1.500 άτομα θα εργαστούν στην κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι

Ένα από τα λιγοστά, ένα όχι το μοναδικό μεγάλο έργο που συμβασιοποιείται φέτος αποτελεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Νίκος Καζαντζάκης. Αύριο έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στο δημαρχείο Καστελίου, η υπογραφή της, 35ετούς διάρκειας, σύμβασης παραχώρησης, γεγονός που θα "ξεκλειδώσει” το έργο προϋπολογισμού 480 εκατ. ευρώ.

Πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες

Τις αυριανές υπογραφές θα διαδεχτεί η διαδικασία της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή και η κατάθεση του κειμένου για έγκριση στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp). Εκτιμάται ότι τα τελευταία αυτά βήματα θα έχουν ολοκληρωθεί, μέσα στο καλοκαίρι του 2019 γεγονός που θα σημάνει την έναρξη υλοποίησης του έργου με ανάδοχο την κοινοπραξία εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και GMR (ινδικών συμφερόντων).

Υπολογίζεται ότι θα απαιτηθεί διάστημα, περίπου ενός χρόνου, για την υλοποίηση των απαιτούμενων μελετών, απαλλοτριώσεων κ.ο.κ., με την έναρξη των αμιγώς κατασκευαστικών εργασιών να τοποθετείται σε διάστημα 10 - 12 μηνών με αφετηρία το φετινό καλοκαίρι. Μέχρι, δηλαδή, το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2020 εκτιμάται ότι θα έχει ξεκινήσει η κατασκευή του αεροδρομίου. Συνολικά, η κατασκευαστική περίοδος, όπου θα απασχοληθούν 1.500 άτομα, έχει διάρκεια 60 μηνών, με τις προσλήψεις να προγραμματίζεται να λάβουν χώρα όσο προχωράει η κατασκευή.

Οι κατασκευαστικές εργασίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση:

- νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου
- οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ.
- εργασιών αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι
- οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.
- της περιμετρικής οδού Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και
- εξωτερικού περιμετρικού δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.

Τη νεοσυσταθείσα εταιρείας λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, θα ελέγχουν με 45,90% και με 54,1% το Δημόσιο και το σχήμα ΤΕΡΝΑ-GMR Airports, αντίστοιχα. Η εταιρεία του αεροδρομίου, που θα στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό, θα προχωρεί, βάσει των διεθνών πρακτικών, στην ανάθεση εργασιών σε τρίτους (π.χ. εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων, καθαριότητα κτλ).

Το κόστος κατασκευής, ύψους 480 εκατ. ευρώ, δεν περιλαμβάνει τον εξοπλισμό αεροναυτιλίας, ο οποίος ανήκει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Η τελευταία, από κοινού με τον παραχωρησιούχο, μετά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, θα καθορίσει τους όρους προμήθειάς του.

Προβλέπεται ακόμη, η καταβολή αντισταθμιστικού ανταλλάγματος από την εταιρεία προς το Δημόσιο, που αντιστοιχεί στο 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου (1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και 1% στους ΟΤΑ).

Τι περιλαμβάνει το αεροδρόμιο

Ο αερολιμένας θα διαθέτει:

- 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E
- 1 παράλληλο τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
- 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
- 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
- χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων
- 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
- 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
- 11 κτήρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
- χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων
- εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και
- χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων

του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!