Στο τρίτο μέρος του αφιερώματος μας στις τάσεις που αλλάζουν την εστίαση, εξετάζουμε τα επόμενα trends, ξεκινώντας από τις βιώσιμες πρακτικές και φτάνοντας μέχρι την χρήση της κανναβιδιόλης.
Ζήτω το περιβάλλον και η κοινωνία!
Από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στην ανακύκλωση νερού και την προμήθεια από τις τοπικές επιχειρήσεις, τα εστιατόρια συνειδητοποιούν την αξία που είναι πιο βιώσιμη για τον άνθρωπο.
Η συγκεκριμένη μερίδα καταναλωτών παρουσιάζει όχι μόνο επιμονή, αλλά είναι διατεθειμένη να πληρώσει το τίμημα, αρκεί να απαλλάξει την ανθρωπότητα από τις μη βιώσιμες πρακτικές που αφορούν τόσο στον άνθρωπο, στα ζώα όσο και στο περιβάλλον.
Η βιωσιμότητα είναι σημαντική: το 60% των καταναλωτών λένε ότι η βιωσιμότητα είναι σημαντική για αυτούς και ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για την αειφορία: Οι παράγοντες που προάγουν την αειφορία και την βιωσιμότητα είναι τρόφιμα από φρέσκα, φυσικά / βιολογικά υλικά (69%), φιλικά προς το περιβάλλον (58%), εταιρική δέσμευση για κοινωνική αξία (56%), ενώ οι τιμές και οι εκπτώσεις δεν κατατάσσονταν καν στους πέντε κορυφαίους παράγοντες προτίμησης ενός πιάτου στα εστιατόρια! (πηγή: Internation Food Information Council Foundation, 2018)
Τα εστιατόρια ανταποκρίνονται, καθιστώντας την αειφορία πολύ περισσότερο από ένα τσιτάτο. Πολλοί εστιάτορες εξελίσσονται με την εφαρμογή πιο φιλικών προς το περιβάλλον διαδικασιών, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση κόστους.
Περισσότερα λαχανικά στο πιάτο μου
Το να επιθυμείς περισσότερα πιάτα με λαχανικά στο γεύμα σου δεν σημαίνει ότι δηλώνεις χορτοφάγος ή vegan. Οι καταναλωτές έμαθαν να αγαπούν τα zoodles (ειδική κοπή που μοιάζει με noodles και παρασκευάζεται εξολοκλήρου από κολοκυθάκια), την κρούστα κουνουπιδιού αντί της ζύμης για βάση πίτσας, τα buddha bowls (διάφορα λαχανικά μαγειρεμένα σε σάλτσα σόγιας με μπαχαρικά), μαζί με πολλά άλλα πιάτα πιο veggie!
Η ολοένα μεγαλύτερη δυσαρέσκεια για το κόκκινο κρέας έχει αρχίσει να γίνεται έντονη τάση παγκοσμίως, μαζί με τον φόβο των αντιβιοτικών και της κοινωνικής/περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, μας ανέδειξαν άλλη μία νέα κατηγορία γευμάτων.
Γεύματα που στηρίζονται στην καλλιέργεια λαχανικών/οσπρίων και άλλων υποκατάστατων του κρέατος. Οι πιο σύγχρονες εναλλακτικές της πρωτεΐνης αποτελούν πλέον ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη σημερινή αγορά.
Το προφίλ των καταναλωτών που έχει κάνει στροφή προς την εναλλακτική πρωτεΐνη έχει ως προτεραιότητα την υγεία και ευεξία, ενώ για άλλους είναι η ευαισθητοποίηση ως προς την εκτροφή/σφαγή ζώων για παραγωγή φαγητού.
Στο τοπίο των εστιατορίων βλέπουμε τριψήφια ποσοστά ανάπτυξης των επιχειρήσεων που επενδύουν σε εναλλακτικές λύσεις κρέατος στο μενού τους, μια ακόμα τάση που θα συνεχίσει να επιταχύνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αρχικά υιοθετήθηκε από την γρήγορα εστίαση και τα burger houses, αντικαθιστώντας το μπιφτέκι με γεύσεις που μοιάζουν ίδιες με την umami αίσθηση του κρέατος. Η τάση αυτή ωφέλησε και τα vegan εστιατόρια, τα οποία επίσης βρίσκονται σε ανοδική πορεία.
Food Waste
Ένα από τα κινήματα που πρόκειται να χρηματοδοτηθεί περισσότερο, παγκοσμίως. Καθώς η παγκόσμια παραγωγή τροφίμων ασκεί όλο και μεγαλύτερη περιβαλλοντική πίεση στον πλανήτη μας, οι άνθρωποι ανησυχούν για την ποσότητα σπατάλης τροφίμων.
Αρκετά εστιατόρια έχουν αρχίσει να προσφέρουν στους καταναλωτές την επιλογή να πάρουν σπίτι ό,τι δεν κατανάλωσαν, ακόμα και τα απομεινάρια του γεύματος προκειμένου να κομποστοποιηθούν.
Μια άλλη τάση που επιτρέπει να μειωθεί η σπατάλη των τροφίμων είναι η αγορά των «άσχημων» προϊόντων που συνήθως δεν πωλούν οι αγρότες, τα μανάβικα και δε θέλουν τα εστιατόρια. Η αυξανόμενη δημοτικότητα στην πώληση "άσχημων" προϊόντων έχει γίνει αποδεκτή από μεγάλες αλυσίδες στις ΗΠΑ. Ένα μεγάλο μέρος των τροφίμων προς απόρριψη προέρχεται από τη μη συγκομιδή ή απόρριψη οποιουδήποτε προϊόντος που θεωρείται «άσχημο», με αποτέλεσμα τη χρήση καλλυντικών μεθόδων στα προϊόντα προκειμένου να διευκολύνουν τον καταναλωτή.
Η απενοχοποίηση της κάνναβης
Από τους κορυφαίους σεφ μέχρι τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις μαγειρικής, η βιομηχανία φαίνεται ότι έχει αρχίσει να αποδέχεται την κανναβιδιόλη (πιο γνωστή ως CBD.) Η θέση της στο προσκήνιο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πρόσφατη έγκριση του FDA, η οποία επιτρέπει στο CBD να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στη θεραπεία σπάνιων, σοβαρών μορφών επιληψίας.
Αλλά αν και αυτό το συστατικό προέρχεται από φυτά μαριχουάνας ή κάνναβης, οι ρυθμισμένες εκδοχές της CBD δεν περιέχουν την ψυχοδραστική ένωση THC. Έτσι, το CBD δεν προκαλεί εθισμό ή «φτιάξιμο». Αντίθετα, έχει αναφερθεί ότι προκαλεί ένα χαλαρωτικό αποτέλεσμα που μπορεί να διευκολύνει το άγχος και ακόμη και να βοηθήσει στον ύπνο. Αναζητήστε αυτό το μοντέρνο συστατικό που θα βρείτε σε όλα, από τα lattes έως τα κέικ παγωτού.
Αυτό που καταγράφηκε πρόσφατα σε έρευνα για το What's Hot Culinary Forecast καταγράφει ότι σχεδόν το 77% των σεφ που συμμετείχαν θεωρεί τα ποτά με έκχυση από την κανναβιδιόλη / CBD ως την πρώτη τάση για το 2019. Το 76% σημείωσε την χρήση της στο φαγητό ως την δεύτερη σημαντικότερη τάση για το έτος.
Το αφιέρωμα «Οι τάσεις που αλλάζουν την εστίαση» αποτελείται από συνέχειες. Διαβάστε τα προηγούμενα αφιερώματα παρακάτω:
- Η ανατροπή στο delivery και το fast & casual
- Τα εργασιακά θέματα και οι νέες αξίες στα γεύματα
- Από τα λαχανικά στο food waste και την κάνναβη