Στις κάψουλες μεταφέρεται ο πόλεμος του καφέ

Το περασμένο Φθινόπωρο, η Illycaffe υπέγραψε συμφωνία με την JDE βάσει της οποίας η τελευταία θα πουλάει κάψουλες καφέ με την επωνυμία Illy που θα είναι συμβατές με τις μηχανές Nespresso.

Σε αυτή την αναπτυσσόμενη κατηγορία, έχουν εισέλθει εκτός από τις παραδοσιακές εταιρείες καφέ, και ελληνικές αλυσίδες εστίασης όπως η Coffee Island και ο Γρηγόρης. Η εταιρεία, της οικογένειας Γεωργάτου, διαθέτει μέσω του δικτύου των καταστημάτων κάψουλες καφέ εσπρέσο σε τρεις ποικιλίες, Classic, Arabica και Decaf, που είναι συμβατές με τις μηχανές Nespresso®. Το συγκεκριμένο προϊόν διατίθενται σε συσκευασία των 10 τεμαχίων στην τιμή των 3,50 ευρώ. Η τιμή αυτή ισχύει έως τις 28/2/2019. Οι Capsule Project (10 τεμ.) της Coffee Island κοστίζουν από 3,8 ευρώ έως 4 ευρώ.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης θα πρέπει να αναφέρουμε πως μια αυθεντική κάψουλα καφέ Nespresso κοστίζει περί τα 0,5 ευρώ ενώ η συλλογή δύο δεκάδων Coffee Houses Limited Edition Nespresso 10 ευρώ.

Και αν αυτή είναι η τιμή στο ράφι, στο "χωράφι", η τιμή είναι μόλις 29 σεντς ΗΠΑ για το ένα κιλό καφέ Αιθιοπίας, ενώ στα 77,77 σεντς/λίβρα διαμορφώθηκε η τιμή του καφέ Robusta στις 14 Ιανουαρίου (βλπ. http://www.ico.org/prices/pr-prices.pdf).

Σύμφωνα δε με τον International Coffee Organisation ICO, η υπερβολική προσφορά -εφέτος η παραγωγή εκτιμάται στα 167,47 εκατομμύρια σακιά-, θα συνεχίσει να ασκεί πίεση στις τιμές. Μετά τη μείωση 1,5% τον Νοέμβριο ο μηνιαίος μέσος όρος του σύνθετου δείκτη ICO διαμορφώθηκε στα 109,59 σεντς ΗΠΑ/ λίβρα, για να υποχωρήσει στα 100,61 σεντς / λίβρα τον Δεκέμβριο του 2018.

Την ίδια στιγμή πάντως ο έτοιμος προς κατανάλωση καφές στις καφετέριες ανά τον κόσμο τιμάται από 0,62 δολάρια στο Λάγος έως 6,24 δολάρια στην Κοπεγχάγη και 6,4 δολάρια στην Ντόχα ενώ στην Αθήνα, σύμφωνα με την UBS, αγγίζει τα 3,98 δολάρια. Βέβαια κάποιος μπορεί να αγοράσει καφέ σε πακέτο από 1 ευρώ.

Αλλά για να επανέλθουν στη βασική είδηση, δηλαδή στην είσοδο της Γρηγόρης και της Coffee Island στην αγορά του καφέ σε κάψουλες, αυτή η κίνηση εδράζεται από τη σημαντική ανάπτυξη που καταγράφει η κατηγορία.

Με βάση στοιχεία από τις εταιρείες μέτρησης των πωλήσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκύπτει πως το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2018 (σ.σ. τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) ο τζίρος ενισχύθηκαν κατά 20% σε αξία και 12% σε όγκο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Market leader της κατηγορίας εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι οι: JDE, Nestle, Illy, Lavazza, PL, Buon Gusto Café, Masokosta, Belmoca, Saquella και τα εισαγόμενα προϊόντα.

Αν και η συγκεκριμένη κατηγορία παραμένει σχετικά μικρή στη συνολική αγορά καφέ, έχει να τζιράρει το ¼ απ’ αυτό που τζιράρει ο ελληνικός καφές και το ½ από τις πωλήσεις καφέ φίλτρου που πραγματοποιούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.


της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!