Aυξάνεται η εμπορική κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Με την προσέλκυση νέων δρομολογίων μεγάλων διεθνών ναυτιλιακών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και την ενίσχυση του συμβατικού φορτίου σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων με τις βαλκανικές χώρες, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) εκτιμά πως το τρέχον έτος θα δώσει την πρώτη μεγάλη ώθηση στις οικονομικές και εμπορικές επιδόσεις του λιμανιού.

Hδη από την άνοιξη του 2018 οπότε και ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση και ανέλαβε η νέα διοίκηση κατεγράφη ανοδική πορεία στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου. Ειδικότερα, από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν 424.000 TEU’s και από το συμβατικό λιμάνι 3.764.000 τόνοι, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 5,5% και στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2017. Οι επιδόσεις αυτές έρχονται χωρίς καν να έχουν ολοκληρωθεί 9 μήνες υπό τη νέα διοίκηση και χωρίς να έχουν γίνει ακόμα οι μεγάλες επενδύσεις που επισπεύδει η διοίκηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΘ, Σωτήρη Θεοφάνη.

Eχει όμως ήδη ενισχυθεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός, έχει βελτιωθεί η ανταπόκριση του λιμένος ως προς τον μέσο χρόνο αναμονής των πλοίων και υπάρχει αναπτυξιακή στρατηγική δημιουργίας εμπορευματικών κέντρων σε γειτονικές βαλκανικές χώρες όπου και θα συγκεντρώνονται τα φορτία που θα εξυπηρετεί γι’ αυτές τις περιφέρειες ο ΟΛΘ. Αυτά αναφέρουν στελέχη ελληνικών και βαλκανικών εξαγωγικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το λιμάνι. Υπάρχει έτσι μεγάλη δυναμική προκειμένου να εδραιώσει ο λιμένας τη θέση του στη Βαλκανική και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Tο διάστημα αυτό έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την υλοποίηση των επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό αρχής γενομένης από την επέκταση του προβλήτα 6, καθώς έχει ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών ανεξάρτητου μηχανικού, που θα αναλάβει την επίβλεψη και την αξιολόγηση των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα υλοποιηθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την επόμενη επταετία, βάσει της σύμβασης παραχώρησης. Ως ανεξάρτητος μηχανικός επελέγη το σχήμα Salfo & Associates, Aecom LTD και Samaras & Associates.

Bασική στρατηγική του managment είναι, μεταξύ άλλων, η ανάδειξη του ρόλου και της δυναμικής του λιμένα Θεσσαλονίκης, ως ενδιάμεσου κρίκου, στον θαλάσσιο «Δρόμο του Μεταξιού», που ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη. Κάτι που κατέστη σαφές πριν από μερικές εβδομάδες από τις επαφές με εκπροσώπους και στελέχη εταιρειών, καθώς και με παράγοντες της διεθνούς λιμενικής βιομηχανίας που πραγματοποίησε στην Κίνα η διοίκηση του ΟΛΘ στο πλαίσιο της πρώτης Διεθνούς Εκθεσης Εισαγωγών της Κίνας στη Σαγκάη.


Κathimerini.gr


Όλες οι σημαντικές εξελίξεις στο e-mail σου από το ERGON blog!