Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ετοιμάζεται να κατακτήσει την Ασιατική αγορά

Με ιδιαίτερη επιτυχία συνεχίζεται το επενδυτικό πλάνο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ύψους 46 εκατ. ευρώ με προοπτική ολοκλήρωσης το 2021. Συνέπεια αυτής της επένδυσης, είναι η άνοδος των ελληνικών ετικετών με την εταιρεία να ετοιμάζεται να επαναλανσάρει στην αγορά τις Marathon και Athenian, οι οποίες κατά κύριο λόγο θα προορίζονται για εξαγωγές.

Οι νέες αυτές ετικέτες θα ακολουθήσουν το επιτυχημένο μοντέλο προώθησης της πατρινής μπύρας Μάμος αλλά και της μπύρας Νύμφη από την Θεσσαλονίκη, οι οποίες σε σύντομο χρονικό διάστημα κέρδισαν την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού.

Τα νέα λανσαρίσματα υλοποιούνται με κίνητρο τη μεγάλη ζήτηση που καταγράφουν τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές ετικέτες μπύρας, με αποτέλεσμα το μερίδιό τους να ξεπερνά σήμερα το 50% στη συνολική κατανάλωση μπύρας.

Το τριετές πρόγραμμα επενδύσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, εκτός της προώθησης των νέων ετικετών, περιλαμβάνει εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, των γραμμών παραγωγής, την παραγωγή νέων και καινοτόμων προϊόντων, την αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων, καθώς και για την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, στο πλαίσιο υιοθέτησης πρακτικών με έμφαση στην πράσινη οικονομία.

Με το βλέμμα στην Ασία

Όντας έντονα εξαγωγική εταιρεία, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως είναι φυσικό έχει συνεχώς στραμμένο το βλέμμα της εκτός συνόρων. Η εξωστρέφεια εξάλλου αποτελεί έναν από του βασικούς αναπτυξιακούς άξονες της ισχυρής ζυθοποιίας και, όπως ανέφερε χθες, στο πλαίσιο εκδήλωσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Αλέξανδρος Δανιηλίδης, οι εξαγωγές αποτελούν προτεραιότητα για τα αναπτυξιακά πλάνα.

Ήδη οι επιδόσεις είναι σημαντικές, με το ισοζύγιο εισαγωγών – εξαγωγών της εταιρείας να διαμορφώνεται στο 1 προς 8, ενώ πάνω από το 10% της εγχώριας παραγωγής κατευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού.
Στην κατεύθυνση της περαιτέρω ενίσχυσης των εξαγωγών η ελληνική θυγατρική εξετάζει την δυνατότητα «επέκτασης» των συμφωνιών διάθεσης προϊόντων με τον μητρικό όμιλο εντάσσοντας και νέες αγορές, όπως οι ασιατικές που φέρεται να βρίσκονται στο επίπεδο των συζητήσεων με την Heineken.

Αξίζει να σημειωθεί η μητρική εταιρεία στέκεται στο πλευρό της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, με την στήριξη να επεκτείνεται σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και την χρηματοδότηση μέρους του επενδυτικού πλάνου. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, ανάλογα με την πορεία υλοποίησης των σχεδιασμών ο προϋπολογισμός υπάρχει δυνατότητα να αναθεωρηθεί προς τα επάνω. Συνολικά τα τελευταία εννέα χρόνια, η Αθηναϊκή έχει διαθέσει κεφάλαια πάνω από 150 εκατ. ευρώ, στην κατεύθυνση των επενδυτικών της σχεδιασμών.

Το 2019 ήταν καλή χρονιά

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, το 2019 ήταν μια καλή χρονιά για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, κάτι που θα αποτυπωθεί και στα ετήσια αποτελέσματα τα οποία θα δημοσιευτούν μέσα στον Φεβρουάριο.

Ο καιρός που διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα θερμοκρασίας, σε συνδυασμό με την έλλειψη τραγικών συμβάντων, όπως είχε συμβεί το καλοκαίρι του 2018, βοήθησε την κατανάλωση, η οποία στην κατηγορία της μπύρας εμφάνισε βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ειδικά στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Με οδηγό το οκτάμηνο του 2019, η εταιρεία παρουσίασε ενισχυμένη εικόνα εσόδων και κερδοφορίας.

Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,3% στα 166,8 εκατ. (χωρίς τη προσμέτρηση του ΕΦΚ Ζύθου) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2018. Σε όρους μεριδίου η Αθηναϊκή διατηρεί την ηγετική της θέση στην αγορά, με το μερίδιο στην οργανωμένη λιανική να ξεπερνά το 50%.

Τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και φόρων ενισχύθηκαν κατά 34,7% στα 32,6 εκατ. ευρώ ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διευρύνθηκαν κατά 35,2% στα 32,3 εκατ. Τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν σημαντική αύξηση 39% στα 23,4 εκατ. έναντι 16,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα το 2018.

emea.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!