Το λιανεμπόριο αναζητά νέες ισορροπίες

της Αλεξάνδρας Γκίτση

Μετά από επτά χρόνια πτώσης, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εμφάνισε πέρυσι αύξηση των πωλήσεών του. Βέβαια η σύγκριση γίνεται με το 2016, μια χρονιά όπου η αγορά έπιασε πάτο, αφού η πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σημαδεύτηκε από την κατάρρευση του μεγαλύτερου δικτύου της χώρας, και η αξία της αγοράς, σύμφωνα με παλαιότερη ανάλυση της Nielsen είχε επιστρέψει στα επίπεδα του 2005. 

Η "αποχώρηση" από το προσκήνιο, έστω και για κάποιους μήνες, του δικτύου του Μαρινόπουλου, το μερικό μοίρασμα των ιματίων του στους υπόλοιπους παίκτες και η διαρροή του μεγαλύτερου τζίρου στα μη οργανωμένα δίκτυα, οδήγησαν από το δεύτερο μισό του 2016 στην πλήρη κατάρρευση. Απώλειες οι οποίες φαίνεται ότι άρχισαν να μαζεύονται, την περασμένη χρονιά και δη από τα μέσα του Σεπτεμβρίου και έπειτα οπότε και έχει αποκατασταθεί η λειτουργία του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος, υπό τη Σκλαβενίτης.

Με βάση λοιπόν τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Nielsen, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +1,6% για το σύνολο του 2017, σε σύγκριση με το 2016 όπου η αξία της αγοράς, σύμφωνα με παλαιότερη ανάλυση της Nielsen είχε επιστρέψει στα επίπεδα του 2005.

Αυτή η θετική τάση οδηγήθηκε κυρίως από την επίδοση της αγοράς από τα μέσα του Σεπτεμβρίου κι έπειτα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, οπότε και εμφανίζονται για πρώτη φορά θετικές τάσεις σε επίπεδο ετήσιας απόδοσης (YTD) στην αγορά, έπειτα από πολλά χρόνια αρνητικών τάσεων. 

Τα Φρέσκα/ Χύμα Προϊόντα εμφανίζουν την πιο θετική τάση, στο +3,6%, ενώ η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών (FMCG’s) αθροιστικά κινήθηκαν επίσης θετικά με ποσοστό +0,8%.

Ειδικότερα οι κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών συνολικά παρουσιάζουν σε σχέση με το 2016, αύξηση στο +1,1%, με τα Ποτά να οδηγούν κυρίως αυτή την θετική τάση σε αξία, λόγω της αύξησης του φορολογικού συντελεστή σε ορισμένες κατηγορίες ποτών, ενώ τα τρόφιμα αναπτύσσονται με ένα ποσοστό της τάξης του +0,3%. Επίσης, οι κατηγορίες Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και οι κατηγορίες Οικιακής Χρήσης συνεχίζουν να παρουσιάζουν αρνητικές τάσεις στο -0,7% και -0,2% αντίστοιχα. Κάτι που οφείλεται κυρίως στις εκτεταμένες προσφορές που πραγματοποιούνται σε αυτές τις κατηγορίες. Σε ότι αφορά την φετινή χρονιά, η αγορά κρατά μικρό καλάθι για το πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές και πως θα κινηθούν οι μεγάλοι παίκτες.



capital.gr


Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα