Οι μεγάλες αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού «κινούν» την ελληνική κτηματαγορά

Της Στεφανίας Σούκη

Από την Ανθούσα μέχρι τον Ρέντη και από το κέντρο της Αθήνας μέχρι το κέντρο του Πειραιά, γεγονός είναι ότι το εγχώριο real estate είχε να δει τόσα ...εγκαίνια, μαζικά από τις μεγάλες αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού πάνω από δεκαετία!

Κάτι το οποίο δεν φαίνεται να περνά απαρατήρητο ούτε από τα μεγαλοστελέχη της ελληνικής αγοράς επαγγελματικών ακινήτων, πολύ περισσότερο δε από την στιγμή που κάποια από τα νέα καταστήματα «δημιουργούνται σε κτίρια- κουφάρια...δεκαετιών όπως αυτό της ΔΑΚΩΝ, όπου άνοιξε μέσα στον Απρίλιο το νέο Leroy Merlin στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας ή ακίνητα που έμειναν κενά μέσα στην κρίση λόγω της μεγάλης πτώσης της κατανάλωσης, όπως αυτό του νέου Praktiker στην Ανθούσα, δημιουργώντας νέα δεδομένα για τις γύρω περιοχές», όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά. Πράγματι, πέρα από την «καινοτομία» του νέου Leroy Merlin για την τοποθέτηση της αλυσίδας στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας, στην περίπτωση του Praktiker που πραγματοποίησε τα εγκαίνια την περασμένη εβδομάδα, η περιοχή επιρροής είναι πάνω από 500.000 κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής από την Παλλήνη, την Αγία Παρασκευή και την Πεντέλη, μέχρι τα Σπάτα, την Αρτέμιδα και τη Ραφήνα. 

Στις νέες αφίξεις του Μαϊου περιλαμβάνεται και αυτή της αλυσίδας Διάφανο με το νέο κατάστημα, 1.000 τ.μ., στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη Λ.Πειραιώς 165 και Φλεμινγκ, με την αλυσίδα που διαχειρίζεται ο όμιλος Κωνσταντίνου (ιδιοκτήτης και του εμπορικού κέντρου Athens Metro Mall στον Αγιο Δημήτριο) να φθάνει αισίως τα 12 καταστήματα συνολικά εντός κι εκτός Αττικής, δηλώνοντας ότι στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της.

Αντίστοιχα, μετά το κέντρο της Αθήνας, το κέντρο του Πειραιά, στο νεοκλασικό κτίριο της οδού Φίλωνος 59, επέλεξε ο όμιλος Fourlis των ΙΚΕΑ για να δημιουργήσει το πρώτο pop-up store στη χώρα μας. Το ΙΚΕΑ Pop-Up Store, που θα φιλοξενείται στην πόλη έως και τις 30 Νοεμβρίου 2018, διαθέτει 500 είδη οικιακού εξοπλισμού, που συνεχώς ανανεώνονται και οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν άμεσα, ενώ παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν όποιο από τα 7.500 διαθέσιμα προϊόντα των καταστημάτων επιθυμούν και να το παραλάβουν στο σπίτι τους. Σημειωτέον ότι η διοίκηση του ομίλου Fourlis θεωρεί ότι κατά τη δεδομένη συγκυρία, «εφόσον βελτιωθεί έστω και λίγο το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα και παρά την όξυνση του ανταγωνισμού στον κλάδο, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανόδου για την ΙΚΕΑ χωρίς ιδιαίτερες επενδύσεις, αφού αυτές έχουν γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα». Στο πλαίσιο μάλιστα της τελευταίας ενημέρωσης των αναλυτών, με αφορμή τα αποτελέσματα της περασμένης χρονιάς, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Απ. Πεταλάς εκτίμησε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης των πωλήσεων για την ΙΚΕΑ, δεδομένης της μεγάλης πτώσης της αγοράς οικιακού εξοπλισμού στη χώρα μας κατά τη διάρκεια της κρίσης την τελευταία δεκαετία μόλις στο 0,4% του ΑΕΠ, έναντι του 1% που είναι ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Ένα κατάστημα το μήνα ανοίγει και θα συνεχίσει να ανοίγει μέσα στο 2018 η Jusk από τη Δανία, η οποία έκανε την είσοδό της στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο του 2015 με στόχο να φθάσει σε ορίζοντα πενταετίας τα 40 σημεία σε όλη την Ελλάδα και ήδη αριθμεί συνολικά 16 καταστήματα στη χώρα μας. Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία έκανε τα εγκαίνια του νέου της καταστήματός στον Γέρακα, στη λεωφόρο Μαραθώνος, τον Μάρτιο στην Ξάνθη, τον Απρίλιο στις Σέρρες και την ερχόμενη εβδομάδα πρόκειται να ανοίξει το δεύτερο κατάστημά της στη Λάρισα, ενώ όπως επισημαίνουν στο newmoney.gr τα στελέχη της «οι ίδιοι ρυθμοί, ενδεχομένως και σε συχνότερη βάση, θα συνεχιστούν και μέσα στο καλοκαίρι, ακολουθώντας πιστά το πλάνο της πενταετίας για 40 καταστήματα, επιφάνειας 1.000 τ.μ. ώστε να υπάρχει και η σχετική ευελιξία». 


newmoney.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα