H Barilla Hellas επενδύει στο SRP

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ζυμαρικών (I.P.O.) οι Έλληνες βρίσκονται στην πρώτη τετράδα παγκοσμίως στην κατανάλωση ζυμαρικών με 11,1 κιλά και στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη μετά τους Ιταλούς που καταναλώνουν ετησίως πάνω από 1,4 εκατομμύρια τόνους ή 23,5 κιλά κατά κεφαλήν.

Ωστόσο στον δυτικό κόσμο η κατανάλωση ζυμαρικών παραμένει επί της ουσίας στάσιμη καταγράφοντας οριακή ανάπτυξη, ενώ η όποια αύξηση αναμένεται να προέλθει κυρίως από την Ασία όπου τα προηγούμενα χρόνια οι πωλήσεις ζυμαρικών αυξήθηκαν πάνω από 8%. Σύμφωνα με το globenewswire η παγκόσμια αγορά αναμένεται να "πιάσει" τα 16 δισ. δολάρια έως το 2024, από 13 δισ. δολάρια το 2018 μετά από μια μέση ανάπτυξη 4,8% την περίοδο 2011-2018.

Κι όμως ανάπτυξη, ακόμη και στον Δυτικό κόσμο, μπορεί να προέλθει από την "απενοχοποίηση" του προϊόντος, το οποίο στοχοποιήθηκε από τις δίαιτες τα προηγούμενα χρόνια, τις νέες σειρές ζυμαρικών, όπως ζυμαρικά από αλεύρι ρεβιθιού και κόκκινης φακής, που διαθέτει η Barilla Hellas, ή μέσα από την ευκολότερη διακίνηση των προϊόντων στο λιανεμπόριο είτε των φυσικών δικτύων είτε του online grocery.

Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Μέσω της αλλαγής του τρόπου τοποθέτησης του προϊόντος στο ράφι, υποστηρίζουν διεθνείς μελέτες. Τεχνολογία, στην οποία η Barilla Hellas πρόκειται να επενδύσει εφέτος 4 εκατ. ευρώ, ονομάζεται shelf ready package, και εξασφαλίζει εξοικονόμηση χρόνου και ευκολία στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πρόκειται για μια διεθνή τάση η οποία σύμφωνα με έρευνες μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων κατά 3-5% και σε πολλαπλάσια μείωση του κόστους για τον παραγωγό και τον λιανέμπορο. Η παγκόσμια αγορά του shelf ready package, εκτιμήθηκε το 2017 στα 63,4 δισ. δολάρια και αναμένεται να φτάσει τα 81,4 δολάρια έως το 2023, σύμφωνα με τη mordor intelligence.

Την ίδια στιγμή, η διοίκηση της Barilla Hellas αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο για την επέκταση με διπλασιασμό της παραγωγής του εργοστασίου της στον Βόλο, στο οποίο η εταιρεία έχει επενδύσει την περίοδο 2015-2018 περί τα 8,4 εκατ. ευρώ.

Με τον κ. Γιώργο Σπηλιόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο της Barilla Hellas, που από το 2010 έχει την ευθύνη για 19 χώρες, να αναφέρει χθες κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων για την πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας: "η συνέπεια και η συνέχεια που χαρακτηρίζει την επενδυτική μας παρουσία τα τελευταία 25 χρόνια, υπογραμμίζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη συνεισφορά προστιθέμενης αξίας στην Ελληνική οικονομία."

Το εργοστάσιο της εταιρείας στον Βόλο, το μόνο εργοστάσιο της Barilla στην Ευρώπη, που βρίσκεται εκτός Ιταλίας, παράγει 50.000 τόνους έτοιμου προϊόντος, εκ των οποίων 21.820 τόνοι εξάγονται στο εξωτερικό και σε χώρες όπως η Κίνα και η Σουηδία, ενώ με τις μάρκες ζυμαρικών MISKO και Barilla ελέγχει μερίδιο 38%-42% σε όγκο και 40%-45% σε αξία στην εσωτερική αγορά.

Ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα η οποία συνδέεται από τη διοίκηση της και με τα λανσαρίσματα νέων καινοτόμων προϊόντων όπως η Χρυσή Σειρά MISKO από μονοποικιλιακό σιτάρι, μοναδική παγκόσμια καινοτομία, όπως είπε ο κ. Σπηλιόπουλος, και τα Barilla Legumes, ζυμαρικά από αλεύρι ρεβιθιού και κόκκινης φακής. Επιπλέον, θετικές διαγράφονται και οι προοπτικές για τα προϊόντα bakery, που εμπορεύεται η Barilla Hellas, με τη σειρά Gran Cereale και τη σειρά Wasa, σημείωσε ο ίδιος.

capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!