"Είσοδος" Παντελιάδη στα vegan τυροκομικά

Δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον του για την ΔΕΛΤΑ, δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεται για την Γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη, ενώ παραδέχεται ότι κοιτάει τις ευκαιρίες που υπάρχουν για την ενίσχυση της θέσης της εταιρείας του μέσω εξαγορών.

Ο Στέφανος Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της ΟΠΤΙΜΑ, του παραγωγικού βραχίονα της οικογένειας Παντελιάδη που έχει και την λιανεμπορική εταιρεία ΜΕΤΡΟ, ετοιμάζει την επόμενη κίνησή του.

Ήδη βρίσκεται σε επαφές με τέσσερις επιχειρήσεις και εκτιμά ότι μέσα στο 2019 ένα από αυτά τα κυοφορούμενα deals θα τελεσφορήσει. Και λέμε ότι εκτιμά, διότι τον περασμένο Νοέμβριο και ενώ είχε βρεθεί κοντά στην απόκτηση Κρητικής εταιρείας ελαιολάδου που τζιράρει περί τα 8 εκατ. ευρώ, το deal ναυάγησε την τελευταία στιγμή, μετά από 13 μήνες διαπραγματεύσεων. Οπότε εμφανίζεται συγκρατημένος, ίδιον της οικογένειας Παντελιάδη, αλλά σίγουρος ότι η ΟΠΤΙΜΑ και η ΗΠΕΙΡΟΣ θα πρωταγωνιστήσουν στην αγορά.

Η εταιρεία έχει καταλάβει την πρώτη θέση στην αγορά της επώνυμης φέτας, όπως ανέφερε χθες ο γενικός διευθυντής της ΟΠΤΙΜΑ κ. Γιώργος Καραμπέτσος. Σύμφωνα με τον ίδιο η επώνυμη και συσκευασμένη φέτα Ήπειρος ελέγχει μερίδιο 14,8% σε όγκο και 16% σε αξία –στοιχεία για το τελευταίο τρίμηνο-, ενώ ο τζίρος της εταιρείας πέρυσι άγγιξε τα 134 εκατ. ευρώ.

Πωλήσεις οι οποίες η διοίκηση της ΟΠΤΙΜΑ φιλοδοξεί να ενισχύσει τα επόμενα χρόνια και μέσω εξαγορών, όχι κατ’ ανάγκη τυροκομικών επιχειρήσεων αλλά και εταιρειών που παράγουν προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, με εξαγωγικό προσανατολισμό. Αλλά και μέσω εισόδου της στην κατηγορία των vegan τυροκομικών, μια κατηγορία η οποία εμφανίζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στις Δυτικές αγορές και δη στις Σκανδιναβικές χώρες.

Αναφορικά με την τελευταία εξαγορά της ΟΠΤΙΜΑ, το Κατίκι Δομοκού που απέκτησε από την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, ο σχεδιασμός είναι για διπλασιασμό των πωλήσεων μέχρι το 2021. Οι πωλήσεις "τρέχουν” ήδη με ρυθμό ανάπτυξης άνω του 10% και ο τζίρος του προϊόντος διαμορφώθηκε στα 3,5 εκατ. ευρώ τη χρονιά που πέρασε, όταν η συνολική αγορά των τυριών επάλειψης υπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ.

Το Κατίκι Δομοκού το ίδιο διάστημα παρουσίασε λειτουργική κερδοφορία φθάνοντας τις 450.000 ευρώ από ζημιές 160.000 ευρώ. Η επένδυση της OΠΤΙΜΑ στο εργοστάσιο της ΔΟΜΟΚΟΣ έφτασε τα 2,5 εκατ. ευρώ το 2018 ποσό μεγαλύτερο της συνολικής επένδυσης που έγινε στο εργοστάσιο τα τελευταία 15 χρόνια.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ΟΠΤΙΜΑ η διείσδυση του προϊόντος στα νοικοκυριά φθάνει στο 17% ενώ σε ποσοστό 95% των καταναλωτών που το δοκίμασαν το ενέταξαν στην καθημερινή τους διατροφή. Εκτός από την ελληνική αγορά το Κατίκι Δομοκού εξάγεται μόνο στην Αγγλία και συγκεκριμένα σε ελληνικά εστιατόρια, μέσω της "αδελφής" εταιρείας της ΟΠΤΙΜΑ, Epiros UK.

Σχετικά με τις επενδύσεις, η εταιρεία υλοποιεί πρόγραμμα ύψους 6,5 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος του οποίου θα κατευθυνθεί για τη δημιουργία πρότυπης μονάδας προβάτων, με 2.000 ζώα, η οποία θα έχει πιλοτικό χαρακτήρα για τους κτηνοτρόφους.


της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!