Καλπάζουν τα εμπορικά σήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών στα Interbrand Best Global Brands

Του Dale Buss
Τα εμπορικά σήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών ανεβαίνουν σε αξία συγκριτικά με όλες τις άλλες κατηγορίες, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Interbrand Best Global Brands.

Οδηγούμενες από το μομέντουμ της Toyota, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταλαμβάνουν πάνω από το 14% των 100 Καλύτερων Παγκόσμιων Εμπορικών Σημάτων του 2017. Τα δώδεκα από τα δεκαέξι σήματα αυτοκινητοβιομηχανιών της Interbrand απέκτησαν μεγαλύτερη αξία φέτος, και αυτό λόγω των αυξητικών πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ για επτά συνεχή χρόνια, καθώς και λόγω της νέας σειράς SUV και ηλεκτρικών οχημάτων που λάνσαραν στην αγορά.

Η Interbrand θέτει τρία βασικά κριτήρια για την κατάταξη των εμπορικών σημάτων: τη χρηματοοικονομική απόδοση των επώνυμων προϊόντων και υπηρεσιών, τον ρόλο που η μάρκα διαδραματίζει στο να επηρεάζει την επιλογή των πελατών, αλλά και τη δύναμη που έχει η μάρκα για να εξασφαλίσει σίγουρα κέρδη στην εταιρεία της.

Τα πέντε καλύτερα εμπορικά σήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι:

- Νο 7, η Toyota, έπεσε 6%, στα 50 δισ. δολ. η αξία του σήματος.
- Νο 9, η Mercedes-Benz, αυξήθηκε 10%, στα 49 δισ. δολ.
- Νο 13, η BMW, στα ίδια επίπεδα αξίας, δηλαδή στα 41 δισ. δολ.
- Νο 20, η Honda, αυξήθηκε κατά 3%, στα 23 δισ. δολ.
- Νο 33, η Ford, άνοδος 5%, στα 13,7 δισ. δολ.

Ο Jim Hoostal, επικεφαλής της Interbrand, εντυπωσιάστηκε περισσότερο από τις επιδόσεις της Mercedes-Benz, και αυτό διότι η αυτοκινητοβιομηχανία πέρυσι ξεπέρασε την BMW παγκοσμίως καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στα πολυτελή εμπορικά σήματα.

Έτσι, λοιπόν, η Toyota συνεχίζει να βασιλεύει στα Best Global Brands και αυτήν τη χρονιά. Ο Hoostal επεσήμανε την κλίμακα καθώς και το πλήθος των υπηρεσιών που προσφέρει το εμπορικό σήμα της εταιρείας. "Πάντοτε θεωρούσαν (στην Toyota) ότι το να επενδύεις σε νέες τεχνολογίες είναι το κλειδί για τη μελλοντική ανάπτυξη", σημείωσε. "Το brand της Toyota είναι γνωστό για την αντοχή, την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων της. Και οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο το γνωρίζουν αυτό", συμπλήρωσε.

Η Tesla ανέβηκε μόνο μία θέση φέτος, στη θέση 98, με την Interbrand να διατηρεί την αξία του σήματος της εταιρείας στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 4 δισ. δολ. Αν και η Tesla έχει καταφέρει να ξεπεράσει τη Ford και να προκαλέσει την General Motors στη συνολική αξία των μετοχών, η αξία του εμπορικού σήματος διαμορφώνεται με άλλους όρους σε σύγκριση με τη Wall Street.



capital.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα