Huawei: Από ένα χωριό της Κίνας στην κορυφή του κόσμου!

Όταν ο Ren Zhengfei έφυγε από το χωριό του, το οποίο βρισκόταν σε μια απομακρυσμένη ορεινή περιοχή στην επαρχία Guizhou για να σπουδάσει στο Ινστιτούτο Πολιτικών Μηχανικών και Αρχιτεκτονικής του Τσονγκκίνγκ, δεν μπορούσε να φανταστεί πως λίγα χρόνια αργότερα θα βρισκόταν να ηγείτο μιας από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες στον πλανήτη.

O ιδρυτής της Huawei, Ren Zhengfei.

Γεννημένος από δασκάλους γονείς ο R. Zhengfei τελειώνοντας τις σπουδές του την δεκαετία του 1970 κατατάσσεται στον Κινεζικό στρατό σαν πολιτικό προσωπικό με σκοπό να βοηθήσει την κατασκευή εξοπλισμού για την παραγωγή συνθετικού υφάσματος. Η κινεζική κυβέρνηση εκείνη την περίοδο προσλάμβανε οποιοδήποτε είχε πανεπιστημιακή εκπαίδευση προκειμένου να βοηθήσει στην κατασκευή του. Έμεινε στις τάξεις του κινεζικού στρατού μέχρι το 1983 όταν και αποχώρησε, με τα βήματά του να τον φέρνουν στην περιοχή της Shenzhen ακριβώς την περίοδο που η κινεζική οικονομία "αγκάλιαζε" τις αγορές και έκανε την Shenzhen ένα από τα κυρίαρχα εμπορικά και βιομηχανικά κέντρα της χώρας, όπου και παραμένει.

Το 1987 με δανεικά κεφάλαια περίπου 5.600 δολαρίων από 5 φίλους του που θέλησαν να τον βοηθήσουν στην δημιουργία της εταιρείας του, ιδρύει την Huawei. "Δεν ήταν καθόλου εύκολο και ρομαντικό όσο φαντάζεστε", έχει δηλώσει σε μια από τις πολύ σπάνιες συνεντεύξεις του, "ούτε ήταν τόσο υπέροχο".

Αν κάτι χαρακτήριζε την νέα αυτή εταιρεία που ξεπήδησε στον οικονομικό "οργασμό" της ShenZhen, ήταν η εξωστρέφεια της. Από την πρώτη στιγμή η σκέψη και οι βλέψεις του Ren Zhengfei είναι έξω από τα στενά σύνορα της χώρας και η πώληση των εμπορευμάτων της στις διεθνείς αγορές.


Η εταιρεία από την πρώτη της στιγμή έχει τεχνολογικό χαρακτήρα και κατασκευάζει τηλεφωνικές σταθερές συσκευές, ενώ χαρακτηριστικό της προσπάθειας του ιδρυτή της να βγει από τα στενά κινεζικά σύνορα, είναι, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συνέντευξη του το 2013, να αλλάξει το όνομα της εταιρείας, προκειμένου να είναι πιο εύκολο για το δυτικό κοινό.

"Για πολλά χρόνια υπήρχαν συζητήσεις εντός της εταιρείας για το αν θα έπρεπε να αλλάξουμε αυτό το όνομα. Τελικά πήραμε την απόφαση να το αφήσουμε ως έχει. Θα διδάξουμε τον δυτικό κόσμο να το προφέρει σωστά, και να σταματήσουμε να λέμε πως προφέρεται 'όπως το Χαβάη'". Για την ιστορία, το όνομα της εταιρείας προφέρεται ως hoo-ah-way!

2005: Το έτος ορόσημο

Το έτος ορόσημο της Huawei στην παγκόσμια σκηνή ήρθε το 2005 όταν οι διεθνείς συμβάσεις παραχώρησης ξεπέρασαν τις εγχώριες πωλήσεις. Αναγνωρίζοντας ότι θα χρειαζόταν μια αλλαγή ταυτότητας για να συνοδεύσει την άνοδο της στην παγκόσμια σκηνή, η Huawei επανασχεδίασε την εταιρική της ταυτότητα ώστε να αντικατοπτρίζει τις αρχές της εστίασης της στους πελάτες, την καινοτομία, της σταθερότητα και την αρμονία.

Η νέα εικόνα αποσκοπούσε στην εξισορρόπηση των εσωτερικών προκλήσεων που συμβαίνουν στο πλαίσιο της Huawei - αντανακλώντας τη μετάβασή της από ένα παραδοσιακό, τοπικό εμπορικό σήμα σε ένα σύγχρονο, διεθνή κολοσσό.

Η Huawei αποκάλυψε επίσημα τη νέα της ταυτότητα και το λογότυπό της στις 8 Μαΐου 2006. Μέχρι το τέλος του 2006, η Huawei είχε βραβευτεί από την Frost & Sullivan σαν προμηθευτής "Ευρυζωνικής υποδομής της χρονιάς" στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και είχε συμβόλαια με 31 από τους 50 κορυφαίους παγκόσμιους φορείς τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών Vodafone, BT, Telefonica, Telfort, FT / Orange και China Mobile. Δεν είναι πλέον ένα ανερχόμενο αστέρι, η Huawei είναι πια ένας παγκόσμιος ηγέτης.

"Make It Possible"

Για να συνεχίσει να ανακαλύπτει τον εαυτό της ως μάρκα κινητών και όχι απλώς μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών B2B, η Huawei το 2013 παρουσίασε την πρωτοβουλία "Make It Possible" χρησιμοποιώντας ιστορίες γύρω από τα προϊόντα της, αντί να προωθεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.


Οι εταιρείες, επικοινωνούν το όραμα τους επίσης μέσω της τιμολογιακής πολιτικής τους. Το εξαιρετικά προσιτό τηλέφωνο Android 80 της Huawei, τη βοηθάει να κερδίσει "πόντους" σε πολλές αγορές που αγνοούν υπόλοιποι οι κατασκευαστές Smartphone, όπως η Apple, η Samsung, η HTC, η Microsoft και η Blackberry. Στην Αφρική, η Huawei έχει τοποθετήσει δεκάδες εκατομμύρια έξυπνων συσκευών στα χέρια νέων Αφρικανών και φέρνει σε απευθείας σύνδεση 1 εκατομμύριο αφρικανικές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Η στρατηγική της τιμολόγησης

Ο πυρήνας της στρατηγικής τιμολόγησης της Huawei είναι να εξασφαλίσει χαμηλότερες τιμές από ό, τι οι περισσότεροι από τους ανταγωνιστές της, χωρίς η πολύ χαμηλή τιμή να αποβεί εναντίον της ποιότητας κατασκευής, ή να δώσει λαβές να αμφισβητηθεί η ποιότητα των προϊόντων της και να εμφανίζεται σαν να είναι μια άλλη χαμηλού κόστους κινεζική εταιρεία. Ως εκ τούτου, η τιμή της Huawei είναι συνήθως μόλις 5% -15% χαμηλότερη από τους κύριους ανταγωνιστές της.

Για τους καταναλωτές σε ώριμες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, η Huawei χρειάστηκε να εξετάσει μια διαφορετική εμπορική πολιτική και τιμολόγηση. Είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα, οι πελάτες χρησιμοποιούν την τιμολόγηση ως δείκτη ποιότητας και αξιοπιστίας. Σε αυτές τις αγορές, η τιμολόγηση πριμοδότησης συνάδει με ένα προϊόν υψηλής ποιότητας. Επιπλέον, η τιμολόγηση είναι ζωτικής σημασίας για την Huawei, προκειμένου να αποφευχθεί η αρνητική αντίληψη του "Made in China" ως προϊόν χαμηλού κόστους και χαμηλής ποιότητας.

Οι επενδύσεις στο Marketing και η παγκόσμια αναγνώριση

Οι επενδύσεις της εταιρείας στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία απέδωσαν βραχυπρόθεσμα. Το 2017, έγινε η πρώτη κινεζική μάρκα που μπήκε στις 100 κορυφαίες εταιρείες (στο νούμερο 70) της παγκόσμιας συμβουλευτικής Interbrand κατάταξης των πιο πολύτιμων σημάτων παγκοσμίως. Αυτό οφείλεται σε συνεχείς επενδύσεις σε βελτιωμένη διαχείριση μάρκας, λαμπρές εκδηλώσεις, δημόσιες σχέσεις και άσκηση πίεσης. 


Καθώς η εταιρεία του συνέχισε να μεγαλώνει ο Ren Zhengfei συνέχισε να διατηρεί πολύ χαμηλό προφίλ και τώρα πια κατέχει περίπου το 1% της εταιρείας του, η οποία λειτουργεί υπό τον θεσμό της κυκλικής διοίκησης καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος αλλάζει κάθε 6 μήνες προκειμένου να διοχετεύονται συνεχώς νέες ιδέες στην εταιρεία καθώς οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι προέρχονται από διαφορετικά τμήματα της, φέρνοντας στην κορυφή της διοίκησης γνώσεις από το Marketing, το R&D ή τις πωλήσεις.

32 χρόνια μετά την ίδρυση της, η Huawei είναι μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες στον κόσμο, πρωτοπόρα και στους τρεις τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται.
Έμφαση στο R&D και κυριαρχία στα κινητά

Η εταιρεία απασχολεί περίπου 180.000 εργαζόμενους, δραστηριοποιείται σε πάνω από 170 χώρες, και τα προϊόντα της εξυπηρετούν σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Αν και είναι στις κορυφαίες εταιρείες τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού και μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο στις πωλήσεις Routers, το μεγάλο "μπαμ" στην παγκόσμια κοινότητα το έκανε με τα κινητά της τηλέφωνα, τα οποία θεωρούνται πια κορυφαία στον κόσμο, φέρνοντας την εταιρεία στην δεύτερη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων, μπροστά από την Apple και πίσω από την Samsung την οποία και έχει "πάρει στο κυνήγι" με σκοπό μέσα στα επόμενα χρόνια να την ξεπεράσει και να κατακτήσει την κορυφή του κόσμου.


Το επίτευγμα της Huawei γίνεται ακόμα πιο σημαντικό, αν αναλογιστεί κανείς πως δεν έχει άδεια να πουλάει τα κινητά της στην τεράστια αγορά των ΗΠΑ.

Με ένα τεράστιο τμήμα R&D το οποίο επεκτείνεται σε πάρα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο, η Huawei έχει να επιδείξει ένα εντυπωσιακό στατιστικό, καθώς σχεδόν το 46% των υπαλλήλων της δουλεύει σε κάποιο R&D τμήμα της εταιρείας.

"Καρπός" αυτής της προσήλωσης στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και τεχνολογιών, είναι συσκευές που εντυπωσίαζαν με το μέγεθος τους και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Ήδη από το P1, το οποίο κυκλοφόρησε το 2012, η Huawei είχε κερδίσει τον άτυπο διαγωνισμό για το πιο λεπτό smartphone στην αγορά, ενώ μέσα από μια σειρά επιλεγμένων συνεργασιών κατάφερε να αναδείξει τις συσκευές της, οι οποίες άρχισαν να αποκτούν την παγκόσμια αναγνώριση.

Η "έκρηξη" της παγκόσμιας αναγνώρισης έγινε το 2016, όταν συνεργάστηκε με την διεθνούς φήμης κατασκευάστρια εταιρεία φωτογραφικών ειδών Leica και το Huawei P9 το οποίο ξεκίνησε μια συνεργασία που μερικά χρόνια αργότερα την έφερε στην κορυφή του κόσμου, με το Huawei P20 Pro να κερδίζει τον τίτλο του καλύτερο φωτογραφικού κινητού στον κόσμο, ένα τίτλο που διατήρησε με την κυκλοφορία του Mate 20 Pro.


Εκτός όμως από τις φωτογραφικές δυνατότητες, η Huawei ήταν η πρώτη εταιρεία που έφερε την τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών, κάνοντας την αρχή με το Mate 10, το πρώτο τηλέφωνο με λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης, μια συσκευή που μάθαινε τις συνήθειες του χρήστη και διαμόρφωνε ανάλογα τις λειτουργίες της ενώ λειτουργούσε και σαν "βοηθός" φωτογράφος, καθώς αναγνώριζε τις συνθήκες της φωτογράφισης, διαμορφώνοντας ανάλογα τις ιδανικές ρυθμίσεις για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης απογειώθηκαν με το Mate 20 Pro το οποίο στηρίζεται στον επεξεργαστή της εταιρείας Kirin 980, τον πρώτο επεξεργαστή στα 7nm που παρουσιάστηκε στην αγορά.

Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία

- Περίπου το 15% των εσόδων της Huawei πάει σε έρευνα και ανάπτυξη.
- Η εταιρεία διαθέτει 15 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης στις Γερμανία, ΗΠΑ, Σουηδία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα, συμμετέχει σε 36 κοινά κέντρα καινοτομίας και διαθέτει 45 κέντρα εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο.
- Το 45% των υπαλλήλων της Huawei, περίπου 70.000 εργαζόμενοι, απασχολούνται στην έρευνα και ανάπτυξη.
- Έχει κατατεθιμένες περίπου 2.400 αιτήσεις για πατέντες, νούμερο που την φέρνει στην δεύτερη θέση σε όλη την Ευρώπη, ενώ έχει και πάνω από 1.000 πατέντες στο όνομα της.
- Το 2018 ήταν στην 13η θέση παγκοσμίως στην λίστα με τις πιο πολύτιμες τεχνολογικές εταιρείες.
- Το 2018 ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 100 δισ. δολάρια έσοδα με την πορεία της τα τελευταία 10 χρόνια να είναι έντονα αυξητική (όπως δείχνει το διάγραμμα)



emea.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!