Πάρις Μπίλλιας Στο σημείο "Μηδέν" το μετρό Θεσ/νίκης

Επτά χρόνια μετά από την ανακάλυψη των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, ουσιαστικά είμαστε στο σημείο μηδέν.

Δεν έχουμε καταλήξει στη βέλτιστη λύση, δεν έχει προχωρήσει τίποτα στον σταθμό της οδού Βενιζέλου, έχουν αναζητηθεί και επιλεγεί λύσεις, οι οποίες δεν τελεσφόρησαν και αυτό λόγω του γεγονότος της ύπαρξης σημαντικών τεχνικών δυσκολιών.

Για αυτό το λόγο δεν έχουμε αυτή τη στιγμή στα χέρια μας μια εγκεκριμένη μελέτη, με την οποία να γνωρίζουμε πώς θα κατασκευαστεί το έργο (σ.σ του σταθμού της οδού Βενιζέλου), πόσο θα κοστίσει και πότε θα ολοκληρωθεί. Νομίζω ότι από αυτές τις ανησυχίες ξεκίνησε και ο πρωθυπουργός και πήρε την απόφαση να αλλάξει ο τρόπος κατασκευής της Βενιζέλου.

Η πραγματικότητα είναι ότι από το 2017 που ελήφθη η απόφαση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων, δεν έχουμε -μετά από δυόμισι χρόνια- μια λύση, η οποία να είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να εφαρμοστεί, ότι τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας που πρέπει να διέπουν το συγκεκριμένο έργο, και ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε ορατό χρονικό διάστημα και με ένα εφικτό οικονομικό κόστος.

Νομίζω ότι αν επιλεγεί η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης και μέχρι τέλος του χρόνου έχει πάρει την αντίστοιχη απόφαση, και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εγκρίνει με άλλα λόγια αυτή τη μέθοδο, στο τέλος του 2022 ή το πολύ στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα έχουμε ολοκληρωμένο στο σύνολο του έργου. Σε περίπτωση που επιλεγεί η λύση της κατά χώραν διατήρησης, το χρονοδιάγραμμα εκτιμώ πως θα πάει στο 2024 με 2025.
ered.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!