Google analytics VS quality of content. Τελικά τι θέλει ο αναγνώστης;

Στα media και δη στα social media υπάρχει μια συνεχής σύγκρουση ανάμεσα στο ποιοτικό, ουσιαστικό – πολλές φορές αναλυτικό ρεπορτάζ – και στις γρήγορες, χωρίς βάθος καμία φορά κίτρινες ειδήσεις.

Η ρουτίνα της καθημερινότητας έχει δώσει χώρο στη γρήγορη δημοσιογραφία προκειμένου οι ειδήσεις να μεταφέρονται άμεσα και ο κόσμος να παραμένει ενήμερος διαβάζοντας μόνο έναν τίτλο που τις περισσότερες φορές θα τσιμπήσει το μάτι του σκρολάροντας στα social media.

«Αποχώρησε ο τάδε». Αυτή η πληροφορία αρκεί για τους περισσότερους προκειμένου να γίνει θέμα προς συζήτηση στην επόμενη συνάντηση ή στο επόμενο πηγαδάκι σε κάποια από τις εκδηλώσεις της αγοράς. Δυστυχώς ο κόσμος εκπαιδεύεται στην επιφανειακή ενημέρωση και δεν αναζητά το ποιοτικό ρεπορτάζ. Αυτό που θέλει χρόνο για να γίνει και φυσικά ικανότητες από πλευράς δημοσιογράφου προκειμένου να βγει μια είδηση ή ένα συμπέρασμα χρήσιμο για τον αναγνώστη. Τελικά, όμως, τι θέλει ο αναγνώστης;

Η αλήθεια είναι ότι οι γρήγορες ειδήσεις με clickbait τίτλους φέρνουν τα νούμερα ενώ το αναλυτικό ρεπορτάζ δυστυχώς δεν τραβάει τα φώτα της δημοσιότητας. Και φυσικά τα νούμερα μεταφράζονται σε επισκεψιμότητα τα οποία στο τέλος της ημέρας μεταφράζονται σε διαφημίσεις οι οποίες πληρώνουν έξοδα και μισθούς δημοσιογράφων. Γιατί όμως έχει «χαλάσει» ο τρόπος που ενημερωνόμαστε; Ο λόγος έγκειται στο ότι δεν έχουμε χρόνο. Κανείς. Ούτε ο δημοσιογράφος, ούτε ο αναγνώστης. Στην ταχύτητα των social media που μια είδηση αναπαράγεται σε δευτερόλεπτα ο χρήστης αποφασίζει τι θα διαβάσει από τον τίτλο που θα δει, τη φωτογραφία που θα υπάρχει και σε μερικές περιπτώσεις από το πόσο χρόνο θα του πάρει για να διαβάσει ένα άρθρο. Είναι όμως αυτά αντικειμενικά κριτήρια για να ενημερωθεί κανείς σωστά;

Εμείς πιστεύουμε ότι η λύση βρίσκεται κάπου στη μέση.

Μια ισορροπία ταχύτητας και ποιότητας. Αυτό όμως θα σε εκθρονίσει από την πρώτη θέση στα νούμερα γιατί κάποιος άλλος θα επιλέξει μόνο την ταχύτητα για να ενημερώνει το κοινό του, ενώ κάποιος άλλος, πιο αργός, ίσως να έχει καλύτερο quality of content γιατί το «ψειρίζει» περισσότερο. Τελικά όμως ο αναγνώστης τι θέλει;

Την επόμενη φορά που θα τα πούμε please let me know!


του Νίκου Μωράκη
insurancedaily.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!