Μετά από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, τo επόμενο μέσο που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι τουρίστες είναι ο σιδηρόδρομος καθώς τα ταξίδια εμπειρίας γίνονται μια όλο και πιο δημοφιλής τουριστική επιλογή.
Ο καιρός που το τρένο θεωρείτο δεύτερης κατηγορίας τρόπος να ταξιδεύεις αποτελεί παρελθόν Οι μαζικές επενδύσεις σε υποδομές στις σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλο τον κόσμο αλλά κυρίως στην Ασία που αποτελεί και την μεγαλύτερο τροφοδότη στην τουριστική βιομηχανία έχουν αναδείξει το μέσο ως μια αξιόπιστη άνετη φθηνή και γραφική εναλλακτική λύση
Μια μελέτη Klook της πιο δημοφιλούς πλατφόρμας κρατήσεων ταξιδιωτικών δραστηριοτήτων- εμπειριών σε 12 αγορές παγκοσμίως δείχνει ότι το 63% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν το ταξίδι τους πριν κάνουν κράτηση στην πτήση και το ξενοδοχείο. Το 80% των millennial ταξιδεύει μόνο του και όχι μέσω οργανωμένων groups. Τέλος το 54% των ταξιδιωτών αποφασίζει πού να πάει με βάση ένα μοναδικό γεγονός, όπως μια συναυλία ή ένα εποχιακό αξιοθέατο.
Επενδύσεις στην Ευρώπη
Από το 2000, η ΕΕ έχει επενδύσει 23,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε σιδηροδρομικές υποδομές υψηλής ταχύτητας. Σύμφωνα με την πλέον πρόσφατη (2011) Λευκή Βίβλο της Επιτροπής έως το 2030, το μήκος του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας πρέπει να τριπλασιαστεί ούτως ώστε, έως το 2050, η πλειονότητα των επιβατικών μεταφορών μεσαίων αποστάσεων να πραγματοποιείται σιδηροδρομικώς (μετατόπιση κατά 50 % των επιβατικών και εμπορευματικών υπεραστικών μεταφορών μεσαίων αποστάσεων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές).
Οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας θα πρέπει να αναπτυχθούν ταχύτερα από τις αεροπορικές μεταφορές για αποστάσεις έως 1 000 χιλιομέτρων, και έως το 2050, όλοι οι αερολιμένες κεντρικού δικτύου θα πρέπει να συνδέονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο, κατά προτίμηση με υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας.
ered.gr