Marefind: Η νέα πλατφόρμα που σε δικτυώνει στη Ναυτιλία

Η Marefind, είναι μία νέα online πλατφόρμα εύρεσης εργασίας και δικτύωσης αποκλειστικά για το χώρο της ναυτιλίας και του yachting ενώ η διττή φύση της επιτρέπει την ταυτόχρονη δικτύωση των ναυτικών και επαγγελματιών με τις εταιρείες.

Παράλληλα οι εταιρείες έχουν πρόσβαση σε ναυτικούς για πλοία και σκάφη αλλά και στελέχη γραφειακών θέσεων. Οι κατηγορίες της πλατφόρμας αφορούν την εμπορική ναυτιλία, την επιβατική, τα yachts και όλες τις απαραίτητες ειδικότητες των γραφείων των ναυτιλιακών εταιρειών.

Η ιδέα «πίσω» από τη Marefind, γεννήθηκε πριν 2 χρόνια, από την Ειρήνη Περράκη, η οποία έπειτα από χρόνια εργασίας στον τομέα της ναυτιλίας, παρατήρησε το κενό στην παγκόσμια αγορά για αυτόνομη δικτύωση ναυτικών και επαγγελματιών του χώρου της ναυτιλίας και του yachting με εταιρείες, μέσω ενός καλά οργανωμένου, άμεσου, διαφανούς και user-friendly περιβάλλοντος που στεγάζει όλες τις κατηγορίες και υποκατηγορίες της Ναυτιλίας.

Σήμερα, η Marefind είναι στον «αέρα» και η Ειρήνη Περράκη λέει στο Startupper όλα όσα πρέπει να ξέρουμε γι’ αυτήν.

Startupper: Ποιο είναι το κενό που φιλοδοξείτε να καλύψετε στην αγορά;

Ειρήνη Περράκη: Το ανθρώπινο δυναμικό στο χώρο της ναυτιλίας και του yachting, ήταν και συνεχίζει μέχρι σήμερα να είναι το πολυτιμότερο κομμάτι της θάλασσας. Παρόλα αυτά, καθώς ο χώρος της ναυτιλίας και του yachting αναπτύσσεται παγκοσμίως με ταχείς ρυθμούς, οι απαιτήσεις αυξάνονται, με αποτέλεσμα η εύρεση του κατάλληλου επαγγελματία/ ναυτικού, στη σωστή στιγμή και στην ανάλογη τοποθεσία να γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Προκαλείται έτσι ένας προβληματισμός από τη πλευρά των εταιρειών και μία απογοήτευση από την πλευρά των επαγγελματιών/ναυτικών που αναζητούν εργασία. Με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ποσοστό ανεκμετάλλευτου ανθρωπίνου δυναμικού.

Η Marefind, προσκαλεί όλους τους επαγγελματίες και ναυτικούς να ενταχθούν στην πλατφόρμα για να απλοποιηθεί η διαδικασία εύρεσης εργασίας στον ναυτιλιακό κλάδο. Η διεθνής φύση της ναυτιλίας ταιριάζει απόλυτα με αυτήν της πλατφόρμας η οποία ανοίγει για τους ναυτικούς τις πόρτες σε παγκόσμιες ευκαιρίες εργασίας σε ταυτόχρονο χρόνο για όλους. Πάντα στους κλάδους της Ναυτιλίας και του Yachting.

Startupper: Πώς καταφέρατε και βγάλατε το προϊόν στην αγορά; Πώς χρηματοδοτήσατε αρχικά την ιδέα σας και πως σκοπεύετε να την χρηματοδοτήσετε στο μέλλον;

Ειρήνη Περράκη: Η Marefind υλοποιήθηκε με ίδια κεφάλαια από τους δημιουργούς της. Η διαδικασία υλοποίησης διήρκησε συνολικά 2 χρόνια. Σε πιλοτική μορφή βγήκε τον Φεβρουάριο του 2019 με διαρκή trials and optimizations. Τον Σεπτέμβριο του 2019 η πλατφόρμα βγήκε officially live ως https://marefind.com/ με ένα γερά δομημένο business plan. Τα έσοδα της πλατφόρμας είναι μέσα από subscriptions (μηνιαία, ετήσια ή πακέτα συγκεκριμένων επαφών). Αξίζει να σημειωθεί πως για κάθε καινούριο χρήστη δίνονται 2 δωρεάν «επικοινωνίες».



Startupper: Έχετε απευθυνθεί σε κάποιο VC της Ελλάδας ή του Εξωτερικού;

Ειρήνη Περράκη: Αρχικά δεν απευθυνθήκαμε σε κάποιο VC εγχώριο ή διεθνές. Παρόλα αυτά, στους 5 πρώτους κιόλας μήνες η ανταπόκριση, σε αριθμό χρηστών, ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, τόσο στην Ελλάδα και Κύπρο αλλά και σε άλλες χώρες από Ευρώπη, Αμερική, Αφρική, Ασία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, επιβεβαιώνοντας εμπράκτως το διεθνές potential της πλατφόρμας. Έχοντας πλέον ένα τεκμηριωμένο και πολλά υποσχόμενο προϊόν, η Marefind είναι ανοιχτή σε ενδεχόμενο συνεργασίας με VC. Μία τέτοια κίνηση θα λειτουργούσε καταλυτικά στην εξέλιξη και εδραίωση της πλατφόρμας παγκοσμίως.



Startupper: Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσατε στην επιχειρηματική σας προσπάθεια μέχρι σήμερα;

Ειρήνη Περράκη: Συναντήσαμε καθυστέρηση στις διαδικασίες της σύστασης γύρω από γραφειοκρατικά ζητήματα, που απαιτούν σημαντικό χρόνο αναμονής. Εφόσον όμως τακτοποιήθηκαν αυτά η ροή της πλατφόρμας εξελίσσεται με παραπάνω από ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Ένας σημαντικός παράγοντας που συνεχίζει να προβληματίζει την ομάδα, καθώς απαιτεί πολύ σημαντικό investment είναι η διαφήμιση για την γνωστοποίηση και εδραίωση του προϊόντος (brand awareness).

Startupper: Σε αυτό το πλαίσιο, τι θα θέλατε να αλλάξει στην Ελλάδα για να ενισχυθεί και υποστηριχθεί ακόμα περισσότερο η νέα επιχειρηματικότητα;

Ειρήνη Περράκη: Στη χώρα μας υπάρχουν πολλά νέα μυαλά που επιθυμούν να βελτιώσουν με τις καινοτόμες ιδέες τους την επιχειρηματικότητα. Παρόλα αυτά ο δίαυλος επικοινωνίας του πολίτη με το κράτος δεν είναι ανοιχτός.

Θα συμφωνήσουμε με όσα κατά καιρούς έχουν ειπωθεί σχετικά με μείωση φορολογίας, εξασφάλισης μεγαλύτερων ευρωπαϊκών πόρων και χαμηλότοκα δάνεια. Θα ήταν όμως ιδιαίτερα ωφέλιμο να δημιουργηθεί ένα Hub «Νέας Επιχειρηματικότητας» με κρατική συμβολή, στο οποίο να γίνονται ανάλογες ημερίδες, ομιλίες με προσκεκλημένους «role-models» επιχειρηματικότητας από διάφορες χώρες, μεταφέροντας το «Know- How’ τους, την εμπειρία τους και την δική τους οπτική της αγοράς.

Το παραπάνω, θα ήταν μια «πλατφόρμα» ανταλλαγής απόψεων τεχνογνωσίας, πηγή νέων ιδεών και θα μπορούσε να προσελκύσει στη χώρα μας και άλλες πρωτοπόρες επιχειρήσεις του είδους, από γειτονικές χώρες.

Επίσης, εκτός από την προβολή σε ειδικές Ελληνικές εβδομάδες στο εξωτερικό των προϊόντων που παράγονται στη χώρα μας, θα ήταν εξίσου σημαντικό να διοργανώνονται ανάλογες εκδηλώσεις για νέες επιχειρήσεις/ start-ups. Αυτό θα μπορούσε επίσης να γίνει μέσω ελληνικών πρεσβειών, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ κτλ. , ανοίγοντας έτσι το δρόμο για ελληνικές ιδέες και επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Startupper: Τέλος, ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια, τα επόμενα βήματα σας;

Ειρήνη Περράκη: O στόχος της Marefind είναι η δημιουργία ενός διεθνούς hub ναυτικών, επαγγελματιών και εταιρειών που θα μπορούν να δικτυώνονται και να επικοινωνούν άμεσα μεταξύ τους, από όποια χώρα και αν βρίσκονται. Κάνοντας έτσι την Marefind, την κορυφαία πλατφόρμα στο χώρο της Ναυτιλίας και του Yachting, παγκοσμίως, όπου συναντιέται η προσφορά με τη ζήτηση, δίνοντας το πρωταγωνιστικό ρόλο στο «ανθρώπινο κεφάλαιο».
Με το παραπάνω σαν γνώμονα και για συνεχή αύξηση χρηστών διεθνώς, η Marefind έχει στα άμεσα σχέδια της να τρέξει ένα συνδυασμό «Above the Line» και «Below the Line» promotion γνωστοποίησης προϊόντος.

startupper.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!