει»: "Το A Food Chronicle στοχεύει να αλλάξει τον γαστρονομικό τουρισμό όπως τον ξέρουμε.Είναι διαδραστική εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας που προσφέρει self-guided και γευσιγνωστικά tours στα καλύτερα καταστήματα. Κάθε μπουκιά ταξιδεύει τους χρήστες στην ιστορία της πόλης και τις άγνωστες γωνίες της, ενώ ξεκλειδώνουν exclusive προσφορές σύμφωνα με την τοποθεσία και τις προτιμήσεις τους. Επίσης, μπορούν να βρουν και να συναντήσουν και άλλους χρήστες με κοινή συνισταμένη το φαγητό".

Ζήτησα από τον Δημήτρη – συμπατριώτη από τα μέρη της Εύβοιας- να μου γράψει δύο λόγια για το project. Ο Δημήτρης ανταποκρίθηκε στη πρόσκληση: "Το A Food Chronicle είναι μια εφαρμογή που προσφέρει θεματικά, tasting tours όπου κάθε μπουκιά ξετυλίγει την ιστορία και τις αναμνήσεις της πόλης. Βάζουμε το φαγητό σε ένα πολιτιστικό πλαίσιο.

Ακόμα, ο χρήστης περιηγείται στις λιγότερο περπατημένες γωνιές, μαθαίνει για την ιδιαιτερότητα/οφέλη των προϊόντων και λαμβάνει κίνητρα να τα αγοράσει.

Πώς γίνεται πρακτικά αυτό:

- Οι χρήστες εισέρχονται στην εφαρμογή και επιλέγουν το γαστρονομικό tour που θέλουν.
- Για την επιλογή έχουν διάφορες πληροφορίες μεταξύ των οποίων Virtual Reality (VR) αναπαραστάσεις των χώρων που γίνεται η παραγωγή των προϊόντων που θα δοκιμάσουν.
- Μόλις ξεκλειδώσουν την περιήγηση, μπορούν να ακολουθήσουν τη σχεδιασμένη διαδρομή,να επισκεφτούν τα επιλεγμένα μαγαζιά και να δοκιμάσουν πραγματικά προϊόντα!
- Με Augmented Reality (AR) τεχνολογία και υψηλής ποιότητας content περιηγούνται στις αναμνήσεις και ιστορία της πόλης, βάσει του θέματος του tour.
- Παράλληλα, λαμβάνουν προσφορές για τα προϊόντα και πληροφορίες για την μοναδικότητα τους τους μέσα από την προέλευση, παραγωγική διαδικασία και διατροφική αξία.

Το κοινό στόχος μας είναι κυρίως γαστρονομικοί/πολιτιστικοί τουρίστες. Έρχεται ως λύση στις αυξημένες ανάγκες τους για αυθεντικότητα και ευέλικτες, ολιστικές και value-for-money εμπειρίες, αλλά και στις ανισορροπίες του σύγχρονου τουριστικού μοντέλου προς τις τοπικές κοινωνίες".

Αν ρίξεις μια ματιά στο Linkedin του Δημήτρη θα δεις ότι πέρασε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο και άρχισε να φοιτά σε αυτό το 2008, στα προεόρτια της κρίσης. Ένας νέος των 18 ετών που δεν άφησε την κρίση να μεταβάλλει τα σχέδια, τις επιθυμίες και τα όνειρα του.

Ο Δημήτρης Γεωργίου μας συστήνετε: "Είμαι ιδρυτής του Food Chronicle, ανήκω στους εμπνευστές της πρωτοβουλίας Flavours of Art και είμαι fellow στο πρόγραμμα START: Culture for Change του Ινστιτούτου Goethe και του Ινστιτούτου Robert Bosch.

Κατέχω MPhil in Finance από το Πανεπιστήμιο του Cambridge και πτυχίο του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικών (9.46/10) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), όπου ίδρυσα κατά την διάρκεια των σπουδών μου, το πρώτο Finance and Investment Club σε ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Η ενασχόληση μου με τα χρηματοοικονομικά άρχισε μαζί με τις επενδύσεις που ξεκίνησα στο χρηματιστήριο στα 14, μέσα από την ενημέρωση που έπαιρνα διαβάζοντας οικονομικές εφημερίδες – τις οποίες μάλιστα μου έδωσαν να διαβάζω δύο συγκεκριμένοι πελάτες του ξενοδοχείου μας.

Δούλεψα σε private equity που επένδυε τόσο σε growth, όσο και σε distressed assets στη Νοτιο-ανατολική Ευρώπη και στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πάνω σε financial innovation και banking supervision, από όπου και παραιτήθηκα για να ξεκινήσω δικά μου πράγματα.

Παράλληλα, έχω βρεθεί στη Σαρδηνία σε συμβουλευτική πάνω σε projects βιώσιμου, εναλλακτικού τουρισμού μεταξύ άλλων.

Θυμάμαι ένα event που είχαμε συμμετάσχει στο μουσείο του Nuoro, με τοπικά προϊόντα και ταυτόχρονη έκθεση Cartier, Mont Blanc etc.. Ενώ έχω βρεθεί στη Βιέννη, μεταξύ άλλων βοηθώντας σε multidisciplinary art events se σε σημαντικά μουσεία και grande hotels".

Αλλά, πως και κάτω από ποιες συνθήκες προχώρησε στην απόφαση του να προχωρήσει στο Food Chronicle: " Έχω ταξιδέψει πολύ τα τελευταία 5 χρόνια δοκιμάζοντας γεύσεις σε διάφορες περιοχές και καταστάσεις και έχω λάβει βραβεία για μελέτες και πρωτοβουλίες στον τουρισμό. Έτσι σταδιακά κατάλαβα ότι το φαγητό δεν είναι απλά μια τεράστια αγορά και ένα τεράστιο κίνητρο για ταξίδια αλλά και μια δύναμη που φέρνει μαζί κόσμο και κουβαλάει ιστορίες. Το σοκ όμως και turning point ήρθε όταν έφαγα στο El Celler de Can Roca. Αφού πιέσαμε τη concierge service (ώστε να μην περιμένουμε 11 μήνες στην ουρά) για να βρούμε τραπέζι, κλείσαμε εισιτήρια, ξενοδοχείο και άλλα παρελκόμενα και ταξιδέψαμε για ένα και μοναδικό μεσημεριανό που στοίχησε 400 ευρώ το άτομο μαζί με το κρασί βέβαια). 18 ευφάνταστα πιάτα κάποια από αυτά προερχόμενα από τις συνταγές των γιαγιάδων τους. Ένα πιάτο ήταν ένα μπονσάι ελιάς με κρεμασμένες ελιές, που τυπικά ήταν παγωτό ελαιόλαδο.

Συνειδητοποίησα πόσο προστιθέμενη αξία χάνουμε στην Ελλάδα. Είναι άλλο να διαβάζεις στατιστικά και άλλο να τα τρως, καθώς και πως η ονομασία ενός πιάτου επηρεάζει τη γεύση, η τοποθεσία, η σχέση του φαγητού με τις αναμνήσεις, την ιστορία, τη γλώσσα".

Κρατήστε το όνομα του Δημήτρη Γεωργίου. Η επιμονή και το θάρρος του θα σας κάνουν να τον θυμηθείτε πολύ σύντομα.

newmoney.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]