Τι βλέπουν φέτος για Ελλάδα και τουρισμό TUI και Thomas Cook

Θετικά μηνύματα για την εξέλιξη και της φετινής σεζόν στέλνουν οι δύο μεγαλύτεροι tour operators της Ευρώπης, TUI και Thomas Cook, εντούτοις λόγω του υψηλού ανταγωνισμού στην Μεσόγειο, της ραγδαίας αύξησης που καταγράφει η ζήτηση για Τουρκία και Αίγυπτο, αλλά και των μεγάλων πιέσεων σε επίπεδο τιμών πακέτων, οι κρατήσεις για τους ελληνικούς προορισμούς δεν έχουν μέχρι στιγμής τη δυναμική των προηγούμενων δυο χρόνων.

Περίπου τρία εκατομμύρια τουρίστες υπολογίζει να διακινήσει φέτος στην Ελλάδα η TUI, παραμένοντας σταθερά από τους μεγαλύτερους τροφοδότες επισκεπτών από το εξωτερικό. Για το γερμανικό ταξιδιωτικό όμιλο, η Τουρκία παρουσιάζει διψήφια αύξηση στις κρατήσεις, ενώ και η Αίγυπτος έχει φέτος ισχυρή άνοδο.

Σημειώνεται πως η TUI προσθέτει το φέτος συνολικά 15 νέα ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς όπως η Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία, αλλά υπάρχουν και μονάδες σε μικρότερους προορισμούς, όπως η Ιταλία, η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Κροατία.

Στους τρεις πιο δημοφιλείς προορισμούς για φέτος βρίσκεται η Ελλάδα για το δεύτερο μεγαλύτερο tour operator Thomas Cook, μετά την Ισπανία και την Τουρκία. Η Κρήτη καταγράφει υψηλή ζήτηση, αλλά πολύ θετικά κινούνται και άλλοι προορισμοί όπως η Σκιάθος, η Σκόπελος και η Θάσος. Η διοίκηση του ομίλου πάντως αναμένεται να συνεχίσει τις επενδύσεις σε ξενοδοχεία στη χώρα μας κυρίως στα νέα brand Casa Cook και Cook's Club.

Ο μεγάλος ανταγωνισμός στη Μεσόγειο φαίνεται και από τα συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, με στοιχεία της εταιρείας Travel Audience, για τις on-line αναζητήσεις χρηστών από κύριες αγορές. Σε διεθνές επίπεδο, βασική ανταγωνίστρια χώρα στον τουρισμό για την Ελλάδα, είναι η Ισπανία. Το 34% των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές επιλογές ισπανικούς προορισμούς (κυρίως Βαλεαρίδες και Κανάρια νησιά).

Στη δεύτερη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών της Ελλάδας, κατατάσσεται η Ιταλία, καθώς το 19 % των χρηστών που αναζητούν πληροφορίες για έναν ελληνικό προορισμό, εξετάζουν ως εναλλακτικές λύσεις ιταλικούς προορισμούς. Ακολουθούν η Πορτογαλία, η Γαλλία, η Γερμανία και το Μαρόκο. Χαμηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζει η Τουρκία, καθώς μόνο το 4% των χρηστών που έψαξε για έναν ελληνικό προορισμό αναζήτησε ως εναλλακτική λύση για τις διακοπές του προορισμούς στην Τουρκία.

Σε ό,τι αφορά τη γερμανική αγορά, που είναι η μεγαλύτερη πηγή επισκεπτών για την Ελλάδα, σύμφωνα με το υπουργείο Τουρισμού, οι εκπρόσωποι των γερμανικών ταξιδιωτικών ομίλων και των αεροπορικών εταιρειών στις συναντήσεις τους στην έκθεση τουρισμού ITB στο Βερολίνο επιβεβαίωσαν την ενίσχυση της τουριστικής ζήτησης για την Ελλάδα το 2019 μετά από δύο συνεχόμενες χρονιές πολύ υψηλής ανόδου, στην οποία συνέβαλε μεταξύ άλλων και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας με νέες απευθείας πτήσεις από περισσότερα αεροδρόμια της Γερμανίας προς περισσότερα ελληνικά.

Σημειώνεται πως οι αφίξεις Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα το 2018 σημείωσαν επιδόσεις ρεκόρ πετυχαίνοντας αύξηση άνω του 18% για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Συνολικά περισσότεροι από 4,4 εκατομμύρια Γερμανοί επισκέπτες επέλεξαν την χώρα μας για τις διακοπές τους πέρσι, με την Ελλάδα να αναδεικνύεται στο δεύτερο δημοφιλέστερο ευρωπαϊκό προορισμό για τη γερμανική αγορά.

της Βασιλικής Κουρλιμπίνη
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!