Στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα φιλικά στο περιβάλλον

Διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά, ακόμη και σε περίοδο κρίσης, προκειμένου να αγοράσουν προϊόντα τα οποία έχουν παραχθεί με διαδικασίες φιλικές προς το περιβάλλον εμφανίζονται οι καταναλωτές σε Ελλάδα, Ισπανία και Ιταλία. Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα για την καταναλωτική συμπεριφορά που διενήργησε η IRI σε εφτά ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία και Γερμανία) σε δειγμα 3.334 καταναλωτών.

Ειδικότερα το 72% των καταναλωτών στις παραπάνω χώρες δήλωσε ότι προτιμά προϊόντα που διατίθενται σε συσκευασία φιλική προς το περιβάλλον (για παράδειγμα από ανακυκλώσιμα υλικά), με το υψηλότερο ποσοστό, 81%, να καταγράφεται στην Ιταλία. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 84%, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό, 62%, καταγράφηκε στη Γερμανία.

Το 72% επίσης των καταναλωτών σε ευρωπαϊκό επίπεδο δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για προϊόντα η διαδικασία παραγωγής των οποίων σέβεται το περιβάλλον με το υψηλότερο ποσοστό, 83%, να καταγράφεται στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές για τα ζητήματα διαφάνειας, ακεραιότητας και ειλικρίνειας (71% ο μέσος όρος) με το 81% να είναι το υψηλότερο ποσοστό σε αυτόν τον τομέα και να καταγράφεται στην Ιταλία. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 79%, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφεται στη Γερμανία (60%).

Την πρωτιά έχει η Ιταλία και σε ό,τι αφορά την ευαισθησία των καταναλωτών στο ενεργειακό και περιβαλλοντικό κόστος της μεταφοράς των τροφίμων από τον τόπο παραγωγής στον τόπο πώλησης, γνωστό με τον αγγλικό όρο «food miles». Την προτίμηση σε αυτά τα προϊόντα δείχνει το 68% των καταναλωτών στην Ευρώπη με το αντίστοιχο ποσοστό να είναι 83% στην Ιταλία και 76%, το δεύτερο υψηλότερο, στην Ελλάδα. Το χαμηλότερο ποσοστό είναι 52% και συναντάται στην Ολλανδία.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το TOP 3 των προσδοκιών που έχουν οι καταναλωτές στην Ευρώπη από τα καταστήματα τροφίμων είναι η χρήση λιγότερου πλαστικού στις συσκευασίες των προϊόντων, η ύπαρξη περισσότερων τοπικών προϊόντων στα καταστήματα, καθώς και η παρουσία προϊόντων υψηλότερης ποιότητας.

Της Δήμητρας Μανιφάβα
businessnews.gr