Μπαίνουν ιδιώτες στις αστικές συγκοινωνίες

Την δυνατότητα να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ τους ΟΤΑ η από ιδιώτες προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε χθες στο νομοσχέδιο “Θέματα υδατοδρομίων αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις”. Τα δρομολόγια προτείνονται από ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ και εγκρίνονται από τον υπουργό μεταφορών.

Τα ΚΤΕΛ Αττικής Θεσσαλονίκης υποχρεούνται να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατά με τα αντίστοιχα συστήματα των Οργανισμών εντος τεσσαρων μηνων από την δημοσίευση του νόμου.

Η τροπολογία προβλέπει επίσης τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή, ώστε να καλύπτεται όλη η Αττική και η Θεσσαλονίκη από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ.

Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ.

Με την τροπολογία αυτή, επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.

Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, θα γίνεται με την εναρμόνιση ή την δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2000 ευρώ και 4000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για την μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.

Εξάλλου, σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβαση με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Από το Κέντρο της Αθήνας "φεύγουν" οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του 'Αρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.

Τροπολογία για την κυκλοφορία ηλεκτρικών ταξί

Η δυνατότητα να κυκλοφορούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΤΑΞΙ δίνεται, με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται μεταξύ άλλων, η δυνατότητα να εισάγονται και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κυκλοφορία Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ και καθορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις ισχύος και χωρητικότητας μπαταρίας για τα εν λόγω αυτοκίνητα.

Τα οχήματα πρέπει να έχουν ηλεκτροκινητήρα ισχύος τουλάχιστον πενήντα κιλοβάτ (50KW) και μπαταρία χωρητικότητας τουλάχιστον τριάντα κιλοβατώρων (30kWh), ενώ μπορούν να είναι οποιουδήποτε τύπου και παντός εδάφους.

Τα οχήματα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της επιβάρυνσης του φυσικού περιβάλλοντος, στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και στον περιορισμό της ηχορύπανσης (μηδαμινοί ρύποι), επισημαίνεται στην διάταξη.

ered.gr