Αυτές είναι οι πιο καινοτόμες startup εταιρείες στον κλάδο των σούπερ μάρκετ

Με την τελετή απονομής των βραβείων RISE (RETAIL INNOVATIONS for SUSTAINABLE ECOSYSTEMS), έληξε χθες ο διαγωνισμός του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, που αναζητούσε βιώσιμες καινοτομίες στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και προμηθευτών FMCG.

Την εκδήλωση, στην οποία παρευρέθηκαν μεγάλα στελέχη του κλάδου, “άνοιξε” ο Γεώργιος Δουκίδης, καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και επιστημονικός σύμβουλος του ΙΕΛΚΑ, Ο κ. Δουκίδης, αφού καλωσόρισε κοινό και συμμετέχοντες, είπε δύο λόγια για τον διαγωνισμό και τον σκοπό του, που δεν είναι άλλος από τη παροχή τεχνογνωσίας και την αλλά και την “προβολή” ανερχόμενων εταιρειών.

Αμέσως μετά, ο “προβολέας” στράφηκε στους δέκα φιναλίστ, που κλήθηκαν να παρουσιάσουν τις ιδέες τους στο κοινό, λίγο πριν τη στιγμή της βράβευσης. Σημειώνεται εδώ, ότι αναδείχθηκαν πέντε νικητές – οι τέσσερις εξ αυτών έλαβαν βραβείο SILVER και έπαθλο 1,000 ευρώ και ο “μεγάλος νικητής” έλαβε το βραβείο GOLD και χρηματικό έπαθλο 3,000 ευρώ.

Οι ομάδες που ξεχώρισαν

Οι ομάδες που κατέκτησαν Βραβεία SILVER είναι οι:

Gofruity

Η Gofruity, ομάδα προερχόμενη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, έχει δημιουργήσει μια σαλάτα φρεσκοτεμαχισμένων φρούτων, επικαλυμμένων με εδώδιμες μεμβράνες, συσκευασμένη υπό τροποποιημένη ατμόσφαιρα. Η “καινοτομία” στο προϊόν αυτό είναι ότι ο συνδυασμός των προαναφερθείσων τεχνικών και της ψύξης, αυξάνει τη διάρκεια ζωής του.


Chestnicks

Η ομάδα της Chestnicks έχει δημιουργήσει μπισκότα, χωρίς γλουτένη, φτιαγμένα από αλεύρι καστάνου δικής της παραγωγής. Η Chestnicks εκμεταλλεύεται την πλούσια και ανεκμετάλλευτη παραγωγή της χώρας σε κάστανα και τα διατροφικά πλεονεκτήματα του καρπού και δημιουργεί μπισκότα – μελλοντικά και άλλα προϊόντα- που απευθύνονται τόσο στους πελάτες με δυσανεξία στη γλουτένη όσο και στο ευρύτερο κοινό.


ArdusTech

Η ARDUStech είναι μια εταιρεία B2B που παράγει μια στερεή μορφή ελαιολάδου σε σκόνη. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά των καλλυντικών, των συμπληρωμάτων διατροφής και των τροφίμων και δημιουργεί τελικά προϊόντα ανώτερης ποιότητας, χωρίς να αλλάζει τις ιδιότητες και τη χημική σύνθεση τους.


NFA – Natural Food Additives

Η NFA επεξεργάζεται αρωματικά κ φαρμακευτικά φυτά για την παραγωγή εκχυλισμάτων που χρησιμοποιούνται σε τρόφιμα και καλλυντικά. Δύο από τα προϊόντα της είναι το εκχύλισμα δενδρολίβανου που επιμηκύνει τον χρόνο ζωής των προϊόντων στα οποία προστίθεται και το εκχύλισμα βαλσάμου, το οποίο είναι ιδανικό για προϊόντα περιποίησης και έχει επουλωτικές ιδιότητες.


Η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς

Η εταιρεία που έλαβε το βραβείο GOLD είναι η Oinosporos. Η Oinosporos αξιοποιεί το κουκούτσι του σταφυλιού, και παράγει από αυτό ένα έλαιο, γνωστό ως σταφυλελαιο ή γιγερτέλαιο, το οποίο είναι ευεργετικό για την επιδερμίδα. Με αυτό παράγει μια σειρά καλλυντικών προϊόντων, όπως σαπούνια, κρέμες και άλατα, στα οποία χρησιμοποιούνται και άλλα φυσικά υλικά όπως το πετιμέζι.


Οι υπόλοιπες ομάδες

Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά τους υπόλοιπους φιναλίστ και τις ιδέες που παρουσίασαν:

12Gods

H 12Gods έχει δημιουργήσει μια καινοτόμα κάψουλα με χαρμάνια ελληνικών βοτάνων, η οποία αλλάζει τον τρόπο παρασκευής αφεψημάτων, αλλά και τη δική της μηχανή. Η εταιρεία συνεργάζεται με το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών και το Aromahub ενώ “φοιτά” και τη θερμοκοιτίδα του ΕΒΕΑ.

Bespot

Μέσα από τη δωρεάν εφαρμογή bespot οι καταναλωτές μπορούν να ανακαλύπτουν και να κερδίζουν δώρα στα σημεία που επισκέπτονται. Κάθε φορά που οι χρήστες ανοίγουν την εφαρμογή στα επιλεγμένα spots, μπορούν να ανακαλύψουν μια επιβράβευση, ενώ δίνοντας τη γνώμη τους, συλλέγουν πόντους άμεσα εξαργυρώσιμους σε δωροεπιταγές.

Nomada

Η Nomada έχει δημιουργήσει το Honey soda, ένα αναψυκτικό που βασίζεται στην παλιά συνταγή “νερό, μέλι και λεμόνι”. Το αναψυκτικό είναι στην αγορά εδώ και ένα χρόνο, εξάγεται ήδη σε τέσσερις χώρες και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές ιδιαίτερα στο εξωτερικό. “Κλειδί” είναι η συσκευασία του που θυμίζει αλκοολούχο ποτό και εκμεταλλεύεται την τάση που υπάρχει για προϊόντα που θυμίζουν αλκοόλ χωρίς να περιέχουν.

Plantbox

Το PlantBox είναι το πρώτο πλήρως τυποποιημένο και συσκευασμένο δέντρο ελιάς στον κόσμο, το οποίο πωλείται σε όλη την Ελλάδα και σε 20 χώρες του εξωτερικού. To δέντρο, που σχεδιάστηκε ως “ζωντανό σουβενίρ” με στόχο να μπορεί να μεταφερθεί παντού στον κόσμο, μπορεί να μείνει έως και 58 μέρες χωρίς νερό και ήλιο. Εκτός από την ελιά, η εταιρεία έχει υιοθετήσει την τεχνική σε πολλά άλλα φυτά και λαχανικά.

Recycglobe

Η Recycglobe έχει αναπτύξει ένα ολιστικό σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης.Μέσω της πλατφόρμας, παρέχει σε επιχειρηματίες τη δυνατότητα της στοχευόμενης συλλογής στην πηγή, καθαρών και διαχωρισμένων υλικών. Παράλληλα, δίνει την ευκαιρία στους ιδιώτες, να απολαμβάνουν τα ανταποδοτικά οφέλη ή την άμεση ανταμοιβή από την ανακύκλωση.

startupper.gr

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!