Δεύτερη ευκαιρία για ένα mall της κρίσης στην ελληνική Περιφέρεια

Της Στεφανίας Σούκη

«Ψήφο εμπιστοσύνης για την ελληνική Περιφέρεια και τη Θεσσαλία αλλά και την ελληνική οικονομία από δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως στο εξωτερικό κι επανεπενδύουν σε ένα project της Περιφέρειας».

Έτσι χαρακτήρισαν την επένδυση των 9 εκατ. ευρώ στη Λάρισα για τη δημιουργία του νέου εκπτωτικού και ψυχαγωγικού κέντρου Fashion City Outlet οι εκπρόσωποι των επενδυτών, της πορτογαλικής Sonae Sierra, που αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη στην Πορτογαλία και από τους μεγαλύτερους παίκτες στο παγκόσμιο real estate, και της Bluehouse της επενδυτικής εταιρείας ακινήτων που επενδύει κυρίως στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης αλλά και στην Ελλάδα, έχοντας συνεταιριστεί ήδη από την προηγούμενη δεκαετία με την McArthur Glen για τη δημιουργία του πρώτου εκπτωτικού χωριού στην περιοχή των Σπάτων.

Το νέο εμπορικό κέντρο πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του, προς το τέλος Οκτωβρίου- αρχές Νοεμβρίου και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. κ. Νίκος Ρούπακας, υπεύθυνος εκπτωτικών κέντρων της Bluehouse έχει μία ζώνη επιρροής 900.000 κατοίκων, αναμένεται να προσελκύσει πάνω από 2 εκατομμύρια επισκέπτες κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, ενώ ο εκτιμώμενος τζίρος των καταστημάτων του αναμένεται να διαμορφωθεί σε επίπεδα πάνω από 30 εκατ. ευρώ. Το έργο προβλέπεται να δημιουργήσει περίπου 300 νέες θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής και περίπου 600 νέες θέσεις εργασίας με προτεραιότητα στους κατοίκους της περιοχής, ενώ η συμβολή στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας είναι πάνω από 10 εκατ. ευρώ ετήσιες πληρωμές σε φόρους. «Φιλοδοξούμε να προχωρήσουμε και στη β’ φάση του έργου με περαιτέρω ανάπτυξη σε όμορο, ιδιόκτητο οικόπεδο», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. Σημειώνεται εδώ ότι πολλά από τα καταστήματα του εμπορικού θα δραστηριοποιηθούν για πρώτη φορά στην περιοχή, γεγονός το οποίο, σύμφωνα με τους ιθύνοντες συντελεί στην τόνωση της συνολικής εμπορικής κίνησης της Περιφέρειας, ενώ θα υπάρξει στενή συνεργασία για την προώθηση του τουρισμού στην περιφέρεια αλλά και στην πόλη της Λάρισας.



Fashion City

Δεύτερη ευκαιρία για ...restart

Το Fashion City Outlet πρόκειται να ανοίξει στη θέση του παλιού Pantheon Plaza, το οποίο είχε ανοίξει στις αρχές της κρίσης και δεν κατέστη τελικά ποτέ εφικτό να ορθοποδήσει για δύο βασικούς λόγους, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε χθές ο κ. Θάνος Ευθυμιόπουλος, επικεφαλής της Sonae Sierra στην Ελλάδα: Ο πρώτος λόγος είχε να κάνει με την κατάρρευση του λιανεμπορίου και της ίδιας της αγοράς, με την αποχώρηση ακόμη και μεγάλων αλυσίδων από την ελληνική αγορά (βλ. Aldi) και ο δεύτερος, πιο ειδικός, με τον «ανταγωνισμό» που δέχονται τέτοιου είδους επενδύσεις στην Περιφέρεια από τα κέντρα των πόλεων, με τη Λάρισα να μήν αποτελεί εξαίρεση. «Παρόλ’ αυτά, εμείς μείναμε, πιστέψαμε στην περιοχή και αναζητούσαμε την κατάλληλη ευκαιρία, η οποία δίνεται τώρα με το νέο εκπτωτικό κέντρο, το οποίο έχει περιθώρια επέκτασης για επιπλέον χώρους ψυχαγωγίας σε όμορο οικόπεδο σε δεύτερη φάση. Εμείς έχουμε όρεξη να επενδύσουμε περαιτέρω στην ελληνική αγορά εφόσον μας δοθούν οι δυνατότητες και οι συνθήκες».



Food Court Perspective

Σημειωτέον ότι το Pantheon Plaza είχε την ατυχία να ανοίξει στις αρχές της κρίσης, το 2008, ύστερα από μία επένδυση ύψους 77 εκατ. ευρώ, με 120 καταστήματα, και αντιμετώπιζε εξαρχής προβλήματα, παρά το γεγονός ότι υποστηριζόταν από δύο ισχυρά ονόματα της διεθνούς αγοράς ακινήτων, τη Sonae Sierra και την επενδυτική Rockspring, η οποία τελικά αποχώρησε από την Ελλάδα δίνοντας τη θέση της στην Bluehouse.

Τώρα, το Fashion City Outlet θα εκτείνεται σε 20.000 τ.μ. και θα φιλοξενήσει περισσότερα από 70 γνωστά καταστήματα. Μεταξύ αυτών, κορυφαίες μάρκες ένδυσης και υπόδησης, σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από τις κανονικές, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Το νέο εκπτωτικό κέντρο θα διαθέτει, παράλληλα, πολυκινηματογράφο με τρεις σύγχρονες αίθουσες, παιδότοπο, αλλά και ποικιλία επιλογών σε εστιατόρια και καφέ. Θα προσφέρει, επίσης, 1.600 δωρεάν θέσεις στάθμευσης.

Οι δύο επενδυτές

Η Sonae Sierra ειδικεύεται στην ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών κέντρων και διατηρεί γραφεία σε 12 χώρες, έχει στην ιδιοκτησία της 46 εμπορικά κέντρα, τρέχουσας αξίας αγοράς περίπου 7 δισ. ευρώ, και διαχειρίζεται ή/και εκμισθώνει 81 εμπορικά κέντρα με μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια 2,5 εκατ. τ.μ. και περίπου 9.300 καταστήματα. Ο όμιλος αναπτύσσει στην παρούσα φάση 20 εμπορικά κέντρα, εκ των οποίων επτά για λογαριασμό τρίτων, ενώ συνεργάζεται με περισσότερους από 20 θεσμικούς επενδυτές και διαχειρίζεται τέσσερα επενδυτικά κεφάλαια ακινήτων για μεγάλο αριθμό επενδυτών σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο όμιλος ήρθε στην Ελλάδα στο τέλος της δεκαετίας του '90 και συνεταιρίστηκε με μεγάλα ονόματα του εγχώριου real estate όπως η Lamda Development για το Mediteranean Cosmos (σ.σ. που ήταν και η πιο επιτυχημένη επένδυση για τους Πορτογάλους, οι οποίοι στη συνέχεια πούλησαν τη συμμετοχή τους) αλλά και ο όμιλος Χαραγκιώνη. Απο κοινού με τον τελευταίο, προσπάθησαν επανειλημμένα και προσπαθούν ακόμη να αξιοποιήσουν το ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ στον Πειραιά, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα, δεδομένου ότι ο δήμος έχει δεσμεύσει το ακίνητο για απαλλοτρίωση χωρίς όμως να καταβάλλει και τις σχετικές αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες ελλείψει χρημάτων. Πλέον οι δύο επενδυτές πραγματοποιούν επαφές με το Invest in Greece προκειμένου να εντάξουν την επένδυση στις διαδικασίες ταχείας αδειοδότησης.

Η Bluehouse με έτος ίδρυσης το 2004, είναι εταιρεία επενδύσεων και ανάπτυξης ακίνητων, με δραστηριότητα που επικεντρώνεται στις αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Συγκεκριμένα, η Bluehouse έχει παρουσία στην Ελλάδα, την Τσεχία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, καθώς και στην Κροατία, τη Σερβία και την Κύπρο. Η εταιρεία έχει να επιδείξει ένα σημαντικό ιστορικό επενδύσεων στους κλάδους των εμπορικών κέντρων, γραφείων, βιομηχανικών και οικιστικών κτιρίων. Στην Ελλάδα, το εκπτωτικό χωριό McArthurGlen Designer Outlet (σ.σ. η εταιρεία διατηρεί το 50% έχοντας συνασπιστεί με τον όμιλο της McArhturGlen) με 21.000 τ.μ. και 100 brands, εισήγαγε την περασμένη δεκαετία στην ελληνική αγορά την εμπειρία αγορών υψηλής αισθητικής, εφάμιλλης των πιο δημοφιλών διεθνών designer outlets. Το εκτπωτικό χωριό των Σπάτων έχει πληρότητα αυτή την στιγμή 95% και τους τελευταίους τρείς μήνες έχουν ανοίξει δέκα νέα καταστήματα.

Βluehouse και όμιλος Φάις διεκδικούν από κοινού στο σχετικό διαγωνισμό τη διαχείριση της Στοάς Αρσακείου στο κέντρο της Αθήνας για τη μετατροπή της σε σύγχρονη αγορά τροφίμων, ενώ έχουν αναδειχθεί προτιμητέοι επενδυτές και για την αξιοποίηση του ακινήτου του Castello Bibeli στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ.


newmoney.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα