ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Μάχη funds για τον έλεγχο της Avis

Του Νίκου Χρυσικόπουλου

Εννέα σχεδόν μήνες μετά την έναρξη των διαδικασιών για την πώληση της "Olympic Εμπορικές & Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε”, η οποία αποτελεί τον master franchisee στην Ελλάδα των "Avis Rent a Car” και "Budget Rent a Car and Payless”, με πωλήσεις 163 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 19,3 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός που "τρέχει” η Citigroup Global Markets Limited Ltd. για τη θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς φαίνεται πως μπαίνει στην τελική ευθεία.

Η εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο µίσθωσης οχηµάτων (βραχυχρόνιες και µακροχρόνιες µισθώσεις) και στις πωλήσεις των µεταχειρισµένων οχηµάτων από τον περασμένο Νοέμβριο τελεί υπό καθεστώς πώλησης (επισήμως η Τρ. Πειραιώς στην οποία ανήκει "διερευνά στρατηγικές επιλογές σχετικά με τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής της”).

Ύστερα από τον πρώτο γύρο του διαγωνισμού και την αρχική προσφορά που κατέθεσε η κοινοπραξία των Koc Group - Αvis Budget Group (έχουσα το δικαίωμα πρώτης προτίμησης), ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος ζήτησε και από τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν προσφορές. Έπειτα από διαρκείς παρατάσεις, την περασμένη Δευτέρα έληξε η προθεσμία που είχε οριστεί. Πλην νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως έπειτα από αίτημα που κατατέθηκε, η σχετική προθεσμία παρατείνεται για τα τέλη Ιουλίου.

Αν και δεν υπήρχε σαφές χρονικό πλαίσιο για την ολοκλήρωση της πώλησης, στην Τράπεζα Πειραιώς επιθυμούν να ολοκληρωθεί η διαδικασία σύντομα καθώς η πώληση της εν Ελλάδι Avis θα επιτρέψει την περαιτέρω απομόχλευση του ισολογισμού της τράπεζας. Στην Avis (Olympic) έχουν χορηγηθεί ως θυγατρική του τραπεζικού ομίλου δάνεια της τάξης των 240 εκατ. ευρώ, με ευνοϊκούς όρους. Στα δάνεια αυτά που θα επωμιστεί ο αγοραστής αλλά και στην αποτίμηση του στόλου των αυτοκινήτων της εταιρείας έχουν επικεντρωθεί οι συζητήσεις των ενδιαφερόμενων με το χρηματοοικονομικό σύμβουλο.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι προσφορές ανεβάζουν το enterprise value της Avis στα επίπεδα των 320-330 εκατ. ευρώ, επίπεδα τα οποία θα κληθεί να προσεγγίσει η κοινοπραξία των Koc Group - Αvis Budget Group εάν θελήσει να αποκτήσει τον έλεγχο της Olympic. Ωστόσο, στη μάχη της διεκδίκησης έχουν μπει με αξιώσεις και άλλοι παίκτες.

Ως άμεσα ενδιαφερόμενα αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα σχήματα των Fortis Investments, Worldview Greece Recovery Fund (των Λ. Παπακωνσταντίνου και Angelo Moskov) που εμφανίζεται να βρίσκεται σε συνεργασία με την Goldman Sachs και ένα επενδυτικό σχήμα Ελληνοαμερικανών και ημεδαπών επιχειρηματιών με επικεφαλής τον Μάικ Χαλικιά, βασικό μέτοχο της εισηγμένης στο ελληνικό Χρηματιστήριο Intercontinental International ΑΕΕΑΠ. Στην αγορά θεωρούν πιθανό ένα σενάριο σύμπραξης ορισμένων εκ των διεκδικητών, ιδιαίτερα στην περίπτωση που εμφανιστεί νέος ενδιαφερόμενος που θα ανεβάσει τον πήχη του τιμήματος. Η πώληση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017.

Η Avis (OLYMPIC Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε) δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1960. Λειτουργούσε από τον Ιούλιο 1998 σαν θυγατρική της Avis Europe Group Holdings BV. Το 2007 η µητρική εταιρεία µεταβίβασε το σύνολο των µετοχών της θυγατρικής της στην Ελλάδα στην Τράπεζα Πειραιώς έναντι 25,5 εκατ. ευρώ, με την τράπεζα να αναλαμβάνει επίσης την χρηµατοδότησή της αντικαθιστώντας τα δάνεια που είχε λάβει από άλλη εταιρεία του οµίλου της Avis στο εξωτερικό και τα οποία την στιγµή της πώλησης ανέρχονταν σε περίπου 190 εκατ. ευρώ.

Η Olympic σε συµφωνία µε την Avis Europe Group Holdings BV απέκτησε το δικαίωµα χρήσης του ονόµατος AVIS στην Ελλάδα για 12 χρόνια, μέχρι το 2019. Από το 2010 είναι ο κύριος αντιπρόσωπος του σήµατος "Βudget" για όλη την Ελλάδα ενώ από το 2015 εκπροσωπεί και το σήµα της "Payless".

Το 2016 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 163,1 εκατ.ευρώ (+7,2%) και κέρδη προ φόρων 19,3 εκατ.ευρώ (41%). Στο τέλος του 2016, το σύνολο των δανείων της ανερχόταν σε 250,2 εκατ.ευρώ.

Διαθέτει στόλο άνω των 31.000 αυτοκινήτων και 77 σταθμούς ενοικίασης αυτοκινήτων, έχοντας προσθέσει νέους σταθµούς σε περιοχές που δεν είχε πριν δραστηριοποίηση, όπως µεταξύ άλλων στην Aλεξανδρούπολη, την Κεφαλονιά, την Καλαµάτα, το λιµάνι Πειραιά, Ηρακλείου, Αγ.Νικολάου και Κέρκυρας. Με την ολοκλήρωση του προγράµµατος ανασχεδιασµού του δικτύου της, η εταιρεία θα έχει άµεσο έλεγχο στο 75% του δικτύου της (σε σχέση µε το 30% που είχε δυο χρόνια πριν), ενώ το 100% των καταστηµάτων της θα προσφέρουν πλέον το σύνολο των παρεχόµενων υπηρεσιών της (σε σχέση µε το 52% δυο χρόνια πριν).

Για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης, οι επικεφαλής της αναμένουν μια θετική χρονιά ενώ η υπογραφή σύµβασης συνεργασίας µε τη Fraport στις αρχή του 2017, δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να παρέχει τις υπηρεσίες της στα µεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόµια της χώρας αποκοµίζοντας οφέλη, τόσο σε σχέση µε την περαιτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας των βραχυχρονίων µισθώσεων, όσο και στην απόκτηση µεγαλύτερου µεριδίου αγοράς.


capital.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


                                                              

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]