Ο ρόλος της νευρολογίας και του συναισθήματος στην επιχειρηματική επιτυχία

του Γιάννη Στεργή* |

Όταν αναφερόμαστε στη νευρολογία μέσα σε έναν χώρο εργασίας, επί της ουσίας αναφερόμαστε στη νευρολογική δομή ενός ανθρώπου, η οποία και βγαίνει μέσα από τη συμπεριφορά του. Η συμπεριφορά είναι η «βιτρίνα» του εργαζόμενου και φυσικά επηρεάζει τη συνεργασία, την απόδοση και κατ’ επέκταση την παραγωγικότητα μέσα στην επιχείρηση.

Από την άλλη μεριά, οι ειδικοί ψυχικής υγείας θεωρούν ότι το συναίσθημα αποτελεί ένα είδος οργάνου, που παράγεται στον εγκέφαλό μας και εξαρτάται βιοχημικά από ορμόνες. Πρόκειται για την κινητήριο δύναμη στη λήψη αποφάσεων, στην ανάληψη δράσης, στο κατά πόσο θα είμαστε παρορμητικοί ή αν θα υπερισχύσει η λογική μας πάνω στο συναίσθημα, ώστε να πάρουμε πιο ορθές αποφάσεις. 

Τι προβλήματα, λοιπόν, μπορεί να δημιουργήσει η απουσία επίγνωσης των νευρολογικών και συναισθηματικών δομών και αλληλεπιδράσεων σε μια επιχείρηση;

Πρώτα απ’ όλα, συνεπάγεται κακές σχέσεις μεταξύ του προσωπικού και όπου υπάρχουν κακές σχέσεις, προκαλούν «κολλήματα» στην επιχειρηματικότητά μας.

Δεύτερον, δημιουργεί ψευδείς προσδοκίες. Είναι πολύ πιθανό να προσδοκούμε από ανθρώπους πράγματα, τα οποία είναι αδύνατο να μας δώσουν, όχι γιατί δεν θέλουν ή δεν έχουν την πρόθεση, αλλά γιατί μπορεί να μην τα αντιλαμβάνονται και να μην είναι καν σε θέση να αντιληφθούν αυτά που εμείς τους ζητάμε, μόνο και μόνο λόγω της ιδιαιτερότητας της νευρολογικής τους δομής. Αυτό προκαλεί στη συνέχεια απογοήτευση και θυμό, αρχίζει να επικρατεί ο φόβος, η ανασφάλεια, η καχυποψία, η προκατάληψη και φυσικά όλα αυτά οδηγούν σε χαμηλή παραγωγικότητα. 



___________________________________________________
*Πρόεδρος & CEO της hyphen SA



Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα